2015. január 23.

Cisco - A munkavállalók 44 százaléka legfeljebb mérsékelten tartja be az IT biztonsági szabályokat a világon, 2014. november

A munkavállalók többsége nem érzi saját felelősségének a vállalati IT biztonság kérdését, a nagyvállalatok negyedénél pedig nincs biztonsági szabályzat. Többek között erre derült fény a Cisco 13 országban, több mint 12 000 munkavállaló megkérdezésével végzett biztonsági kutatásából.

A Cisco az Európa, Közel-Kelet, Afrikai és Oroszország (EMEAR) régióban végezte el azt a felmérést, amely alapján kijelenthető, hogy a nagyvállalatok és kkv-k IT biztonsági szabályozásai és erőforrásai főként a külső fenyegetések ellen védenek, a vállalaton belüli fenyegetésekre azonban kevés figyelem irányul.

A kutatás főbb eredményei az alábbi tendenciákra világítottak rá:
  • A válaszadók 69%-a nincs tisztában a jelentősebb biztonsági résekkel, fenyegetésekkel (mint például a Heartbleed, vagy a nemrégiben napvilágot látott Shellshock)
  • A válaszadók a legfőbb rizikónak a kiberbűnözést tartották (60%), ugyanakkor második helyre rangsorolták a felhasználói viselkedést, mint kockázati tényezőt. A megkérdezettek 58%-a úgy tudja, hogy vállalata rendelkezik IT biztonsági szabályzattal, 23% azonban egyáltalán nem tud ilyesmiről.
  • A válaszadók 44%-a csak mérsékelten, vagy alig tartja be a szabályokat, minden 14. ember pedig aktívan megkerüli az IT-biztonsági előírásokat.
  • A felmérésben résztvevő munkavállalók 31%-a szerint az IT biztonság gátolja az innovációt és a közös munkát, illetve szimplán megnehezíti a munkavégzést.
Amint a fentiekből is látszik, a munkavállalók magatartása, illetve a tudatosság hiánya a vállalati IT-biztonság Achilles-sarka, amely egyre nagyobb kockázati tényezővé válik. Mivel a vállalatok elszigetelik a felhasználókat a naponta jelentkező IT fenyegetésektől, ezért többségük elvárja, hogy a vállalati biztonsági rendszerek minden lehetséges kockázatot kiszűrjenek.

A felhasználói viselkedéssel is számolni kell

A kutatás részeként a Cisco négy jellegzetes viselkedési mintát azonosított az IT biztonsággal kapcsolatban. Ezek alapján lehetségessé válik olyan biztonsági stratégiák létrehozása, amelyek számolnak a felhasználók eltérő viselkedésével. Mindegyik esetben más a fenyegetettség szintje és mindegyik felhasználótípus eltérő megközelítést igényel annak érdekében, hogy a vállalatok a lehető legalacsonyabbra csökkentsék a kockázatokat, miközben nem korlátozzák a munkavállalók szabadságát, lehetővé téve, hogy optimális hatékonysággal végezzék a munkájukat.

A négy felhasználótípus
  • A tudatos – aki tisztában van a biztonsági fenyegetésekkel és veszélyekkel, és mindent megtesz saját online biztonsága érdekében.
  • A jó szándékú – aki megpróbálja betartani a biztonsági szabályokat, de rendszertelenül, mindenféle cél nélkül.
  • A felelőtlen – aki elvárja, hogy a vállalat tegyen meg minden szükséges biztonsági intézkedést, ő maga semmilyen felelősséget nem vállal az adatok biztonságáért.
  • Az unott és cinikus – akik szerint a biztonsági fenyegetésekről szóló figyelmeztetések túlzóak, sőt a biztonsági intézkedések visszafogják a hatékony munkavégzést, így a saját eredményességük érdekében inkább megkerülik a szabályokat.
„A kutatás rámutat, hogy szükség van a biztonsági szabályozások újragondolására, annak érdekében, hogy azok a külső támadások ellen továbbra is megfelelő védelmet nyújtsanak, ugyanakkor alkalmazkodjanak a munkavállalók viselkedésmódjához és elvárásaihoz is. A felhasználó-központú szabályozás fejlesztése azt jelenti, hogy a korábbi, pontbiztonsági megoldásokat felváltják a központilag irányított, automatikus szabályozók és alkalmazások. A vállalati mobilitással kapcsolatos trendek és a munkavállalói elvárások arra kényszerítik az IT-vezetőket, hogy felhasználó-specifikus protokollokat alkalmazzanak a munkavállalók által használt eszközökön. Ez a rugalmas biztonsági szabályozás gyors reagálást tesz lehetővé a vállalatnál, miközben csökkenti a felhasználók és a vállalat sebezhetőségét” – mondta Ács György, a Cisco regionális IT biztonsági szakértője.

A tudatosság hiánya a legnagyobb gond

A kutatás szerint a legjelentősebb belső kockázati tényezőt az a hamis biztonságérzet jelenti, amelynek eredményeként a munkavállalók úgy gondolják, a cégük minden lehetséges fenyegetéstől megvédi őket. A megkérdezettek 35%-a elvárja, hogy a vállalat biztonsági beállításai mindenféle veszélytől védelmet nyújtsanak, közel felük (42%) szerint a cég felelőssége, hogy biztonságban tartsák az adataikat, míg a válaszadók 62%-a gondolja úgy, hogy viselkedésének csupán mérsékelt hatása van a vállalati biztonságra.

Ez a hozzáállás azt eredményezi, hogy csökken a biztonsági szabályok hatékonysága. Miközben a munkavállalók 59%-a gondolja azt, hogy a vállalatnak van érvényes biztonsági szabályzata, a válaszadók közel negyede (23%) nem tudja, hogy létezik-e valamiféle szabályozás vagy sem.

A felmérésben résztvevők több mint fele (46%) úgy gondolja, hogy a szabályzók nincsenek hatással a tevékenységükre, 38% pedig csak akkor szembesül ezzel, amikor a biztonsági beállítások megakadályozzák valamiben. Ugyanakkor egy másik kérdésre válaszolva a dolgozók 17%-a nyilatkozott úgy, hogy az IT biztonság gátolja az vállalaton belüli innovációt és az együttműködést, és 14% akadályoztatva érzi magát a mindennapi munkafolyamatok során. A válaszadók 17%-a úgy látja, hogy az elmulasztott üzleti lehetőségekkel többet veszít a vállalat, mint egy adatszivárgási eset jelentette kiesés.

Mivel a munkavállalók közel háromnegyede (69%) nincs tisztában a Heartbleedhez, vagy a közelmúltban napvilágot látott Shellshock biztonsági résekhez hasonló, sok felhasználót érintő problémákkal, ezért közel egyharmadukban (32%) fel sem merül, hogy változtassanak a biztonsággal kapcsolatos szokásaikon. A felhasználók több mint fele (55%) ugyanazt a jelszót használja minden alkalmazáshoz és weboldalhoz, 60% pedig nem cseréli rendszeresen a jelszavait.

A kutatás további érdekes megállapításai:
  • Nagyvállalat vs. kkv – Az EMEAR régióban a nagyvállalatok védettebbek, mint a kis- és középvállalatok. A nagyvállalatok 76%-a rendelkezik biztonsági szabályozással, ez a szám a kkv-k esetében csak 39%.
  • Felelőtlenség – A nagyvállalatok esetében a dolgozók 42%-a várja el, hogy a szervezet teljes körű védelmet biztosítson számukra, a kkv-knál csak 28% gondolkozik hasonlóan.
  • Otthoni vs munkahelyi biztonság – A válaszadók megközelítőleg azonos arányban érzik adataikat biztonságban otthon (54%), illetve a munkahelyükön (46%), és közel 60% kezeli azonos módon a biztonságot otthoni illetve munkahelyi eszközein.
Forrás: Cisco

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum