2009. április 2.

Internet-penetráció és -használat Kelet-Európában - 2009 február

Észtországban a legmagasabb az internet-penetráció 70 százalék. Második helyen Szlovákia áll 68 százalékkal, harmadik helyen Ausztria 59 százalékkal. Magyarországon az internet-penetráció 53 százalék. A régiós átlag 47 százalék.
Internetezés gyakoriságában is az észtek állnak az első helyen. Az észt internetezők 82 százaléka naponta használja a netet, a románok 75 százaléka és a szlovének 71 százaléka. A magyarok 53 százaléka.

Estonia enjoys the highest internet penetration in the region of Central and Eastern Europe (CEE) with as many as 70% of its population going online. Other regional leaders include Slovenia, Austria and the remaining Baltic states (Lithuania and Latvia). The population of the Visegrád four (Poland, Hungary, Czech Republic, and Slovakia) reached more than 50% penetration. The Balkan countries (with the exception of Macedonia) came under the regional average which is at 47%, with Russia and Ukraine bringing up the rear. These are some of the findings of the international survey Internet Access and Usage in CEE countries 2008, conducted in the autumn of 2008 in 17 countries by face-to-face methodology on a sample comprising 16 767 respondents.

Internet penetration doesn’t directly correlate to its usage frequency, i.e. the frequency of individual users going online. A relatively high share of everyday users can be monitored in countries with a high percentage of internet penetration (Baltic countries, Slovenia), as well as in the countries with lower penetration (Romania, Bulgaria). In Romania and Bulgaria, for example, where the current penetration is under the regional average, a substantially higher percentage of users go online everyday than, e.g. in Austria or the Czech Republic.

Besides penetration itself, in most of the CEE countries, the number of households with online access is on the rise, too. In Slovenia, Austria, Estonia and some other countries with lower penetration, roughly nine out of ten users access the Internet conveniently and comfortably from their homes. Home internet access, just like mobile internet (through data card or handset), are the major sources of internet penetration growth. These findings show that the internet becomes commonplace when it becomes a predominantly private and individual matter.

On the other hand, other ways of going online – e.g. accessing the web from work, school, and public access points such as libraries and internet cafés – have probably reached their saturation peaks and their significance is slowly declining.





Forrás: GfK

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melyik idegen nyelven olvas? (több válasz jelölhető)

Melyik országok adatai érdeklik? (több válasz jelölhető)

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (634) 2014 (87) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (1) adatvédelem (16) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (3) affinitási index (1) AgroStratéga (2) agrárium (3) Airbnb (1) ajándék (1) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (52) Allegroup (4) Alphasonic (1) Amazon (39) Amerika (657) Android (42) AOL (4) Apple (91) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (1) apóhirdetés (3) Artisjus (1) Asus (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (63) autó (7) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (1) bankok (6) bankolás (40) banner (9) barkácsol (1) BDO (1) BellResearch (44) belépőjegy (1) benzin (1) BGF (3) Bing (13) Bisnode (1) BIX (3) biztonság (28) biztosítás (4) BKF (1) BlackBerry (5) blog (77) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Bookline.hu (1) Brandmonitor (1) Bulgária (2) Bónusz Brigád (5) böngészők (61) bútor (2) CB (29) cd (3) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (2) CEU (1) chat (15) Cisco (5) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) Coface (1) Compete (2) cookie (7) CPC (2) CPM (2) Creative Commons (1) család (4) csatlakozás (1) Csehország (70) csengőhang (3) csomagok (1) CTR (7) DE (495) Delicious (3) Dell (2) Deloitte (1) Digg (4) Digi (1) digitális (19) digitális szakadék (2) digitális írástudás (8) divat (2) DKT (1) domain (26) Drupal (1) dvd (1) díj (4) e-kereskedelem (128) e-kormányzat (6) e-könyv (18) e-mail (121) e-olvasó (6) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (1) e-tanulás (55) eBay (23) Economist Intelligence Unit (1) egészség (18) egészségügy (12) elemzés (3) ELTE (1) előfizetés (2) EN (1449) eNet (17) Ericsson (11) Ernst and Young (1) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) Etarget (9) EU (70) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (5) Európa (169) Facebook (246) Fanta Trendriport (1) felbontások (5) felhasználók (17) felhőtár (10) felsőoktatás (1) felvásárlás (3) FEmina.hu (1) fiatalok (62) film (8) Finnország (1) Firefox (29) fizetés (44) Flash Player (1) Flickr (4) FMCG (22) fogyasztók (5) Forsense (3) fotó (13) Foursquare (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) fénykép (22) férfiak (11) fórum (10) Gallup (1) gasztronómia (1) gazdaság (1) gemius (70) gemiusAdmonitor (5) gemiusAudience (68) gemiusTraffic (2) GfK (34) GKIeNet (24) Gmail (10) Google (271) Google Ad Planner (52) Google Analytics (1) Google Chrome (25) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (1) Google Plus (16) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (200) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) GVI (5) gyerekek (28) gyógyszer (3) gépjármű (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) hir24.hu (1) hirdetés (59) hivatali ügy (10) honlap (143) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) HP (5) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Hulu (6) HVG (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (40) hír (13) Hír24 (1) hírek (14) hírnév (1) híroldalak (60) hőtérkép (1) IAB (17) IBM (7) IDC (5) időjárás (2) időmérleg (6) idősebbek (24) IFUA (1) IKT (34) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (603) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (24) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) Instagram (4) Intel (1) Internet (485) Internet Explorer (24) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (60) Internetező nők (56) iOS (17) IP-telefon (4) iPad (22) iPhone (64) iPod (12) Ipsos (86) IPTV (4) irodalom (1) iskola (8) IT (19) Ithaka (6) iTunes (4) IWIW (12) jegyek (1) Jelentés az internet-gazdaságról (3) Joomla (1) játék (31) Játéknet.hu (1) Jófogás.hu (1) Kantar (2) karácsony (36) katalógusok (6) Kelet-Európa (19) Kelly Services (1) kereskedők (21) kereső (7) kereső szavak (61) keresők (85) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (1) Kickstarter (2) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (23) konferencia (11) konverzió (1) Korubo (1) KSH (78) kulcsszavak (152) kupon (18) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (44) Kutatópont (4) képernyő (2) képernyőfelbontás (8) képeslap (2) képmegosztó (6) Kína (3) kórház (1) könyv (11) közintézmények (14) középkorúak (5) közösségi média (78) közösségi oldalak (238) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (65) Lenovo (4) Lettország (1) letöltés (27) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (36) Linux (3) Live (7) látogatók (154) Mac (4) MacOSX (1) Madhouse (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (3) Mainap.hu (1) marketing (58) marketing költések (14) MASMI (2) MASMIbusz (1) Mediameter (4) Medián (4) megosztások (4) megyék (5) Microsoft (35) MillwardBrown (2) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (167) mobil internet (173) mobil telefon (348) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (5) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (1) munkahely (26) munkanap (2) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) márka (43) média (48) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) Nagy Adat (6) Nagy-Britannia (38) napi fogyasztási cikk (1) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Nemzeti MédiaAnalízis (5) NetAcademia (1) netezők (334) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (375) NetPincér.hu (1) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (27) NLCafe (1) NMHH (97) Nokia (12) nrc (94) nyelvek (3) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) nyílt forráskód (1) Németország (569) Népszabadság (1) női (21) OGYEI (1) OIK (33) okostévé (3) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (5) oldalletöltések (9) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Opera (11) operációs rendszerek (40) Origo (8) Oroszország (51) orvosok (14) otthon (5) otthon és kert (3) Otto (1) Pandora (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (8) PC (5) penetráció (58) Photobucket (2) piackutatás (10) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (19) podcast (1) Port.hu (1) portálok (8) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (6) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (3) pénzügy (41) QR-kód (5) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (161) reklámtorta (14) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) retweet (1) rEVOLUTION (2) RIM (3) ROI (3) Románia (5) Ropper Jelentés (2) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (3) rádió (43) részvény (28) Safari (4) sajtó (39) sajtóközlemény (2) Samsung (15) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (1) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (2) Skype (10) Slideshare (2) sms (11) Sony (1) sport (7) Startlap (1) startup (2) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) Svájc (5) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (13) szakember (1) szavazás (1) SZEK (1) szemkamera (5) személyes tárgy (1) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (15) Szlovákia (24) szoftver (4) Szonda Ipsos (12) szájreklám (3) szálloda (5) szállás (6) Szállás.hu (6) számítógép (83) színház (1) színmélységek (9) szórakozás (16) születésnap (2) sütés-főzés (3) T-Mobile (2) találati lista (3) tanulmány (126) tanulás (11) Target (2) tartalmak (10) technika (6) TED (54) telefonálás (40) Telekom (2) Telenor (4) testápolás (7) tizenévesek (29) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (286) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (4) turizmus (8) Twitter (141) táblagép (53) táplálkozás (1) Tárki (1) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (7) távközlés (9) távmunka (3) tévé (107) UPC (1) utazás (32) Vatera (8) Velvet.hu (1) vezetők (8) Viacom (1) Videa (1) videos (304) videó (100) videómegosztó (45) világ (179) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) Visegrádi országok (2) Vodafone (3) VoIP (4) vonalkód (1) választás (3) vállalatok (108) válság (7) vásárlás (348) vírus (2) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) Webshop-Experts (1) wellnes (1) WhatsApp (1) wiki (3) Wikipedia (14) Windows (24) Windows Phone (5) WIP (1) WordPress (7) Workmania (1) World Internet Project (1) www (1) Xing (2) Yahoo (55) Yandex (4) YouTube (55) zene (38) Zivi (1) Zynga (5) állami (6) állás (24) álláskeresés (40) árbevétel (2) árukereső (5) Ázsia (13) élelmiszer (13) életkor (3) életmód (2) értékesítés (3) étterem (2) írás (1) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) ügyfélszerzés (1) ügynökségek (2) ügyvéd (1) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (6) üzleti döntéshozók (2)

Netkutatások Archívum