2013. június 11.

Cisco - Mobil eszközökön internetezés 26 százalék a világon, 2013. május

Az internethasználók számának növekedése
  • 2017-re közel 3,6 milliárd ember fogja használni az internetet, ami a világ addigra várható népességének (7,6 milliárd ember) több mint a 48%-át teszi ki.
  • 2012-ben az internethasználók száma 2,3 milliárd fő volt, ami a világ népességére (7,2 milliárd ember) vetítve 32%-nak felel meg.
Az eszközök számának növekedése
  • 2017-re világszerte több mint 19 milliárd eszköz kapcsolódik a hálózatokhoz, beleértve a vezetékes és mobil személyi eszközöket, illetve az M2M kapcsolatokat is. Ez a szám 2012-ben 12 milliárd volt.
Gyorsabb vezetékes szélessávú kapcsolatok világszerte
  • A vezetékes szélessávú kapcsolatok átlagsebessége az előrejelzések szerint a 2012-es 11,3 Mbit/s-ról 2017-re 39 Mbit/s-ra nő majd, ami 3,5-szeres növekedést jelent.
  • A vezetékes szélessávú kapcsolatok átlagsebessége 2011 és 2012 között 8,7 Mbit/s-ról 11,3 Mbit/s-ra nőtt, ez pedig 30%-os növekedésnek felelt meg.
A videós szolgáltatások és alkalmazások terjedése
  • 2017-ben közel 2 milliárdan néznek majd internetes videókat, a 2012-es 1 milliárddal szemben.
2012-ben a nem PC-típusú eszközök az internetforgalom 26 százalékát adták, 2017-re ez a szám 49%-ra nő. A személyi számítógépekhez köthető forgalom átlagos éves növekedési rátája várhatóan 14% lesz, míg a tévék forgalmában 24%, a táblagépekében 104%, az okostelefonokéban 79%, az M2M, azaz gépek közötti kapcsolatokéban pedig 82%-os növekedés várható.

A vezetékes és a mobil hálózatok terjedésével a világ népességének közel fele fog hálózati és internetkapcsolattal rendelkezni. Az internetkapcsolattal ellátott átlagos háztartások havonta várhatóan 74,5 gigabájt forgalmat generálnak majd. Ehhez képest 2012-ben az internetkapcsolattal ellátott háztartások átlagosan havonta még csak 31,6 gigabájt forgalmat generáltak.

A globális IP-forgalom bővülésének egyik hajtómotorja a „Minden a hálón” (Internet of Everything) jelenség a gép-gép közötti (M2M) kapcsolatok száma a 2012-es 2 milliárdról 2017-re várhatóan 6 milliárdra nő. Ugyanerre az időszakra vetítve az M2M kapcsolatok által generált IP forgalom 20-szorosára nő, és 2017-ben a globális IP forgalom 3%-át teszi ki. Az M2M kapcsolatok között megtalálhatjuk többek között a videofelügyeleti alkalmazásokat, mérőeszközöket, szenzorokat, az állatokra erősített okos chipeket és digitális orvosi eszközöket.

„A Cisco VNI előrejelzése rávilágít azokra a főbb trendekre, amelyek mindennapjainkat alakítják. Így például jól megmutatkozik a hálózatra csatlakoztatott eszközök számának növekedése, a mobilkommunikáció bővülése, a szélessávú kapcsolatok gyorsuló sebessége és a fejlett videoszolgáltatások elterjedése, amelyek mind nagyban befolyásolják a távközlési hálózatokat. Az adatforgalom valamennyi kapcsolati formában növekedni fog. Az előrevetített trendek Magyarországon is új követelmények elé állítják a távközlési szolgáltatókat a sávszélesség, a skálázhatóság, valamint az újfajta szolgáltatások, üzleti modellek kialakítása terén.” – mondta Dalos Ottó, a Cisco Magyarország szolgáltatói üzletágának vezetője.

A VNI előrejelzés főbb megállapításainak összefoglalója

A nemzetközi IP forgalommal kapcsolatos előrejelzések
  • 2017-re az éves globális IP-forgalom eléri az 1,4 zettabájtot, ami a 2012–2017 közötti időszakra vetítve 23%-os átlagos éves növekedési rátát (CAGR) jelent.
  • A tartalomszolgáltató hálózatok 2017-re a teljes internetforgalom több mint felét bonyolítják majd.
  • A Wi-Fi, valamint mobil kapcsolatú eszközök az internetforgalom 68%-át adják majd 2017-ben.
Kiemelkedő trendek
  • A wifi képességgel rendelkező vezetékes végpontok forgalmában 26%-os növekedési ráta vetíthető előre a nevezett időszakban, a vezetékes hálózatokon pedig 16%-os növekedés várható. .
  • Világszerte az átlagos háztartások 4,7 eszközzel, illetve kapcsolattal rendelkeztek 2012 során, beleértve az M2M kapcsolatokat is. 2017-re ez a szám várhatóan 7,1-re nő, ami 8,8%-os éves növekedést jelent.
  • Nemzetközi szinten az IPv6-kompatibilis vezetékes és mobil eszközök, illetve kapcsolatok száma a 2012-es 1,6 milliárdról várhatóan 8 milliárdra emelkedik majd 2017-re, ami 38%-os éves növekedési rátának felel meg.
  • Az előrejelzések szerint 2017-re világszerte a vezetékes és mobil hálózati eszközök és kapcsolatok 42%-a IPv6-kompatibilis lesz, szemben a 2012-es 14%-os aránnyal.
Közép- és kelet-európai regionális trendek:
  • Közép- és Kelet-Európában az IP-forgalom háromszorosára növekszik majd 2012 és 2017 között, amely 20%-os éves növekedésnek felel meg.
  • Ezen időszak alatt a mobil adatforgalom tizenkétszeresére növekszik, amely 64%-os éves növekedést jelent. 2017-ben a mobil adatforgalom kilencszerese lesz a régió 2005-ös teljes internet forgalmának. 2012 végén a 4G-kapcsolatok a régiós teljes mobil adatforgalom 2%-át tették ki, ez a szám 2017-re 37%-ra növekszik.
  • Az internetes videoforgalom (üzleti és lakossági felhasználás összesen) az internetforgalom 53%-át fogja kitenni a régióban 2017-ben, amely 36%-os emelkedés a 2012-es adatokhoz képest.
  • 2017-ben a személyi számítógépek fogják a teljes IP-forgalom 70%-át adni, amelyet a tévék 11%-a, a hordozható eszközök, mint az okostelefonok és táblagépek 17%-a és az M2M modulok 2%-a követ.
  • Közép- és Kelet-Európában az átlagos szélessávú sebesség 2,7-szeresére, 13,6 Mbp/s sebességről 37 Mbp/s-re növekszik majd 2012 és 2017 között.
Lakossági és üzleti trendek

A lakossági internetes videózás globális mutatói
  • Az internetes videofelhasználók tábora a 2012-es 1 milliárdról 2017-re világszerte közel 2 milliárdra emelkedik majd, és ebbe nem számítanak bele a kizárólag mobil kapcsolattal rendelkező felhasználók.
  • Az internetes televíziózás forgalma közel ötszörösére nő, így a 2012-es havi 1,3 exabájtról 2017-ben már havi 6,5 exabájtra ugorhat.
A háromdimenziós és nagy felbontású internetes videoforgalom
  • A háromdimenziós és nagy felbontású internetes videotartalmak az ötéves időszak végére már 63%-ot hasítanak ki a teljes lakossági hálózati videoforgalomból.
  • A fejlett lakossági internetes videoszolgáltatások (3D és HD) pedig négyszeres bővülést mutatnak fel 2012 és 2017 között.
Globális lakossági VoD-forgalom
  • Az igény szerinti videoszolgáltatások (VoD) esetében háromszoros emelkedésre számíthatunk 2012 és 2017 között.
Nemzetközi üzleti IP forgalom
  • A teljes üzleti IP-forgalom majdnem megháromszorozódik a vizsgált időszakban, amely az internetes forgalom mellett magában foglalja többek között a biztonsági mentésekhez kapcsolódó adatmozgást és a VoIP-kommunikációt is.
  • 2012-ben az üzleti IP forgalom havi szinten a teljes nemzetközi adatforgalom 20%-át tette ki, a lakossági adatforgalom 80%-os arányával szemben.
  • 2017-re az üzleti IP forgalom várhatóan a teljes nemzetközi adatforgalomhoz képest 18%-ra esik vissza havi szinten, a lakossági adatforgalom aránya pedig 82%-ra nő.
Nemzetközi üzleti internetes videoforgalom
  • Az üzleti célú hálózati videoforgalom 5,3-szeresére nő majd a vizsgált időszakon belül.
  • A nemzetközi üzleti internetes videoforgalom 52%-os növekedést ért el 2012-ben.
  • 2017-re ugyanakkor a teljes üzleti internetforgalom 58%-a tulajdonítható a videóknak, szemben a 2012-es 31%-os értékkel.
Globális mobil adatforgalom
  • 2017-re a nemzetközi mobil adatforgalom vélhetőleg eléri a 11,2 exabájt/hó, azaz a 134 exabájt/év értéket. A globális mobil adatforgalom az ötéves periódus során 13-szoros bővülést mutathat, ami 66%-os CAGR-értéknek felel meg.
Forrás: Cisco

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum