2016. március 1.

EU - A digitális gazdaság és társadalom fejlettsége Európában a 0,52/1 értékre növekedett, 2016. február

Fejlődés tapasztalható az összekapcsoltság, a digitális készségek, de a közszolgáltatások terén is a tavalyi év óta, amikor az Európai Bizottság útjára indította a digitális egységes piaci stratégiát.

Az Európai Bizottság közzé tette a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI) 2016-os értékeit. Az eredmények alapján a tagállamok a tavalyi év óta, amikor az Európai Bizottság útjára indította a digitális egységes piaci stratégiát, haladást értek el többek között az összekapcsoltság, a digitális készségek és a közszolgáltatások terén.

Az előrelépések tükrözése mellett az eredmények azt is mutatják, hogy a fejlődés üteme lassul. Ezért mind az EU, mind az egyes országok szintjén el kell hárítani azokat az akadályokat, amelyek gátolják az uniós tagállamokat a digitális lehetőségek kiaknázásában.

Andrus Ansip, a digitális egységes piacért felelős alelnök a következőket nyilatkozta: „Egyre több ember, vállalkozás és közszolgáltatás él a digitális technológiák kínálta lehetőségekkel. Azonban még mindig gyakran ütköznek akadályokba, például nincs mindenhol nagysebességű internet, a határon túlról elérhető e-kormányzati portál, vagy nehézkes a határokon átnyúló adás-vétel. Ezen változtatni kell. Ezért hoztuk létre a digitális egységes piaci stratégiát. A stratégia keretében előterjesztett első javaslatok célja az elektronikus kereskedelem és az összekapcsoltság támogatása. Még az idén előterjesztjük további javaslatainkat, és remélem, a tagállamok nem késlekednek majd azok elfogadásával. A javaslatok ugyanis digitális teljesítményük és gazdaságuk javításához járulnak hozzá.”

Günther H. Oettinger, a digitális gazdaságért és társadalomért felelős biztos így fogalmazott: „Az EU-ban van fejlődés, de lassú. Nem ülhetünk a babérjainkon. Tennünk kell azért, hogy utolérjük Japánt, az USA-t és Dél-Koreát. A ma ismertetett mutatók alapján májusra konkrét javaslatokat fogunk tenni az uniós tagállamoknak a teljesítményük javítása érdekében. Ez a digitális egységes piacra irányuló munkával ötvözve elegendő lendületet fog adni az egész Uniónak és az egyes tagállamoknak is ahhoz, hogy az elkövetkezendő években még jobban teljesítsenek.”

A digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI) szerinti helyzet

Az EU-ban javul a helyzet, de lassan: Az EU egészének pontszáma 0,52/1, ami javulást jelez a tavalyi 0,5-es értékhez képest. Svédország kivételével minden ország pontszáma emelkedett.
A legjobb eredményeket Dánia, Hollandia, Svédország és Finnország érte el.

A fejlődés Hollandiában, Észtországban, Németországban, Máltán, Ausztriában és Portugáliában a legerőteljesebb, ezek a legdinamikusabb, az élmezőnybe tartozó országok. Az egyes országok teljesítménye részletesebben az országprofilok és ezen összefoglaló segítségével tekinthető át.

A világ élvonalába tartozáshoz szükséges lépések: Idén először a Bizottság azt is megvizsgálta, hogy az EU hogyan teljesít a világ egyes legfejlettebb digitális társadalmaihoz (Japán, USA, Dél-Korea) képest. A digitális teljesítményt jelző új nemzetközi mutatóról szóló jelentés teljes terjedelmében csak 2016. március közepére lesz elérhető, de már az előzetes eredmények is arra engednek következtetni, hogy az EU legjobban teljesítő országai világszinten is a digitális fejlettség élvonalába tartoznak. Az EU egészét nézve azonban sokat kell még tenni a világelsőkhöz való felzárkózás érdekében. Erről részletesebben ezen az adatlapon olvashat.

Jobb az összekapcsoltság, de hosszú távon nem kielégítő: A tavalyi 62%-hoz képest idén már az európai háztartások 71%-ának van nagysebességű (legalább 30 Mb/s) szélessávú internethozzáférése. 2020-ra akár teljes lehet a lefedettség. A mobil szélessávú előfizetések száma gyorsan emelkedik, 2014-ben 100 európaiból 64-nek volt ilyen előfizetése, arányuk mára 75%-ra emelkedett. Az EU-nak azonban fel kell készülnie a jövőben várható igények kielégítésére, valamint a következő generációs (5G) hálózatok kiépítésére is. Ezért a Bizottság az év végéig megvizsgálja az uniós távközlési szabályokat abból a szempontból, hogy meg tudnak-e felelni a várható műszaki és piaci kihívásoknak.

A digitális készségeket is fejleszteni kell: Míg a tudományos, műszaki és matematikai pályát választók száma enyhén emelkedik az EU-ban, az európaiak csaknem fele (45%) nem képes még az egyszerű digitális funkciók használatára sem (levelezőfiók és szerkesztőprogramok használata, új készülékek telepítése). A Bizottság az év hátralévő részében a készségekre vonatkozó új európai menetrend keretében tervez foglalkozni a digitális készségekkel és ismeretterjesztéssel.

A kisebb vállalkozások nem élnek az elektronikus kereskedelem lehetőségével: Az európai internethasználók 65%-a szokott a neten vásárolni, ennek ellenére a kis- és középvállalkozásoknak csak 16%-a él az online piac lehetőségével, és ezeknek is csak a fele (7,5%) bonyolít határkeresztező forgalmat. Erre figyelemmel a Bizottság tavaly decemberben javaslatokat tett olyan digitális szerződésekre vonatkozóan (lásd: sajtóközlemény), amelyek révén javítható az online vásárlók védelme, és ezáltal előmozdítható az online eladások növekedése. A Bizottság májusban szeretné előterjeszteni azt a jogalkotási csomagot, amely tovább erősítené az elektronikus kereskedelem helyzetét. A csomag intézkedései közül egyesek az indokolatlan földrajzi korlátozásokkal foglalkoznak, mások a határokon átnyúló csomagszállítási piacok átláthatóságát és a fogyasztóvédelem nemzetközi végrehajtását hivatottak javítani.

Több közérdekű szolgáltatás érhető el online, de kihasználtságuk csekély:A mutatók alapján a közhivatalok egyre több szolgáltatást kínálnak az interneten keresztül (például bejelenthető interneten a lakóhely-változtatás, a gyermek születése vagy más fontos esemény). Ennek ellenére nem nő azon felhasználók aránya (32%), akik igénybe is veszik a hivatali ügyintézés e módját.

Háttér-információk

Mi is a DESI?

A digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI) egy online eszköz, amellyel mérhetők az EU tagállamainak a digitális gazdaság és társadalom kiépítésében elért eredményei. A digitális szakpolitika aktuális helyzetét jellemző különböző mutatókat ötvöz.

A digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő idei mutatókat Oettinger biztos ma ismerteti a Brüsszelben tartott Digital4EU fórumon, közép-európai idő szerint 9:45-kor. A helyzetet ezután „A digitális egységes piac megvalósítása: a DESI-mutatóktól a fellépésig” című rendezvény keretében vitatják meg (10:15 és 11:25 között). A megbeszélések a weben is követhetők (lásd: az Európai Stratégiai Beruházási Alappal kapcsolatos megbeszélések és egyéb megbeszélések.)


Forrás: Európai Bizottság

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azonnali RSS-értesítésre feliratkozás*

Feliratkozás itt >>
(*Mi az RSS? Lásd oldalt videón)

Napi hírlevélre feliratkozás

Írja be e-mail címét:

Kulcsszavak

1.000. bejegyzés (1) 2007 (186) 2008 (534) 2009 (982) 2010 (141) 2011 (612) 2012 (894) 2013 (635) 2014 (432) 2015 (566) 2016 (411) 444 (1) 5 perc Angol (1) Accenture (1) Acer (3) adatvédelem (21) Adecco (3) AdMob (1) Adobe (1) adományozás (3) AdSense (2) Adverticum (1) Adwords (4) affinitási index (1) agrárium (5) AgroStratéga (4) Airbnb (2) ajándék (2) Akciokatalogus.hu (1) alkalmazások (71) állami (7) állás (31) álláskeresés (45) Allegroup (6) Alphabet (3) Alphasonic (1) Amazon (73) Amerika (749) Android (73) AOL (5) Apple (147) appvertising (1) Apród.hu (1) apróhirdetés (4) árak (8) árbevétel (2) Artisjus (1) árukereső (5) Árukereső.hu (5) Arvalicom (1) Asus (2) asszisztens (1) audio (1) aukció (26) Aurkereso.hu (1) Ausztria (65) autó (16) Autókölcsönzés.hu (1) Avon (2) Ázsia (16) B2B (1) B2C (1) baba-mama (1) Bada (1) Bankmonitor (2) bankok (10) bankolás (49) banner (9) barkácsol (1) BCG (1) BDO (2) belépőjegy (2) BellResearch (46) benzin (1) BGF (3) Bill Gates (1) Bing (13) Bisnode (2) BIX (3) biztonság (44) biztosítás (9) BKF (1) BlackBerry (6) blog (79) Blog.hu (2) Blogger (4) Blogspot (1) Blogter (1) Blumenthal (1) Bónusz Brigád (5) Bookline.hu (2) böngészők (68) Brandmonitor (1) Bulgária (2) bútor (2) BYOD (1) CB (29) cd (6) CEMP (1) CERN (1) Cetelem (3) CEU (2) chat (16) Cisco (11) Citromail (4) civil (3) Clipfish (1) CNN (1) Coface (1) Compete (2) Continental (1) cookie (7) CPC (3) CPM (2) Crane (1) Creative Commons (1) Criteo (1) CRP (1) CTR (7) Cyberoam (1) család (7) csatlakozás (1) Csehország (103) csengőhang (3) csomagok (2) DE (839) Deichmann (1) Delicious (3) Dell (4) Deloitte (5) DESI (1) DHL (1) Digg (4) Digi (1) digitális (37) digitális írástudás (14) digitális szakadék (2) Digitech (1) díj (5) Díjnet.hu (2) DIMSZ (2) direkt marketing (1) divat (3) DKT (2) domain név (40) Drupal (1) dvd (1) e mail (1) e-kereskedelem (297) e-kormányzat (13) e-könyv (32) e-mail (129) e-olvasó (7) e-óra (1) e-Pénzügyi Index (1) E-Shopping Report (2) e-számla (3) e-tanulás (55) eBay (26) Economist Intelligence Unit (1) egészség (23) egészségügy (12) élelmiszer (21) elemzés (3) életkor (3) életmód (2) előfizetés (6) ELTE (1) eMAG (2) EMC2 (1) Emirates (1) EN (1803) eNet (40) Ericsson (18) Ernst and Young (1) Erste Bank (2) értékesítés (3) esemény (5) Eset (4) esküvő (2) eSport (1) Etarget (9) étterem (3) EU (114) Európa (181) European Interactive Advertising Association (EIAA) (5) Eurostat (6) Év internetes kereskedője (1) Extreme Digital (2) EY (2) Facebook (352) Fanta Trendriport (1) Fashion Days (1) Fehéroroszország (1) felbontások (5) felhasználók (18) felhőtár (23) felsőoktatás (1) felvásárlás (6) FEmina.hu (1) fénykép (27) FEOSZ (1) férfiak (20) fiatalok (91) film (8) Finnország (1) Fintech (1) Firefox (35) Fitbit (1) fizetés (67) Flash Player (3) Flickr (4) FMCG (23) fogyasztók (7) Ford (1) Forsense (3) fórum (10) fotó (13) Foursquare (2) Franciaország (1) Freeblog (1) Freemail (3) Friendfreed (2) Gallup (1) Garson (1) Gartner (1) gasztronómia (1) gazdaság (3) GE (1) gemius (105) gemiusAdmonitor (6) gemiusAudience (69) gemiusTraffic (2) Geometry Global (1) gépjármű (6) GfK (51) GKI (23) GKIeNet (25) Globalplaza.hu (1) GLS (1) Gmail (10) Google (326) Google Ad Planner (52) Google Adwords (2) Google Analytics (1) Google Chrome (35) Google Consumer Barometer (156) Google Drive (1) Google G1 (1) Google Glass (1) Google Keresési Mennyiségi Index (1) Google Keresési Trendek (226) Google Látogatói Trendek (106) Google Panda (1) Google Play (2) Google Plus (20) Google Reader (1) Google Térkép (1) GooT (33) GPS (2) grafika (2) grafikon (754) Grando.hu (4) Grayling (1) Groupon (11) gumi (1) GVH (1) GVI (5) gyerekek (36) gyógyszer (3) hangoskönyv (2) Használtautó.hu (1) háziállat (2) háztartási gépek (1) háztartási termék (1) háztartások (52) Hétfa (1) hír (16) Hír24 (1) hir24.hu (1) hirdetés (70) hírek (20) hírnév (1) híroldalak (61) hivatali ügy (10) honlap (167) Hootsuite (1) Horvátország (1) Hotmail (8) hőtérkép (1) HP (6) HR (1) HTC (1) html (1) hu (18) Huawei (1) Huewei (1) Hulu (7) HVG (1) IAB (24) IBM (11) IDC (22) időjárás (3) időmérleg (6) idősebbek (30) IFUA (1) IIBR (7) IKT (40) Indamail (2) Indavideo (1) Index (4) infografika (607) Infokommunikációs Jelentés (13) információszerzés (25) ingatlan (4) Ingatlan.com (1) innováció (2) Instagram (22) Intel (4) Internet (805) Internet Explorer (27) internet forgalom (3) internet Insight Report (2) Internet World Stats (1) Internetes közösségek (62) Internetet.hu (4) Internetező nők (67) iOS (41) IoT (7) IP-telefon (6) iPad (30) iPhone (87) iPod (12) Ipsos (91) IPTV (4) írás (1) irodalom (2) iskola (9) IT (34) ITE (1) Ithaka (6) ITSZ (1) iTunes (5) IVSZ (3) iWatch (1) IWIW (12) Japán (1) játék (35) Játéknet.hu (2) jegyek (2) Jelentés az internet-gazdaságról (3) jelszó (1) Jobline (2) Jófogás.hu (1) Joomla (1) K&H (1) Kantar (2) karácsony (45) Kaspersky Lab (14) katalógusok (6) Kelet-Európa (31) Kelly Services (1) képernyő (3) képernyőfelbontás (11) képeslap (2) képmegosztó (6) képzés (3) kereskedők (22) kereső (13) kereső szavak (65) keresők (90) keresőmarketing (8) kert (1) kettőskereszt (2) Kickstarter (3) Kína (5) Kiskegyed.hu (1) kismamák (1) klikkelés (2) kommunikáció (27) konferencia (11) konverzió (1) kórház (1) Korubo (1) könyv (18) középkorúak (6) közintézmények (18) közlekedés (2) közösségi média (105) közösségi oldalak (239) KSH (160) kulcsszavak (152) kupon (19) Kupon Világ (3) KutatóCentrum (52) Kutatópont (9) Kürt (1) kütyük (6) lakberendezés (2) látogatók (154) legkeresettebb kulcsszavak (65) lemezek (1) Lengyelország (98) Lenovo (7) letöltés (32) Lettország (1) Life.hu (1) Liferay (1) LinkedIn (49) Linux (4) Live (7) Lyft (1) Ma este Színház (1) Mac (6) MacOSX (1) Madhouse (1) Maesteszinhaz (1) Magyar Online Hirdetési Index (1) Magyar Telekom (6) Mainap.hu (1) Mall (1) márka (52) marketing (63) marketing költések (16) MASMI (2) MASMIbusz (1) MasterCard (10) Maxus (1) MCC (1) MEC (3) média (69) MediaMarkt (2) Mediameter (4) Medián (4) MédiaQ (1) Médiatudományi Intézet (1) megosztások (9) megyék (5) messenger (3) Microsoft (55) Millward Brown (1) MillwardBrown (3) Mind-Diák Szövetkezet (1) MLE (1) MNO (1) mobil eszköz (306) mobil internet (196) mobil telefon (466) MOHI (1) Morgan Stanley (2) mozi (4) Mozilla (1) MRSZ (7) MS Outlook (1) MSN (13) MTA (1) MTV (2) multimédia (1) munka (3) munkahely (30) munkanap (2) művészet (1) MyPhotoAlbum (2) MySpace (21) Nagy Adat (11) Nagy-Britannia (43) napi fogyasztási cikk (2) Napi Gazdaság (1) napilapok (6) NAVA (1) nemek (3) Németország (739) Nemzeti MédiaAnalízis (5) Népszabadság (1) NetAcademia (1) netezők (334) Netflix (13) Netkutatások (1) Netkutatások Pro (408) NetPincér.hu (1) Netrisk (3) NFH (1) NGYSZ (7) NHH (35) Nielsen (44) NLCafe (1) NMF (1) NMFR (2) NMHH (98) Nokia (13) Norvégia (1) nők (27) nrc (114) nyelvek (3) nyílt forráskód (1) Nyugat-Európa (11) nyugdíjasok (1) OGYEI (1) OIK (33) OKI (1) okosház (1) okosóra (11) okosotthon (1) okostévé (13) okosváros (1) oktatás (14) Olcsóbbat.hu (6) oldalletöltések (13) Olimpia (5) olvasás (3) OMP (33) Online Kiskereskedelmi Index (1) Opera (13) operációs rendszerek (54) Oracle (4) Origo (8) Oroszország (52) orvosok (15) otthon (6) otthon és kert (3) Otto (3) óvodások (2) Ötvenentúl.hu (2) Pandora (6) PanMedia (1) Panoramio (1) Pantone (1) partnerprogram (1) patika (1) PayPal (23) PC (6) penetráció (62) pénzügy (83) Photobucket (2) piackutatás (11) Piackutatók Éjszakája (2) Picasa (3) pihenés (1) Pinterest (31) podcast (1) Port.hu (1) portálok (19) Postr.hu (1) PR (6) prezentáció (4) Prezi (1) Profession.hu (10) Protopmail (1) PubMatic (2) PWC (6) QR-kód (5) rádió (52) Randstad (1) Red Bull (1) Reddit (3) referencia (1) regisztráció (3) Regus (1) reklám (231) reklámtorta (17) rendezvények (9) Research International Hoffmann (1) részvény (30) retweet (1) rEVOLUTION (2) RG (1) RIM (3) ROI (3) Roland Berger (1) Románia (7) Ropper Jelentés (2) Rossmann (1) RSM DTM (1) rss (4) ruházat (4) Safari (9) sajtó (43) sajtóközlemény (2) Sakkom (1) Salesforce (1) Samsung (39) Sanoma (4) SAS (1) Scale Research (3) SEM (1) Semmelweis Egyetem (1) SEO (6) SEOCeros (1) Sergey Brin (1) Series40 (1) Seznam (7) Siemens (2) SimilarWeb (10) Skype (12) Slideshare (2) sms (18) Snapchat (8) Sony (2) spam (3) sport (8) Spotify (7) Startlap (1) startup (3) StatCounter (22) statisztika (41) Stop (1) Strategopolis (6) StumbleUpon (1) sütés-főzés (4) Svájc (9) Symantec (1) Symbian (2) Synovate (1) szabadidő (14) szájreklám (3) szakember (1) szállás (11) Szállás.hu (13) szállítás (1) szálloda (6) számítógép (159) szavazás (1) SZEK (2) személyes tárgy (1) szemkamera (5) szerencsejáték (5) szerver (2) szilveszter (3) Szinapszis (16) színház (2) színmélységek (9) Szlovákia (55) szoftver (9) Szonda Ipsos (12) szórakozás (20) születésnap (2) T-Mobile (3) táblagép (108) Tablazat.hu (3) találati lista (3) tanulás (13) tanulmány (126) táplálkozás (1) Target (2) Tárki (3) társadalom (3) társas kapcsolatok (3) társkereső (8) tartalmak (11) távközlés (19) távmunka (4) Tchibo (1) technika (12) TED (102) telefonálás (59) Telekom (2) Telenor (6) Tesco (1) testápolás (9) tévé (155) tizenévesek (33) tns (15) TNS Hoffmann (1) TOP (294) Törökország (1) Transparency International (1) trend (246) Trendlabor (1) tudomány (3) Tumblr (12) turizmus (23) Twitter (179) Uber (7) Ukrajna (1) UNAS (1) Universal (1) UPC (1) UPS (4) utazás (34) ügyfélszerzés (2) ügynökségek (2) ügyvéd (2) Ügyvédbróker.hu (1) üzlet (7) üzleti döntéshozók (2) választás (3) vállalatok (151) válság (7) vásárlás (437) Vatera (10) Velvet.hu (1) Veritas (1) vezetők (10) Viacom (1) Viber (1) Videa (1) videó (123) videómegosztó (46) videos (353) világ (328) Világgazdaság (1) Vimeo (1) virág (2) virtuális valóság (2) vírus (2) Visegrádi országok (20) VoD (1) Vodafone (7) VoIP (5) vonalkód (1) Walmart (1) web 2.0 (5) Web 2.0 Barcamp (3) webAudience (5) WebAudit (1) Weber Shandwick (1) webinar (22) WebShop Experts (21) Webshop-Experts (3) weCAN (1) wellnes (1) WhatsApp (12) wiki (3) Wikipedia (15) Windows (43) Windows Phone (9) WIP (1) WordPress (8) Workania (2) Workmania (1) World Internet Project (1) WSE (1) www (1) Xerox (1) Xing (3) Yahoo (60) Yandex (4) YouTube (68) Zalando (4) zene (73) Zivi (1) ZooRoyal (1) Zynga (5)

Netkutatások Archívum