2015. május 13.

Ipsos - Az okostelefonos vásárlók 64 százaléka alkalmazások segítségével rendelt az interneten, 2015. május

A PayPal és az Ipsos friss kutatása szerint a mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. 

A mobil kereskedelem becsült átlagos éves növekedési üteme a 2013 és 2016 közötti időszakra 42%, míg ugyanez az érték a teljes e-kereskedelemre vetítve (beleértve a mobil kereskedelmet is) csak 13%. A kutatás 22 ország 17,500 fogyasztójának mobil vásárlási szokásait, továbbá a mobil kereskedelmi piac növekedését elősegítő, illetve akadályozó tényezőket vizsgálta.

"A PayPal rendszerében a mobilról történő költések összege folyamatosan emelkedik. Míg 2010-ben a fizetési forgalom kevesebb mint egy százalékát tették ki a mobilkészülékről történő fizetések, 2014-re ez az arány a teljes fizetési forgalom 20%-át teszi ki. Ezzel a "mobile first" korszak fordulóponthoz érkezik" - mondta Anuj Nayar, Senior Director of Global Initiatives, PayPal.

Fényes jövő előtt áll a mobil kereskedelem 

A mobil kereskedelem globális online költésekhez viszonyított százalékos aránya még mindig viszonylag alacsony: a kutatás szerint az okostelefonról történő vásárlások az online költések kilenc, a tabletről történő vásárlások pedig csak öt százalékát teszik ki, szemben az asztali számítógépekről és notebookokről történő vásárlásokkal, amelyek együttesen 85%-át teszik ki az online költéseknek.

Azonban míg a költésekre vonatkozó adatok alacsonynak tűnhetnek, a mobilról történő vásárlások száma igen jelentős. A kutatásban megkérdezett online vásárlók harmada (33%) vásárolt valamit az elmúlt 12 hónapban okostelefonról, 20%-uk pedig tablet használatával.

Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak. A kutatás megállapítja, hogy világszerte átlagosan az okostelefonról vásárlók 59%-a a 18 és 34 év közötti korosztályból kerül ki, míg ugyanez a korosztály az összes online vásárló 44%-a.

Kína, Törökország, és az Egyesült Arab Emírségek az okostelefonos vásárlások élvonalában 

Kína, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek a legdominánsabb országok a mobil kereskedelemben. Az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett online vásárlók beszámolója alapján a költések átlagosan 24%-a történik okostelefonról. Utánuk következnek a kínai fogyasztók 21%-kal, míg harmadik helyen a törökök állnak 19%-kal. Ugyancsak ez a három ország vezet az okostelefonos vásárlások gyakoriságának tekintetében is. Kínában az online vásárlók több mint kétharmada (68%), az Egyesült Arab Emírségekben és Törökországban a vásárlók több mint fele (57 és 53%-a) vásárolt valamit okostelefon segítségével a kutatást megelőző 12 hónapban.

Az online fogyasztók az appokat választják 

A globális kutatás kimutatta, hogy az okostelefonos vásárlók 64%-a alkalmazások, 52%-uk pedig böngésző segítségével vásárolt, továbbá, hogy azok a felhasználók, akik mindkét platformot használják, általában az alkalmazásokat részesítik előnyben (47% inkább vásárol applikációval). Amikor az okostelefon és tablet felhasználókat a fizetésre alkalmas applikációk előnyeiről kérdezték, legtöbbször a kényelemet (35% és gyorsaságot (30%) említették.

Az alkalmazások használatának egyéb előnyei az egyes országok fogyasztói szerint a következők voltak: "azonnali fizetési visszaigazolás" (a mexikói okostelefon/tablet felhasználók 37%-a választotta); "emlékeztető ajánlatokra/kedvezményekre/kuponokra", Kína (30%); "a digitális elismervények nyomonkövethetősége", Izrael (26%).

Mire használjuk leggyakrabban az okostelefont most, és mire fogjuk a jövőben? 

Jelenleg az okostelefon tulajdonosok ill. felhasználók körében a legtöbbször említett m-kereskedelemhez kapcsolódó tevékenység a termékről való információszerzés. A megkérdezettek 36%-a használta okostelefonját termékinformációk keresésére a kutatást megelőző 12 hónapban. A megkérdezettek 27%-a használta okostelefon készülékét áruházakról, vagy üzletekről történő információk keresésére/helyének azonosítására, és 25%-uk egyes termékekhez kapcsolódó felhasználói vélemények olvasására.

Mindazonáltal, amikor az okostelefon felhasználókat megkérdezték, hogy milyen funkciókra szeretnék használni a jövőben készülékeiket (azok közül, amire még nem használták) a legtöbben olyan közeljövőben elérhetővé váló funkciókat említettek, mint egyes új fizetési lehetőségek. Az okostelefon felhasználók 16%-a választotta az "okostelefon használta fizetésre kasszánál (pl. NFC használt)" és 15% választotta a "böngésző, vagy applikáció segítségével történő előrendelés leadása (pl. kávé, élelmiszer)" válaszokat.

A mobil kereskedelem növekedését korlátozó tényezők 

A mobil kereskedelem gyorsabb növekedésének legnagyobb akadálya, hogy a fogyasztók még nem érzékelik a mobilos vásárlás nagyobb képernyőjű eszközökön történő vásárláshoz képest nyújtott előnyeit.

Azok az okostelefon felhasználók, akik a kutatást megelőző 12 hónapban nem használták készüléküket vásárlásra, a következők akadályokat nevezték meg: "szívesebben vásárolok más eszközről (pl. laptop, asztali számítógép)" (39%); "a képernyő mérete túl kicsi" (34%); "szívesebben internetezek egyéb eszközökön" (28%).

Azok, akik kutatást megelőző 12 hónapban használták készüléküket vásárlásra némiképp más okokat adtak meg arra vonatkozóan, hogy miért nem vásárolnak gyakrabban: "túl kicsi képernyő" (34%); "szívesebben vásárol online más készülékről (pl. laptop, asztali számítógép)" (27%); "biztonsági aggodalomnak a mobilkészülékről történő vásárlással kapcsolatban" (21%).

"Az olcsó mobiltelefonok tömeges megjelenésével, a nagyobb képernyőméretek és a mobil eszközök biztonságának fejlődésével csökkenni fognak a mobil kereskedelem gyors növekedését jelenleg gátló tényezők" - folytatta Anuj Nayar.

Forrás: Ipsos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum