2013. szeptember 18.

KSH - Az internetelőfizetők száma 5,5 millió 2012-ben

A mobileszközök népszerűsége tovább nőtt a háztartások körében, ami látszik a hordozható számítógépek (laptop, netbook, táblagép) használatának növekedéséből (az ellátottság már 35%), mobiltelefonnal pedig a lakosság 95%-a rendelkezik. A szélessávúinternet-előfizetések aránya (68%) öt év alatt megduplázódott a háztartásokban. 

Internetszolgáltatás

Az internet-előfizetések száma dinamikusan növekszik, 2012-ben több mint negyedével bővült az előző évihez képest, 5 év alatt pedig háromszorosára nőtt. Az internet-előfizetéseken belül az xDSL-ügyfelek száma kismértékben csökkent, ezzel szemben a kábeltévéseké tovább bővült. A vezeték nélküliek kategóriáján belül a mobilinternetes csoport egy év alatt 48%-kal gyarapodott (ez a legnépszerűbb). Ugyanakkor egyre inkább számolni kell a bővülő, egyéb kategóriában számon tartott LAN- vagy
optikai internettel is.

A távközlési szolgáltatók (internet, kábeltelevízió, telefon) távközlési tevékenységből eredő 2012. évi nettó árbevétele (854 milliárd forint) folyó áron 0,7%-kal maradt el a 2011. évitől. Ezen belül a mobiltávközlési szolgáltatásból származó árbevétel a legmeghatározóbb (44%), amely 6,2%-kal csökkent, míg az internetszolgáltatásból származó árbevétel – amelynek aránya már 18% volt – 11%-kal bővült egy év alatt.

Internetszolgáltatás

Magyarországon közel negyedévszázada jelent meg az internet, 2012-ben már a 16–74 év közötti lakosság 74,%-a használta azt. Az internetszolgáltatók 80%-a az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágban, azon belül nagy része (65%-a) a távközlési ágazatban fejtette ki tevékenységét, a 13 vezető internetszolgáltató mindegyike itt működik. A távközlési szakágazatba tartozó vállalkozásokhoz tartozik az előfizetések 99%-a, illetve az internetszolgáltatásból származó árbevétel 98%-a.

Az internetszolgáltatók 10%-a számítástechnikai, 25%-a egyéb szakágazatban tevékenykedik. 2012 végén, 417 az internet-szolgáltatást nyújtó vállalkozások száma, ebből 64 cég kínált xDSL alapú, 141 kábeles, és 233 vezeték nélküli internetet. Egyéb internet-hozzáférési (modemes, ISDN, bérelt vonali, optikai, egyéb) lehetőséget 166 cég kínált. Az összes előfizetésből 76% az egyéni, 24% az üzleti előfizetések aránya (2010-ben ez az arány 82, illetve 18% volt).

Erős a koncentráció, 2012-ben a 13 vezető cég a közel 5,5 millió előfizető 95%-át tudhatta magáénak, a középméretű vállalkozásokhoz az előfizetések közel 4%-a, a kisméretű vállalkozásokhoz az előfizetések kevesebb mint 2%-a tartozott.

Az internet-hozzáférési szolgáltatások összes nettó árbevétele 2011-ről 2012-re 11%-kal, azaz 15,7 milliárd forinttal, 157 milliárd forintra nőtt. Az xDSL-előfizetésekből származó árbevétel közel 7%-kal (2,9 milliárd forinttal) 41,3 milliárd forintra csökkent a 2011. évihez képest. A kábeltévés internet-előfizetésekből származó árbevétel 10,5%-kal bővült egy év alatt, a vezeték nélküli távközlés szegmensében 29%-os ezen belül a mobilinternetelőfizetésekből valamivel több mint 31, az egyéb kategóriában 14%-os növekedés volt.

Az elmúlt években jelentősen átrendeződött az előfizetők által igénybe vett szolgáltatások összetétele. A vezetéknélküliinternet-előfizetéseken belül teljesen meghatározóvá vált a mobilinternet.

Az internet-előfizetések száma 2005-től 2010-ig 27%-os éves átlagos növekedési ütemmel fejlődött. 2011-ben 30%-kal – több mint 991 ezerrel, 4 millió 333 ezerre –, 2012-ben 26%-kal, 5 millió 456 ezerre gyarapodott az előfizetések száma a megelőző évihez képest.

Az előfizetések számának 2012-es változását többek között az xDSLszegmens 3%-os csökkenése, a kábeltévés és a vezeték nélküliek csoportja 9, illetve 45%-os növekedése határozta meg. Az egyéb kapcsolatok (például LAN, optikai, bérelt vonal) kategória 14%-kal (335 ezer előfizetésre) nőtt, de még így is alacsony az aránya.

2012 végén a 3 millió 279 ezer vezetéknélküliinternet-előfizetés közel 97%-át a mobilinternet-alapú (pl. GPRS, EDGE, 3G/HSDPA) szolgáltatás adta, egy év alatt 1,4 százalékponttal nőtt az aránya. Az elmúlt évben az előfizetések hozzáférési szolgáltatás szerinti megoszlása is jelentősen változott. Az xDSL aránya 4, a kábeltelevíziós csoport 3 százalékponttal mérséklődött, a vezeték nélküli távközlés szegmensének aránya 8 százalékponttal nőtt 2011-hez képest.

2012-ben az internet-előfizetések az országos kábeltelevízió-hálózaton elérhető internet 39%-a Közép-Magyarországon volt. A régióra jellemző arány ugyanakkor az xDSL-előfizetéseknél 36, a vezeték nélküli hálózaton elérhető internetnél (mobilinternet nélkül) pedig csupán 13%. Közép-Magyarországon a modem+ISDN kapcsolattípus részesedése 2011-ről 2012-re több mint 11 százalékponttal növekedett, megközelítette a 68%-ot, az xDSL-hálózat tekintetében viszont 3 százalékpontos volt a csökkenés az elmúlt évben.

Az xDSL-előfizetés legalacsonyabb régiós aránya (az országos adatnak csupán 9%-a) a Dél-Dunántúlé. A legkevesebb xDSL-kapcsolat típusú előfizetés, illetve kábeltelevízió-hálózaton keresztüli internet elérhetőség Nógrád megyében volt, a legtöbb Budapesten. Ezer lakosra összesen 551 internetes előfizetés jutott országosan (mobilinternettel együtt számítva), 114-el több mint 2011-ben. 2012 végén 78 xDSL-előfizetés jutott ezer lakosra, a kábeltelevíziós típusú előfizetésekből 106. A vezeték nélküli távközlés előfizetőinek száma 331 volt ezer lakosra vetítve, ebből a mobilinterneté átlagosan 321. Az egyéb (pl. LAN) elérhetőségnél ugyanez a mutató 34 volt.

Közép-Magyarország ellátottsága a legnagyobb, ahol ezer lakosra 289 (mobilinternet nélkül számított) előfizetés jutott, míg az ország legkevésbé ellátott része az Észak-Alföld (ezer lakosra 182). A megyék tekintetében 2012-ben az ezer lakosra jutó internet-előfizetések száma Budapesten volt a legnagyobb (337), Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a legkisebb (162). Az adatok kapcsolattípusonkénti vizsgálata alapján Budapest aránya a legnagyobb a kábeltelevízió-hálózat (176), valamint az egyéb elérhetőségek (70) területén. A vezeték nélküli technológia népszerűsége Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (25), az xDSL-é Pest megyében (109) volt a legmagasabb. A vezeték nélküli távközlés szegmensében Budapest az utolsó, aminek oka, hogy itt a legelterjedtebb, a legkiépítettebb a telefon- és a kábeltelevízió-hálózat.

Az OECD-országok összehasonlítása szerint 2012 végén ezer lakosra vetítve Hollandiában, Kanadában, és az Egyesült Államokban fizettek elő a legtöbben kábelkapcsolaton keresztüli internetre, az xDSL-előfizetéseknél pedig három európai ország (Franciaország, Németország, Svájc) állt az élen.

A 34 ország összesített listáján Magyarország a 25. helyet foglalja el (ezer lakosra jutó 185 előfizetés, ez az OECD-átlag 83%-a). Magyarország a legtöbb összesített xDSL- és kábelinternet-előfizetéssel rendelkező Svájc adatának csupán 46%-át érte el.







Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum