2013. augusztus 6.

EU - A wifipontok (hotspotok) gyökeresen megváltoztatták a fogyasztói szokásokat, 2013. augusztus

Az Európai Bizottság új tanulmánya megállapítja, hogy a vezeték nélküli internet népszerűsége rohamléptékben nő az európaiak körében, és ez a trend a jövőben várhatóan töretlenül folytatódni fog. 2012-ben az EU-ban a vezeték nélküli összes adatforgalom 71%-át wifikapcsolattal rendelkező okostelefonok és táblagépek generálták, és ez az arány 2016-ra várhatóan 78%-ra fog nőni.A tanulmány meglepő következtetésre jutott: az internetezők által kedvező áron igénybe vehető wifipontok (hotspotok) gyökeresen megváltoztatták a fogyasztói szokásokat. A tanulmány ezért leszögezi, hogy EU-szerte további frekvenciasávokat kellene felszabadítani a növekvő igények kielégítésére.

Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke így nyilatkozott:„A wifinek óriási sikere van.Minden érintett szereplőnek haszna származik belőle.Gondoskodni fogok arról, hogy az Európai Bizottság a rendelkezésre álló spektrum bővítése és a szabályozás rugalmasabbá tétele révén elősegítse a vezeték nélküli helyi hálózatok további terjedését.”

Jóllehet a 3G- és 4G-hálózatok elengedhetetlenek a mobilszolgáltatások további térnyeréséhez, jelenleg sokba kerül megvásárolni az ilyen hálózatok üzemeltetéséhez szükséges spektrumhasználati jogokat. A 3G/4G használatának költségei (például a roamingdíjak) ráadásul meglehetősen magasak, a hálózatok pedig sok helyen túlterheltek Európában, mert nem áll rendelkezésre elegendő frekvenciasáv.

„A wifihálózat megosztásán alapuló rendszerek példaértékűek azt illetően, hogyan tudunk mindenkinek jobb internethozzáférést biztosítani. Európában mindenki számára lehetővé kell tenni, hogy ne csak otthonában vagy munkahelyén tudja használni az internetet.” – jelentette ki Neelie Kroes.

A wifi és más (a hagyományos makrocellás mobil-bázisállomásokat kiegészítő) kiscellás infrastruktúrák együttes használata tehermentesítheti a 3G/4G-hálózatokat azáltal, hogy ún. felhordó funkciót biztosít ezeken a hálózatokon kívül, és egyúttal minimálisra csökkenti a költségeket a hálózatüzemeltetők és a felhasználók számára egyaránt.Ha ezek a technológiák szélesebb körben elterjednek, az üzemeltetők több ezermilliárd eurós megtakarítást tudnak elérni a fogyasztói igények kielégítését célzó hálózatbővítések során.A fogyasztók szintén spórolhatnak azáltal, hogy amikor wifipont közelében vannak, a wifihálózatra csatlakoznak ahelyett, hogy fizetnének a mobil adatátvitelért.A kiscellás technológia révén a hálózati lefedettség nehezen elérhető helyeken, például nagyobb épületeken belül is megoldható.

A tanulmány a következő ajánlásokat tartalmazza:
    • az 5150 MHz és az 5925 MHz közötti frekvenciasávot mindenütt elérhetővé kell tenni a wifihálózatok számára;
    • el kell érni, hogy a 2,6 GHz-es és a 3,5 GHz-es sáv maradéktalanul a mobilszolgáltatások rendelkezésére álljon, és konzultációt kell folytatni a 3,5 GHz-es sávra és más, mobil adatátviteli célú frekvenciasávokra vonatkozó jövőbeli engedélyezési lehetőségekről;továbbá
    • csökkenteni kell a tehermentesítő rendszerek és a nyilvános helyeken működő hálózatok kiépítését gátló adminisztratív terheket.
Háttér

A vezeték nélküli helyi hálózatot (wifit) elsősorban a háztartásokban és az irodákban használják. A wifi különösen hasznos akkor, ha több készüléket akarunk a világhálóra csatlakoztatni egyetlen internet-előfizetéssel. A wifi gyorsan terjed a nyilvános helyeken, például kávézókban, illetve tömegközlekedési csomópontokon (pályaudvarokon, repülőtereken), és a mobilszolgáltatók is előszeretettel használják azt a túlzsúfolt 3G-hálózatok tehermentesítésére.A wifi segítségével a szolgáltatók lépést tudnak tartani a rohamosan bővülő mobil adatforgalommal, amely előrejelzések szerint 2012 és 2017 között évente 66%-kal fog nőni.

A kiscellák olyan kisteljesítményű hozzáférési pontok, amelyek a makrocellákat (bázisállomásokat/antennákat) támogatják.A kiscellás rendszerek egyre inkább a mobilhálózatok elengedhetetlen részévé fognak válni. A 4G/LTE-hálózatok a jövőben a (10 métertől 2 km-ig terjedő tartományban használható) kiscellák és a (több tíz kilométeres tartományban használható) nagycellák hálózataként fognak működni, így a kiscellás rendszerek sokkal szervesebben részt vesznek majd a hálózat működtetésében, mint a 3G-hálózatok esetében, ahol a kiscellák alkalmi tehermentesítési funkciót látnak csak el.

A tanulmány szerint adatforgalom-tehermentesítést a vezeték nélküli adatforgalomnak a nagy lefedettséget biztosító hálózatokról a kis hatótávolságú hálózatokra (LTE vagy wifi) való átirányításával lehet elérni.Mobiltelefonnal és táblagéppel csatlakozni lehet ilyen alternatív hozzáférést nyújtó helyi hálózatokhoz, amelyek a különböző hálózatüzemeltetők által elérhető frekvenciasávokon működnek.

A tanulmány egyéb megállapításai a következők:
  • A kiscellás wifi-, illetve LTE-rendszerek nem helyettesítik, hanem kiegészítik egymást.A két technológia ötvözése hozzájárulhat a rendelkezésre álló spektrum maximális kihasználásához, egyúttal minimálisra csökkentheti a költségeket a közös felhordó és egyéb infrastruktúrák használata révén.
  • A tehermentesítő megoldások lehetővé tehetik a frekvenciasávok sokkal nagyobb mértékű újrafelhasználását egy adott földrajzi területen.
  • Az új wifiberendezések szélesebb frekvenciasávokat (80 MHz vagy 160 MHz) fognak igénybe venni, így nőni fog az adatátviteli sebesség.
  • Miután a wifi-hozzáférési jogosultságot ellenőrző hitelesítési folyamat automatikussá válik, nem kell majd manuálisan csatlakozni a wifihálózatra, és nem lesz szükség erre a meglehetősen bonyolult csatlakozási és a hitelesítési folyamatra.
  • Azok a megoldások, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy frekvenciasávjukat megosszák, valamint az aggregált barangolási szolgáltatások sok felhasználó számára kényelmesebbé és megfizethetőbbé teszik a nyilvános wifihozzáférést.
Forrás: Európai Bizottság

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum