2015. június 18.

KSH - A küldött SMS-ek száma 5 százalékkal, az MMS-eké 11 százalékkal csökkent, 2015. június

2015. I. negyedévben az előzetes adatok alapján a statisztikai főtevékenységük szerint az információ, kommunikáció (TEÁOR’08 szerint J) nemzetgazdasági ágba sorolt, a 4 fő feletti foglalkoztatottal rendelkező működő vállalkozások értékesítésből származó – folyó áron számított – bevétele meghaladta az 579 milliárd forintot, amely 5,0%-kal meghaladta az előző év I. negyedévi adatot. 

Az egyes ágazatok között a legnagyobb, 46%-os súlyt képviselő távközlési ágazat (TEÁOR’08 szerint 61) vállalkozásai 266 milliárd forint bevételt értek el. Az információtechnológiai és az egyéb információs szolgáltatás tevékenység ágazatokba (TEÁOR’08 szerint 62 és 63) sorolt vállalkozások – amelyeknek 38%-os a részaránya a nemzetgazdasági ágban – együttes árbevétele (219 milliárd forint) növekedett a legnagyobb mértékben, 21,5%-kal. A megfigyelt időszakban az értékesítés árbevétele jelentősen, 19%-kal visszaesett a kiadói (TEÁOR’08 szerint 58) és 22%-kal a film, videó, televízió műsor gyártása, hangfelvétel kiadás, műsor-összeállítás, műsorszolgáltatás (TEÁOR’08 szerint 59–60) ágazatokban működő gazdasági szervezeteknél.

2015 I. negyedévében az intézményi munkaügyi statisztika adatai szerint az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágban a legalább 5 főt foglalkoztató gazdasági szervezeteknél a teljes munkaidőben alkalmazásban állók létszáma 70,6 ezer fő volt, 4,9%-kal több az egy évvel korábbinál. Ezen belül legnagyobb arányban (61%) az információ-technológiai és az egyéb információs szolgáltatás tevékenység ágazatokban működő gazdasági szervezetek biztosítottak teljes munkaidős foglalkoztatást 43,3 ezer fő alkalmazott számára, 12%-kal meghaladva az egy évvel korábbi adatot.

Az előző év azonos időszakához viszonyítva az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ág többi ágazatában 4,0–6,9% közötti mértékben csökkentek a létszámok. 2015 I. negyedévében az egy főre jutó havi bruttó átlagkereset a nemzetgazdasági ág egészében gyakorlatilag stagnált, ezen belül a távközlési ágazatban átlagosan 5,8%-kal (31 ezer forinttal) csökkent a 2014. I. negyedévihez képest. A megfigyelt időszakban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete a kiadói tevékenység ágazatban volt a legalacsonyabb (335 ezer forint), 71%-a a nemzetgazdasági ág átlagának.

Távközlés

A mobiltelefon-előfizetések száma 2015. I. negyedév végén 11,8 millió volt, az állomány egy év alatt 145 ezerrel (1,2%-kal) bővült. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma tovább emelkedett, a tárgynegyedév végén meghaladta a 6,5 milliót, ez 4,3%-kal több, mint 2014 azonos időszakában.
Ezzel szemben a feltöltőkártyás előfizetések száma 123 ezerrel, aránya pedig 1,6 százalékponttal csökkent. Annak ellenére, hogy a mobilpiac kezdi elérni a telítettségi szakaszát, növekszik az előfizetők száma. A szolgáltatók közötti éles versenyt bizonyítja, hogy a szolgáltatók már nemcsak az új ügyfelekre, hanem a versenytársak előfizetőiknek megszerzésére is törekszenek.

A havidíjas előfizetések erősödése főként annak tudható be, hogy a post-paid típusú szolgáltatások percdíjai sok esetben alacsonyabbak, mint a pre-paid típusú előfizetéseké, másrészt a havidíj egy része vagy akár a teljes egésze lebeszélhető. Mindezek mellett sok esetben a havidíj nemcsak kedvező percdíjakat, hanem adatforgalmat is biztosít a felhasználók számára.

A kombinált szolgáltatáscsomagok és a havidíjas előfizetések elterjedésével a mobil-adatelőfizetések száma is folyamatosan emelkedik. Az adatforgalom 2014 I. negyedévéhez képest 37%-kal  növekedett, így 12,4 ezer terabyte volt. Az összes adatforgalom 69%-a 3G/UMTS rendszeren történő internetezésből származott. Az adatforgalom folyamatos növekedése a hálózati infrastruktúra fejlődésének és az internetképes hordozható technológiai eszközök elterjedésének az eredménye.

Egy év alatt a küldött SMS-ek száma 5,4, az MMS-eké 11%-kal csökkent, ami főként az okostelefonokon alkalmazható mobilinternettel használható helyettesítő applikációk megjelenésével van összefüggésben.

A mobilhálózatból kezdeményezett hívások száma 1,6%-kal növekedett a vizsgált időszakban 2014 I. negyedévéhez viszonyítva. A mobiltelefonálással töltött összes percidő 8,1%-kal bővült, és meghaladta az 5 milliárd percet.

A más hálózatokba történt hívások időtartama éves szinten 14, a saját hálózatba irányuló hívásoké 5,1%-kal növekedett. (Az elmúlt negyedévhez képest a legnagyobb részarányt (61%) képviselő, saját hálózatba irányuló hívások időtartama 0,2%-kal csökkent, azonban a más mobilhálózatokba történt hívásoké 0,9%-kal növekedett.) Az egy mobil-előfizetésre jutó beszélgetések negyedéves száma (164 darab) stagnált az előző évhez képest, de tízzel kevesebb volt, mint 2014 IV. negyedévében. A tárgyidőszak alatt egy előfizetésre átlagosan 426 percnyi beszélgetés jutott, ez naponta 4,7 perc telefonálásnak felelt meg.

A vezetékes fővonalak száma 2015. I. negyedév végén meghaladta a 3 milliót, így 2,8%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A VoIP-hangcsatorna (kábeltelevíziós, illetve szélessávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás) vezetékes vonalszámon belüli részaránya 46%-ra emelkedett, amely 4,0 százalékponttal múlta felül az előző év azonos időszakában elért arányt. Az ISDN vonalak száma 6,9%-kal csökkent egy év alatt. A tárgyidőszak végén a száz lakosra jutó vezetékes fővonalak száma 31 darab volt.

A bekapcsolt vezetékes fővonalak több mint 80%-a egyéni fővonal, közel egyötöde üzleti fővonal volt. Az összes bekapcsolt fővonal alig több mint 1,0%-a nyilvános és egyéb fővonal volt.

A vezetékes hálózatból indított hazai és nemzetközi hívások száma együttesen 9,0, időtartama pedig 4,4%-kal csökkent 2014 I. negyedévéhez képest. A beszélgetések összesített idejének több mint harmada VoIP alapú volt. A VoIP típusú hívások részaránya az összes híváson belül 8,5% százalékponttal növekedett egy év alatt.

A vezetékes hívások több mint kétharmadát egyéni fővonalról indították. Az üzleti előfizetők által kezdeményezett hívások az összes beszélgetés közel 30%-át tették ki. A vezetékes telefonálással töltött percidő 86%-a egyéni hívás, 14%-a üzleti hívás volt. Az egyéni előfizetők által indított hívások átlagos ideje (5,3 perc) 3,3 perccel meghaladta az üzleti fővonalról kezdeményezett beszélgetések időtartamát.

A gyakran díjmentes hálózaton történő beszélgetést és jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó csomagok elterjedése következtében az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgettek vezetékes telefonról (4,2 perc), mint mobiltelefonról (2,6 perc). A tárgyidőszakban az egy vonalra
jutó beszélgetések száma (internethívások nélkül) 92 darab volt, 12-vel kevesebb, mint egy évvel korábban. A telefonbeszélgetésre fordított idő közel egyötödét tették ki a vezetékes telefonról indított hívások.

Az előzetes adatok alapján a megfigyelt távközlési szolgáltatók (internet, kábeltelevízió, telefon) távközlési tevékenységéből származó 2015. I. negyedévi nettó árbevétele (207,9 milliárd forint) folyó áron 4,8%-kal több volt az előző év azonos időszakinál (198,3 milliárd forint). Ezen belül a
mobiltávközlési szolgáltatásból származó árbevétel az előző évhez képest emelkedett, amely – az alacsony bázis mellett – az új piaci szereplők megjelenésével függ össze.





Forrás: KSH

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum