2014. június 26.

Ericsson - A mobil előfizetések száma 1,1 milliárd Európában, 2014. június

A legfrissebb Ericsson Mobilitási Jelentés előrejelzései szerint jövőre a globális mobil-előfizetések száma meghaladja a világ népességének számát. A mobil-előfizetések száma az elmúlt egy év alatt 7%-kal nőtt; egyedül az idei év első negyedévében nettó 120 millió új előfizetésről beszélhetünk. A mobil szélessávú előfizetések száma is folyamatosan növekszik: 2019 végére eléri a 7,6 milliárdot, amely az összes mobil-előfizetés 80%-ának felel meg.

Dinamikusan nő az M2M eszközök száma

A Jelentés először mutat rá, hogy 2019-ig az aktív M2M eszközök száma 3-4-szeresére nő, a 2013 év végi 200 millióhoz képest. Míg jelenleg az M2M eszközök többsége még mindig csak GSM rendszerű, ez 2016-ra várhatóan megváltozik, amikor a 3G/4G dominanciája lesz jellemző az aktív M2M előfizetéseknél. 2019-re várhatóan az aktív cellás M2M eszközök több mint 20%-a LTE előfizetéshez kapcsolódik majd, az új M2M alkalmazások pedig alapvető szerepet játszanak majd az 5G hálózatoknál.

Rima Qureshi, az Ericsson alelnöke és stratégiai vezetője szerint: „A növekedés és az M2M előretörése továbbá a több mint 10x-es növekedés a mobil adatforgalomban egyre nagyobb figyelmet irányít a hálózatok teljesítményére, a komplexitások kezelésére és a maximális fogyasztói élmény biztosítására. Ez egyre nagyobb elvárásokat helyez a jövő hálózataira és a működést és üzleti támogatást biztosító rendszereire.”

2016: Az okostelefon-előfizetések száma meghaladja majd a hagyományos telefonokét

Két év múlva, azaz 2016-ban az okostelefon-előfizetések száma meghaladja majd a hagyományos telefonokét; a várakozások szerint 2019-re az okostelefon-előfizetések száma 5,6 milliárd lesz. Európában az okostelefon-előfizetések száma 2019-ben eléri a 765 milliót, azaz meghaladja az európai lakosok számát.

A 2014 első negyedévében értékesített összes telefon 65%-a okostelefon volt. 2019-ben egy okostelefon-felhasználó várhatóan a jelenlegihez képest közel négyszeres mennyiségű mobil adatforgalmat fog generálni havonta. Ez az egyik oka annak, hogy az előrejelzések szerint 2013 és 2019 között a mobil adatforgalom a tízszeresére nő majd.

2019: A 4G/LTE penetráció egyenlőtlen lesz a világon

2019-ben az LTE népességi lefedettsége 80%-os lesz Európában, az LTE penetráció pedig 30%-os; jelentős különbségekkel Nyugat-Európa, illetve Közép- és Kelet-Európa között. 2019-re Észak-Amerikában az LTE a mobil-előfizetések 85%-át teszi ki majd. Az LTE népességi lefedettsége Észak-Kelet Ázsiában várhatóan 95%-os lesz 2019-ben, 45–50%-os LTE penetrációs szint mellett. Ugyanebben az évben Kínában az LTE előfizetések száma várhatóan eléri a 700 milliót; ez a globális LTE előfizetések számának 25%-át teszi ki.

Európai adatok

Európa egészére jellemző az egynél több SIM-kártya használata, ennek köszönhető, hogy az egy főre jutó mobil előfizetések száma átlag 1,2–1,3. A több SIM-kártya birtoklásának eltérőek az okai Nyugat- és Kelet-Európában. Kelet-Európában a magas penetráció egyik oka, hogy sok az inaktív SIM-kártya.

Ezeknek az előfizetéseknek az aránya ugyanakkor évről évre csökken. A másik ok, hogy ebben a régióban az emberek gyakran gazdaságossági szempontból vásárolnak egynél több SIM-kártyát, míg Nyugat-Európában azért, hogy egyszerre több eszközön rendelkezzenek mobil kapcsolattal.

”Ugyanakkor egyre inkább záródóban van az olló a nyugat- és kelet-európai piacok érettségi szintje között, hiszen az egynél több eszköz használata Kelet-Európában is egyre gyakoribbá válik. Ez a tendencia különösen érvényes a két régió városaira.A piaci növekedés fő hajtóereje a mobil szélessáv fejlődése.

Ahogy az okostelefonok, más 3G-s/4G-s eszközök és az adatcsomagok ára egyre megfizethetőbbé válik, úgy bővül a mobil adat-alkalmazások választéka. Kelet-Európában most megy végbe a váltás a beszélgetés-központú és az adat- és alkalmazás-központú felhasználói magatartás között.

Nyugat-Európában már most is tömeges az igény a mindennapi életet jelentős mértékben átalakító alkalmazások és szolgáltatások iránt. Ha ezek a folyamatok változatlanul érvényesülnek, a közeljövőben az okostelefon válhat az összes internetes szolgáltatáshoz való hozzáférésre használt elsődleges eszközzé. ” – mondta Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója.

2013-ban Európában összesen kb. 1,1 milliárd volt a mobil előfizetések száma, ami 2014 végéig előreláthatólag további 20 millióval bővül majd. Az európai LTE-előfizetések száma 2013 végén kb. 16 millió volt, ami éppen csak meghaladta az összes előfizetés 1 százalékát. 2014 végére ugyanakkor ez a szám várhatóan csaknem háromszorosára nő. Az LTE-előfizetések száma 2019 végére az előrejelzések szerint 425 millió körül alakul majd, ami az összes mobil előfizetés kb. 30 százalékának felel majd meg. Nyugat-Európában az LTE-penetráció 2019-re eléri majd az 50%-ot, Közép- és Kelet-Európában pedig a 20%-os arányt.

Az egyes mobiltechnológiák lakossági lefedettsége az alábbiak szerint alakul: a GSM/EDGE az európai lakosság több mint 90%-át lefedi, a WCDMA/HSPA esetében kb. 75%-os lakossági lefedettsége. A szolgáltatók jelenleg a 4G/LTE lefedettség és kapacitások növelésén dolgoznak. Becslések szerint 2013 végére az LTE-lefedettség kb. 25%-os volt Európában. Az előrejelzések szerint a lefedettség 2019-re kb. 80% körül alakul majd.

A Mobilitási Jelentéshez az Ericsson létrehozta a Traffic Exploration Tool eszközt, amellyel a jelentés adatait felhasználó, egyéni grafikonok és táblázatok készíthetők. Az adatok térség, előfizetés, technológia, forgalom és eszköztípus szerint szűrhetők.

Forrás: Ericsson

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum