2015. augusztus 21.

Google - Az okostelefonosok 42 százaléka személyi asszisztensként használja készülékét, 2015. augusztus

Minden negyedik felhasználó egész nap a telefonján lóg, legtöbben pedig még az ágyba is magunkkal viszik „kedvencüket”, hogy lefekvés előtt és ébredés után is azonnal használhassák. A szlovákok egyötöde úgy kapcsolódik ki nyaralás alatt, hogy messziről elkerüli a mobilnetet, míg a románok több mint fele (56%) sosem indul el otthonról mobilja ellenőrzése nélkül. A Google megbízásából készített négy országra – Magyarországra, Szlovákiára, Csehországra és Romániára – kiterjedő kutatás tükröt tart a magyarok és a régió elé arról milyen szerepet tölt be okostelefonunk éltünkben.

A magyar okostelefon tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül. Telefonunk elkísér minket a nap minden percében, a magyar okostelefon felhasználók 28 százaléka gyakorlatilag egész nap nyomkodja készülékét, míg 31 százalék legalább óránként ránéz kijelzőjére. Az okostelefon tulajdonosok egyharmada ideges és nem érzi magát biztonságban ha otthon felejti telefonját, ugyanakkor 39 százalékuk úgy érezi egy nap mobil nélkül felérhet egy váratlan vakációval.

Ha véletlenül otthon felejti készülékét, a magyar okostelefon tulajdonosok 26 százaléka szinte pánikba esik és meztelennek érzi magát, ugyanakkor az okostelefont használók 45 százaléka állításuk szerint sosem felejti otthon mobilját. A telefon nélkül töltött napot egészen sokan élvezik, az otthon felejtett készülék tulajdonosainak 39 százaléka váratlan nyaralásként tekint az így eltöltött rövid időre.

Mobilunkat szinte már csak a legritkább esetben használjuk pusztán hívások lebonyolítására. A magyar mobilhasználók elsősorban személyi asszisztensként (42%) és szórakoztató központként (39%) tekintenek a telefonjukra, és minden tizedik ember “szeme és füle” a mobilja. A magyar tulajdonosok több mint fele használja telefonját bankszámlájának ellenőrzésére, 47 százalék pedig gyakran vásárol online mobilja segítségével.

A legtöbb magyar, aki ágya mellett tartja telefonját, telefonja ébresztőjére ébred (85%) és minden negyedik készülék tulaj (25%) első dolga reggel, hogy ellenőrizze mi történt az alvással töltött órák alatt. Közel minden harmadik felhasználó (30 %) reggelizés közben futja át a legfontosabb híreket mobilján, így készülve az előtte álló napra.

A reggeli indulás előtt a leggyakrabban ellenőrzött tárgyak a pénztárca (72%), az okostelefon (71%) és a lakáskulcs, mely utóbbi csak harmadik a fontossági listán (57%). Minden harmadik ember visszafordul készülékéért ha otthona közelében jön rá, hogy elfelejtette magával vinni. A legelszántabb 7 százalék visszamegy telefonjáért bármilyen távol is járjon. Minden harmadik telefon tulajdonos általában egész nap keze ügyében tartja készülékét és még pihenés közben sem teszik le telefonjukat: 96 százalékuk otthonában is használja okostelefonját, a válaszadók 60 százaléka például televízió nézés közben is kezében tartja mobilját.

A telefon az egyik legjobb unaloműző álmatlanság esetén is: minden harmadik megkérdezett üti el idejét mobilja segítségével, és csupán 3% választja a hagyományos módszert, a meleg tejet.

A felhasználók 56 százaléka szerint a mobil szuperereje, hogy nyugodtan lehetünk feledékenyek. A mobil legjobb tulajdonságai közül nagyjából ugyanennyire fontos (53%) hogy a felhasználók bárhol bármit megnézhetnek és megkereshetnek rajta, így biztonságban érzik magukat.

A felhasználók közel fele (48%) csak a legritkább esetekben, nagyon különleges alkalmakkor halkítja le készülékét, de ilyenkor is közel 90 százalékuk időről-időre ránéz, nehogy lemaradjon egy fontos hívásról, vagy eseményről.

Az okostelefont használók 17 százaléka még randi alatt is felmegy az internetre telefonján, míg 53 százalék baráti találkozók során is ugyanezt teszi. A legtöbb felhasználó társaságban is nehezen teszi le telefonját, gyakran ellenőrzi emailjeit és a netre is felmegy.

Elsősorban az idősebb, ötven év feletti korosztály számára fontos, hogy személyes találkozók során telefonjuk ne kerüljön elő: egyharmaduk (32%) semmiképp sem venné elő mobilját éttermi környezetben. Annak ellenére, hogy ezt sokan teszik, az okostelefont használók 60 százalékát zavarja ha beszélgetés közben partnerük inkább telefonját nyomkodja. Csupán valamivel több mint egyharmaduk nem neheztel, ha beszélgetés közben társuk sms-t küld vagy elintéz egy gyors e-mailt.

Egy hetet végigkövetve az okostelefon tulajdonosok leggyakrabban az időjárást előrejelző alkalmazást használják telefonjukon (78%), míg a közösségi oldalak alkalmazásai (69%) és a fotós (68%) alkalmazások is népszerűek. A felhasználók közel egyharmada (30%) 3-5 appot tölt le telefonjára egy hónap alatt, minden tizedik tulajdonos pedig akár tíz alkalmazást is telepített készülékére.

Amennyiben bármilyen alkalmazást választhatnának, minden második okostelefon tulajdonos a forgalmi dugókat és alternatív útvonalakat javasoló appot töltene mobiljára, míg a felhasználók 41 százaléka készülékével fizetne, így gyorsítva fel a vásárlást.

A válaszadók több mint fele (55%) szerint a mobilinternet egy olyan szolgáltatás ami még nem elérhető mindenki számára, de egyre többen engedhetik meg maguknak, míg a megkérdezettek közel fele (41%) szerint számít alapvető szolgáltatásnak, amivel a legtöbb ember már rendelkezik.

Minden negyedik (27%) ember csak wifi kapcsolattal hajlandó internetezni okostelefonján, amely magasabb arány a kutatásban résztvevő országokkal összehasonlítva. Míg a legtöbben a telefonjukat használják a netezéshez, az adatforgalommal csínján bánnak: lehetőség esetén 67 százalékuk ingyenes vezeték nélküli hálózatra kapcsolódik, hogy így kímélje a csomagjában foglalt keretet, ennek ellenére az előfizetők 73 százaléka így is nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki adatforgalmi keretéből. A megkérdezett országok közül a magyarok a legkevésbé elégedettek adatforgalmi keretükkel 16 százalékban úgy érezik, nem tudnak olyan gyakran netezni amennyire szeretnének.

Összehasonlítva a magyarországi okostelefon tulajdonosok szokásait a környező országokkal látszik, hogy régió-szerte elengedhetetlen társ az okostelefon, melynek az élet egyre több területén segít minket az alkalmazások és az egyszerű internetelérés révén. Magyarországon valamivel kevesebb okostelefon tulajdonos (31%) ellenőrzi néhány óránként telefonját mint Csehországban (40%),ugyanakkor a románok (27%) és a szlovákok (22%) sem maradnak le mögöttük sokkal.

A kutatásban résztvevő országok válaszadói majdnem mindig bekapcsolva tartják telefonjukat és csak kivételes esetekben halkítják le készüléküket – elsősorban a románok (68%), a csehek (61%), és a szlovákok (60%) gondolják így, de a magyarok közel fele (48%) is így tesz.


Forrás: Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum