2015. január 28.

Cisco - A munkavállalók többsége 2-3 digitális eszközt használ napi munkája és magánélete során a világon, 2014. december

Az X generáció (az 1965 és 1975 között születettek, másképpen „digitális bevándorlók”) és az Y generáció (az 1976 és 1995 között születettek) munkavállalói rugalmasabb munkakörülményeket szeretnének, a cégek pedig javarészt igyekeznek megfelelni ezeknek az igényeknek – áll a legújabb Cisco Connected World Technology Report (CCWTR) című jelentésben. A tanulmányból többek között kiderül, hogy a megkérdezettek szerint 2020-ra az okostelefonok és a testen viselhető eszközök jelentik majd az elsőszámú kapcsolódási módot az internethez. A laptopok sem tűnnek el, sőt az elsőszámú munkahelyi eszközzé lépnek elő.

A CCWTR-jelentés körüljárja, hogy a technológia milyen módon befolyásolja a munkavégzés jövőjét, illetve, hogy a fiatalabb generációk által kedvelt digitális eszközök és alkalmazások milyen új módokat kínálnak a munkavégzésre. A Cisco tanulmánya szerint egyre inkább jelen vannak azok a „supertasker”-nek nevezett munkavállalók, akik egyszerre akár négy eszközön is képesek dolgozni párhuzamosan. Emellett érezhető a változás a távmunkával kapcsolatban is. Az Y generáció tagjainak 44 százaléka érzi úgy, hogy az irodában tud a legjobban teljesíteni. A fiatalabb generációk körében rendkívül népszerűek a különféle alkalmazások (bár jegyzeteléshez a válaszadók 60 százaléka továbbra is a papírt és a tollat részesíti előnyben), illetve egyre többen kacsintgatnak a globális munkaerőpiac felé: a megkérdezett HR-szakemberek fele nyilatkozott úgy, hogy kizárólag videointerjú alapján is alkalmazná a megfelelőnek tűnő jelentkezőt.

Az éves Cisco Connected World Technology Report azt is vizsgálja, hogy a technológiai trendek változása hogyan hat ki a vállalatok napi működésére illetve versenyképességére. A globális jelentést 15 ország 18-50 év közötti munkavállalóinak megkérdezése alapján állították össze.

A jelentés főbb megállapításai

Eszközök és technológia a munkahelyen

Eszközök száma:
  • A munkavállalók többsége 2-3 digitális eszközt használ napi munkája és magánélete során.
Robotok a munkahelyen:
  • A válaszadók 80 százaléka szerint a közepes jövedelmű dolgozók számára 2020-ra elérhetővé válnak a munkájukat segítő robot-asszisztensek.
Az okostelefonok alkalmazása:
  • A megkérdezett munkavállalók 60 százaléka választana laptopja helyett más digitális eszközt, legyen szó akár munkáról, akár személyes használatról.
  • Ennek ellenére a laptopot mintegy 40 százalék továbbra is elsődleges eszközként jelölte meg, mint a munkavégzés és a személyes ügyek intézésére legalkalmasabb eszközt.
  • A válaszadók többsége szerint 2020-ban még mindig az okostelefon lesz a legfontosabb digitális eszközünk. Az Y generáció tagjaihoz képest az X generáció tagjai közül többen hisznek a testen viselhető eszközök szélesebb körű elterjedésében.
Generációs különbségek az eszközhasználat terén:
  • 10-ből 7 HR-szakember úgy véli, az Y generácóhoz tartozó munkavállalók gyorsabban végzik el a feladataikat, ha lehetőségük van saját mobileszközeiket és kedvelt alkalmazásaikat használni az asztali számítógépek vagy laptopok helyett.
Alkalmazások kontra weboldalak:
  • A megkérdezett válaszadók negyede gondolja úgy, hogy a weboldalak továbbra is fontos szerepet töltenek majd be online életükben. Közel ugyanennyien nyilatkozták azt, hogy képesek kizárólag okostelefonos vagy tabletes alkalmazások segítségével dolgozni.
Supertasking

Supertaskers:
  • Az X és Y generációs munkavállalók 40 százaléka, a HR szakmában dolgozók 60 százaléka tartja magát képesnek arra, hogy egyszerre két feladatnál többet végezzenek párhuzamosan. A jelenséget az adatkezelési szaknyelvből átvett supertaskingnak nevezik.
Eszközhasználat:
  • Az ilyen munkavállalók legnagyobb hányada okostelefonon képes a leghatékonyabban dolgozni.
Generációs különbségek:
  • A válaszadók 40 százaléka szerint az Y generáció tagjai képesek a legjobban kezelni a sok párhuzamos feladatot.
  • Az X generáció tagjai és azon HR-szakemberek szerint, akiknek van tapasztalata az Y generációhoz tartozó munkavállalók irányításában, úgy vélik, ebben a legnagyobb kihívást a „mindent azonnal” mentalitás jelenti, azaz hogy mindent azonnal és egyszerre szeretnének elérni, elolvasni, megnézni, elintézni, stb.
Rugalmas munkanap/munkavégzési helyszín

A „folyamatosan online” munkaerő:
  • Létezik még a 9-től 5-ig tartó munkanap? A CCWTR tanulmány következtetése szerint egyre jellemzőbb a rövidebb szakaszokra osztott munkavégzés (reggel 7-8-ig,  majd 9-től délig, délután 2-től 5-ig, végül este 9-től 10-ig).
  • Egyre több helyen jelenik meg a rugalmas munkaidő: a fiatalabb generációk mintegy negyede jelezte, hogy cégüknél lehetőség van az otthoni munkavégzésre.
  • A jelentésből kiderül, hogy az Y generáció azon tagjai, akik számára adott a távmunka lehetősége, inkább az irodai jelenlétet részesítik előnyben, főként az X generációhoz tartozó kollégáikkal összevetve.
Videós állásinterjúk:
  • A HR-szakemberek 58 százaléka hajlandó lenne felvenni olyan jelöltet, akivel előtte csak videós kapcsolaton keresztül „találkozott”.  
Munkavégzés a Marsról:
  • A válaszadók negyede hajlandó lenne a Marsra, vagy másik bolygóra költözni, ha a cégük nyitna ott irodát.
  • A megkérdezettek többsége szerint 2020-ban továbbra is lesznek fizikailag elérhető irodái a cégeknek, azonban 40 százalék szerint ezek jóval kisebbek lesznek a mai munkahelyeknél.
Rugalmas munkavégzéssel csábítják a leendő dolgozókat:
  • A megkérdezett X-, és Y generációs munkavállalók közel fele érzékeli azokat a változtatásokat, amelyeket a HR-osztály vezetett be, hogy rugalmasabb munkavégzést tegyen lehetővé a kollégák számára. A válaszadók harmada szerint ugyanakkor ez nem kellő gyorsasággal történik.
  • Bár a fizetés továbbra is az egyik legfontosabb szempont a legtöbb válaszadó számára, a megkérdezett X-, és Y generációs munkavállalók mintegy 20 százaléka, valamint a HR-szakemberek harmada számára legalább ennyire fontos a távmunka, illetve a rugalmas időbeosztás lehetősége.
A híreket olvasva az a benyomásunk támadhat, hogy a laptopoknak leáldozott, és ma már minden az okosórákról, okosszemüvegekről és egyéb testen viselhető eszközökről szól, illetve, hogy az 1980 után születettek vezetik az új digitális eszközök forradalmát. A CCWTR 2014-es jelentése e tekintetben is érdekes tanulságokkal szolgál:
  • Az X-, és Y generáció tagjai előbb válnának meg a tévéjüktől, mint az okostelefonjuktól.
  • Az Y generációs válaszadók 54, az X generációs válaszadók 38 százalékának első dolga ránézni az okostelefonjukra ébredés után. Emellett nagyjából minden ötödik megkérdezett számára az okostelefon elvesztése jelentené a legkomolyabb veszteséget, ha kirabolnák őket.
  • A válaszadók legnagyobb hányada szerint 2020-ban a munkavállalók legfontosabb digitális eszköze az okostelefon lesz. Érdekesség, hogy az X generáció tagjai közül többen gondolják úgy, hogy ez a szerep valamilyen testen viselhető eszközé lesz, mint az Y generációhoz tartozó munkavállalók.
A kutatásról
A negyedik éves Cisco Connected World Technology Reportot a Cisco felkérésére az InsightExpress független, amerikai piackutató végezte. A globális kutatás számos iparágban szondázta az X-, és Y generációhoz tartozó munkavállalók, illetve a HR-szakemberek véleményét. A kutatás során 15 országban (USA, Kanada, Mexikó, Brazília, Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Hollandia, Oroszország, Lengyelország, India, Kína, Japán, Dél-Korea és Ausztrália) 100-100 embert kérdeztek meg, az összes válaszadó száma pedig meghaladta a 3700-at.

Forrás: Cisco

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum