2014. március 19.

Ipsos - Az interneten vásárol 53 százalék, külföldről rendel 31 százalék Magyarországon, 2014. március

Az elmúlt évben a magyarok 53%-a vásárolt online, közülük pedig 31% rendelt termékeket külföldről. Ennek fő okait a megkérdezettek az alacsonyabb árakkal (46%), illetve a jobb kínálattal (33%) indokolták.

A külföldi online boltok 2013-ban is átlagosan olcsóbbak voltak a magyaroknál a PayPal elemzése szerint, amelyben azt vizsgálták, hogy a kiválasztott termékeket hol, milyen áron tudják minőségi kereskedőktől megvásárolni a felhasználók. A kutatás során az Egyesült Államok, Németország, az Egyesült Királyság, Oroszország, Kína és a kelet-közép európai országok webshopjait tanulmányozták.

Az utóbbi időszakban az EU országai mellett Kína egyike lett az online vásárlók legnépszerűbb célpontjainak, megelőzve az Egyesült Államokat. Európán belül az Egyesült Királyság és Németország bonyolította a legnagyobb online vásárlási forgalmat a Magyarországról érkező PayPal tranzakciókat tekintve.

A vállalat adatai szerint a Magyarországról érkező PayPal átutalások értéke legnagyobb arányban Kínában nőtt, itt 40%-al nagyobb volt a forgalom, mint egy évvel korábban. Nem panaszkodhatnak azonban az Egyesült Királyság webshopjai sem, mivel a Magyarországról jövő forgalom a szigetországban is 38%-kal emelkedett, míg a német kereskedők 24%-kal növelték bevételeiket.

A pénzügyi vállalat által kinyert adatok tanúsága szerint a magyar felhasználók termékkategóriától függően az Egyesült Államokban és Kínában kapnak a legtöbbet pénzükért. A tengeren-túlról például a magyar boltokhoz képest átlagosan 33%-kal olcsóbban rendelhetőek elektronikai cikkek, míg a játékok esetében a különbség 35%, a ruházati termékek pedig gyakran kevesebb mint féláron vásárolhatóak meg.

A német kereskedők árait vizsgálva a ruházati cikkeket érdemes böngészni, mivel itt átlagosan 36%-kal olcsóbban juthatunk a vágyott darabokhoz, míg a vizsgált játékok és az elektronikai cikkek 26-26%-kal, a kiegészítők és kozmetikumok pedig 19-20%-kal kerülnek kevesebbe.

Az Egyesült Királyság-beli webshopokban a divat és szépségápolás területén a versenyképesek leginkább az árak: ruházati cikkeket közel 40%-kal vásárolhatunk kedvezőbb áron, míg a kozmetikumok átlagosan 30%-kal olcsóbbak a magyar boltoknál. Ha pedig Kínában is szétnéznénk, érdemes megtekinteni a játékokat, az elektronikai cikkeket és a ruházati webshopok kínálatát, mert sok esetben itt is találunk több 10%-os eltéréseket.

Külföldi online vásárlás esetén fontos megjegyezni, hogy a termék árán felül felmerülhetnek további adó- és vámköltségek. Magyarországon az EU vámhatárain belülről rendelt terméket ugyan sem vám, sem ÁFA nem terheli, azonban az EU-n kívülről rendelt termékek esetén magánszemélyeknek 45 euró értékig vám- és ÁFA mentes a vásárlás. 150 eurós értékig csak az ÁFA-t kell fizetniük a vásárlóknak, ezt meghaladóan azonban vámköteles a termék. Az egyes termékek vámértékét az Európai Közösségek Integrált Vámtarifája (TARIC) szabályozza, amelyről az alábbi linken lehet lekérdezni a vágyott áru termékcsoportját: itt.

A komolyabb kereskedők azonban számos esetben az árat már a megrendelő ország vámszabályai szerint szabják meg, így mindig figyeljünk arra, hogy az ár tartalmazza-e az ÁFA-t és a vámot.

Az elektronikai cikkek hagyományosan nagy arányban veszik ki a részüket az online kereskedelemből. Egy iPad Air WiFi például nagyjából 30%-kal olcsóbb az Egyesült Államokban és a kiszállítás is több helyen ingyenes, így akár 45 ezer forintot is spórolhatunk az átlagos magyarországi árhoz (145.600,-) képest.

Amennyiben laptopot keresünk, az amerikai, a brit és az ázsiai webáruházak kínálatát érdemes böngészni, mivel például egy Lenovo IDEAPAD G510 modellt átlagosan 118.020 forintért rendelhetünk, szemben a magyarországi 180.600 forintos átlagárral, így kis utánajárással több tízezer forintot is megtakaríthatunk.

Hasonló a helyzet a Sony PlayStation 4 esetében is, ahol a kutatásban vizsgált amerikai webshopok közel 36.000 forinttal árulták olcsóbban a konzolt a magyarországi átlagárnál (131.500,-).

Szintén jelentős árbeli különbségek észlelhetőek a ruházati cikkek esetében. Egy pár Converse All-Star cipő például az Egyesült Királyságban átlagosan 5.600 forinttal olcsóbb, mint Magyarországon, de a Levi’s 501 farmer esetében is közel 7.000,- a különbség, míg Németországból még ennél is nagyobb, itt 9.000 forinttal olcsóbban rendelhetjük meg a ruhadarabot.  Sőt, az Egyesült Államokban kevesebb, mint a hazai ár feléért kapjuk meg a klasszikust.

Amikor valaki először dönt a külföldi online rendelés mellett, gyakran bizalmatlan az esetlegesen felmerülő többletköltségektől– főleg a szállítási díjaktól -, és a csalóktól való félelem miatt.

Damien Perillat, a PayPal közép- és kelet-európai igazgatója szerint a vállalat már számos akadályt elhárított a nemzetközi online vásárlás fejlődése elől. „A rendszerünk által elért eredmények minden eddiginél meggyőzőbbek, és lehetővé teszik, hogy a vásárlók néhány kattintással fizessenek anélkül, hogy megosztanák pénzügyi adataikat a kereskedővel. Nem szükséges csatlakozni a bankszámlánkhoz, vagy megadni a bankkártyánk adatait, csupán a PayPal fiókunkba kell belépnünk és visszaigazolnunk a fizetést. Ha pedig bármi nem úgy alakul, ahogy elképzeltük, a PayPal teljes vásárlóvédelmet kínál. Emellett pedig a felhasználóink számára számos kereskedő kínál különleges ajánlatokat, engedményeket vagy promóciókat.” – mondta el Damien Perillat.

Míg néhány évvel ezelőtt a nagy értékű online tranzakciók legfőbb hátráltató tényezője a biztonsági megoldásokkal szembeni bizalmatlanság volt, a PayPal mára megoldotta ezt a problémát azzal, hogy 100%-os visszatérítést kínál a vásárlónak probléma esetén a fizikai termékekre vonatkozóan, azokban az esetekben, ha a megrendelt termék nem érkezik meg, vagy nem felel meg a leírásnak. Ennek következtében a PayPal tranzakciók száma az elmúlt években egyre dinamikusabban emelkedik online és mobil platformokon egyaránt.

Honnan rendelnek online a magyar vásárlók? (PayPal adat, 2013)


Magyar felhasználók által küldött PayPal fizetések növekedése (2012-2013)


 Hol spórolhatunk a legtöbbet? Termékek árelőnye a magyarországi árakhoz képest


Forrás: Ipsos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum