2015. január 16.

SEOCeros - Magyar honlapátlag: 33 kifelé mutató link és 43 aloldal, 2014. november

Mintegy 130.000 különböző magyar weboldalt vizsgált át 2014 októberében a magyar hátterű SEOceros startup az első Nagy Magyar Webaudit során.

A kutatásról

A kutatás során élő, működő weboldalak főoldalai (kezdőlapjai) kerültek átvizsgálásra, a legnagyobb hazai hírportáloktól kezdve egészen az apró kis weboldalakkal bezárólag. Aloldalak nem kerültek bele a kutatásba, ennek ellenére is reprezentatívnak tekinthető az eredmény.

„Nagyszámú, véletlenszerűen kiválasztott weboldalak aloldalait vizsgálva is a mostani eredményhez hasonló következtetések vonhatók le. A weboldal tulajdonosok jelentős része például még mindig nem ismerte fel a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket, pedig komoly vevő és ügyfélszerző csatornaként lehet (és érdemes is) használni ezeket az oldalakat.” – mondta el Rácz-Akácosi Attila, a SEOceros csapat keresőoptimalizálás szakértője.

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi csatorna

A közösségi interakciók elemzése során az volt az elsődleges vizsgálati szempont, hogy az adott webcímet hányan osztották meg a különböző közösségi oldalakon.

A Facebook még mindig messze a legnépszerűbb és leginkább használt közösségi oldal. Az alábbi lista azt mutatja, hogy az összes elemzett weboldalból hány rendelkezik minimum egy megosztással az alábbi közösségi platformokon:
  • Facebook: 70.426
  • Twitter: 13.175
  • Google +: 12.189
  • Linkedin: 1763
  • Pinterest: 160
Ennek az egyik fő oka az, hogy a hazai lakosság körében egyértelműen a Facebook vezet, másfelől a megosztás gombok közül szinte csak a Facebook, Twitter, Google fedezhető fel a weboldalakon, a Pinterest és a Linkedin mostohagyerekeknek számítanak.

Megosztások száma

A mintegy 130.000 elemzett weboldal főoldala jól mutatja a közösségi oldalak népszerűsége közti különbséget:

Az elemzett URL-eken 13 milliónál is több Facebook interakció volt, ez a szám a  Google+ esetében félmillió körül van, ezt követi a Twitter százezer megosztással, végül a Linkedin és a Pinterest zárja a rangsort néhány ezres értékkel.

Toplisták a megosztások számának függvényében

A listákból azon oldalak maradtak ki, melyeknél egyértelműen felfedezhetőek voltak a tömegével, külföldről vásárolt megosztások.

Akadt olyan egylapos magyar nyelvű html weboldal, amelyen 13.000.000-nál is több Facebook kedvelés volt, de több olyan szpemmer magyar weboldal is létezik, ahol a Google vagy Linkedin megosztások száma is eléri a milliós nagyságrendet.

Markáns különbségek a közösségi oldalaknál

Hatalmas különbségek vannak a közösségi csatornák használatában. A különböző toplistákat összehasonlítva kiderül, hogy:
  • a Facebook esetén az első helyhez 366.000 megosztás kellett,
  • a Google+ esetén ehhez elég volt 58.000 megosztás,
  • Twitternél ez az érték 32.000,
  • a Pinterestnél 2.600,
  • és végül a Linkedinnél mindössze 730 megosztás kellett az első helyhez.
A SEOceros által vizsgált oldalak népszerűségi listája (rendszer / weboldalak száma):
  • Joomla: 11.638
  • Wordpress: 11.268
  • Drupal: 1.718
  • Magento: 1.657
  • Prestashop: 1.104
  • De ezeknél egyszerűbb készítésű weboldalakat is lehet találni (rendszer / weboldalak száma):
  • Microsoft FrontPage: 750
  • Microsoft Word: 191
  • EditPlus: 136
  • Web Page Maker: 133
  • Namo WebEditor: 110
Komoly biztonsági hiányosságok

A fenti, első listában szereplő oldalak esetében markánsan megfigyelhető, hogy a weboldal frissítéseket a weboldalak tulajdonosai nem veszik komolyan. A 11.268 Wordpress alapú weboldalból mindössze 88(!) weboldalnál volt felfedezhető a legfrissebb verzió, de a helyzet a többi CMS rendszernél sem jobb.

„Természetesen a megfelelő szerverbeállítások mellett egy régebbi Joomla, vagy Wordpress weboldal is viszonylag biztonságosan tud működni egy ideig, azonban erre is oda kell figyelni, mert a magára hagyott, általában ingyenes, vagy nagyon olcsó, osztott tárhelyeken lévő weboldalak komolyan veszélyeztetve vannak.” – teszi hozzá Mácsek Tamás, frontend fejlesztő.

Magyar átlag: 33 kifelé mutató link és 43 aloldal

A 128.554 vizsgált webcímen összesen 4.093.106 link mutat más weboldalakra, ezen oldalak listáját a lap.hu jellegű linkkatalógusok vezetik.

Érdekesség: a listát vezető egyik weboldalon 2.800 olyan kifelé mutató link van, amit pont egy korábban említett biztonsági hibának köszönthetően rejtett el a forráskódba egy leleményes hacker program.

Az aloldalak száma ennél is több, összesen 5.652.517, itt a toplistát főként a több ezer termékkel rendelkező webáruházak alkotják.

Email címek veszélyben

Mácsek Norbert, backend fejlesztő újabb érdekességet emelt ki: „Bár nem csak cégeknek okoz komoly fejtörést a napi szinten érkező több száz kéretlen email, ennek ellenére 45 ezernél is több olyan weboldalt találtunk, ahol a weboldal tulajdonos email címe nem volt tikosítva, így azt bármelyik „email spider” (email címeket összegyűjtő kis program) könnyűszerrel lementheti spam levél küldéshez. Ez könnyen megelőzhető lenne, néhány perces időráfordítással sok-sok órányi kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat.”

Az email küldést és a biztonságot vizsgálva találtunk több olyan weboldalt, ahol a sok spam küldés miatt a szerver IP címe is tiltólistára került. Ez azt jelenti, hogy bármilyen email kerül kiküldésre az adott szerverről (hírlevelek, vagy éppen céges levelek), az biztosan a szpemek közt landol a fogadó félnél.

Ez főleg ott jelent gondot, ahol nagyon sok weboldal van egy tárhelyen, egy IP címen, vagy egymáshoz nagyon közeli IP tartományon ("shared hosting"-nál ez gyakori), vagyis egyetlen szpemmer weboldal miatt a többi, nem szpemmelő weboldal levelezése is bajba kerülhet.

Sok a titkosítatlan kapcsolat

A biztonságos http kapcsolat, vagyis a "https" térhódítása is várat magára, az elemzett weboldalak közül mindössze 431 weboldal esetében fedezhető fel a weboldal teljes egészét titkosító protokoll.

A weboldalak egyharmada mobilbarát csak

Az eredmények elemzése során az is kiderült, hogy a hazai weboldalak közül csak minden harmadik esetben lehet felfedezni mobilbarát megoldást (olvasható méretű betűk; egyszerűsített navigálás; könnyen, ujjal kezelhető funkciók; csökkentett oldalméret, stb.), ide értve a reszponzív dizájnt, vagy akár a mobilon böngészőknek készített külön megoldást.

A mobilbarát megjelenés azért nagyon fontos a weboldal tulajdonosok számára, mert a tendenciák szerint hamarosan már Magyarországon is többen fognak mobil platformokról internetezni, mint asztali gépekről, laptopokról.

Ezt támasztja alá, hogy amikor a Google-ben valaki mobilról indít keresést, a Google főleg mobilbarát weboldalakat jelenít meg a számára. Ezért a mobilbarátság hiánya webáruházak, cégek, vevőszerző weboldalak esetén komoly bevételkiesést jelent.

A mobiloknál nagyobb kijelzővel bíró táblagépeknél sem különbözik nagyon a helyzet: általában azok a weboldalak, melyeknél a megjelenés tablet képernyőhöz alkalmazkodik, mobilon is jól használhatók.

Jelentős lemaradás minden téren

„Összességében nagy a lemaradás a nemzetközi online trendekhez, vagy akár a keresőkre való optimalizálás terén is. Hogy egy konkrét példát említsek: miközben a Google 2009 szeptembere óta nem veszi figyelembe a meta kulcsszavakat ("meta keywords"-öt) rangsorolásnál, 3-ból 2 weboldal még ma is megpróbálja manipulálni ezzel a keresőmotort. A mintegy 130.000 elemzett domainből 73.000-nél is több esetben találtunk ilyet. Volt oldal, ahol a Google egykori ajánlása szerinti 3-4 kulcsszó helyett több ezer karakteres kulcsszóhalmok voltak.”- mondja Rácz-Akácosi Attila

A html5 még várat magára

Miközben a html5 szabvány olyan vizuális megjelenítéseket tesz lehetővé, mint az egykor nagyon népszerű flash megoldás, a kihasználtsága meglehetősen alacsony. Az elemzett weboldalak kevesebb, mint egyötöde: 21.000 weboldal használ html5-öt.

Mindamellett 44.000 olyan weboldalt is találtunk, amelyik egy vagy több helyen is elavult html jelöléseket is használ.

Kód validitás hibák mindenhol

Szintén érdekes adat, hogy a 90%-nál is magasabb azon oldalak aránya, ahol a weboldal kódján W3C validitási hibákat találtunk (a W3C nagyjából olyan szabvány a kódolásban, mint a „Magyar Helyesírás Szabályai” a nyelvtan terén).

Akadt több olyan nagyon rosszul felépített webáruház, ahol - bármilyen hihetetlen is - 10.000 felett volt a hibák száma, de nem ritka a több százas, vagy ezres hibaszám sem.

A W3C validitásról érdemes megemlíteni, hogy a Google kereső ma még nem számítja bele a hibátlan kódot a rangsorolási algoritmusba, de a kommunikációjuk alapján ez a jövőben könnyen megváltozhat.

Szeretjük a képeket

Az elemzett URL-eken együttesen 2,4 millió képet találtunk, ez átlagosan 18 képet jelent weboldalanként. A listát a webáruházak és az online magazinok, híroldalak vezetik.

A képek kapcsán érdekesség, hogy a weboldal tulajdonosok kevésbé foglalkoznak azzal, hogy a keresőmotorok is megértsék, mi látható a képeiken: a 2,4 millió képből csupán 1 milliónál volt kitöltve az „alt” (alternatív) szöveg, vagyis csak ennyi kép esetén volt a kép tartalma szövegesen is definiálva.

Az elemzett URL-eknek mindössze egynegyedénél volt kitöltve minden kép "alt" szövege.

Forrás: SEOCeros

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum