NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2008. november 13.

Az online reklámpiac 32 százalákkal növekedett 2008 I-IX. időszakban

A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint a magyar online reklámpiacot nem csapta meg a globális pénzügyi krízis előszele: a január-szeptemberi időszakban 30%-ot meghaladó növekedést mutatott.

2008 harmadik negyedévében a MOHI-tag vállalatok 2 189 968 000 forint hirdetési bevételt könyveltek el. 2007 hasonló időszakában a bevétel 1 741 651 000 forint volt. Az idei év első kilenc hónapjában összesen 6 677 164 000 forint hirdetési bevételt értek el a MOHI-tagok, míg a tavalyi év első háromnegyede 5 102 651 000 forint bevételt eredményezett.



„Az e-világ robbanásával párhuzamosan – 2003 óta - követjük nyomon az online piac térnyerését. A 13 tagszervezet mérlegében szereplő bevételek alapján - negyedéves bontásban -, pontosan látjuk a hirdetési bevételek alakulását. Az első években 50%-kal, de mostanában is több mint 30%-kal emelkedik ez az összeg. Mint általános érvényű törvényszerűség megállapítható, hogy a legkisebb és a legnagyobb cégek fejlődnek a legdinamikusabban, s hogy az online szektor katalizátorként a teljes reklámtortát hizlalja. Az amerikai elnökválasztás példája is mutatja, hogy a szegmentáltabb, más felületekkel az érzékelés szintjén sem elérhető közönség megszólításához pótolhatatlan megoldást kínálnak az online orgánumok." – mondta el az adatokkal kapcsolatban Levendel Ádám, a Szonda Ipsos elnök-vezérigazgatója.

Forrás: Szonda Ipsos