NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2009. november 25.

Mozibajárók 52 százaléka interneten keres filmekről információkat Amerikában - 2009. szeptember

  • A mozibajárók 94 százaléka használja az internetet Amerikában.

  • A mozibajárók 44 százaléka először az interneten értesül egy filmről, tévéreklámokból 73 százalék.

  • A mozibajárók hetente átlagosan 20 órát töltenek online, tévénézéssel 14 órát.

  • A mozibajárók 73 százaléka tagja valamelyik közösségi hálózatnak, 69 százalékuk néz videókat online.

  • A mozibajárók 52 százaléka az interneten keres információkat a filmekről, 50 százalék a tévéből.
Stradella Road led a new research study of nearly 4,000 moviegoers and presented the findings to a select group of movie marketers and press at the SLS Hotel in Beverly Hills on Sept. 29. The presentation, given by Stradella principal Gordon Paddison and strategy consultant and former studio executive Linda S. Middleton, provided actionable insights into how best to reach movie consumers over the next decade.

The “Moviegoers: 2010” study was supported by a consortium of media companies that include AOL, Facebook, Fandango, Google, Microsoft, MovieTickets.com and Yahoo!

The research found that an overwhelming number of people across all age groups have fully adopted digital technologies and increasingly depend on them to gain information about new movie releases and help with their decisions about which films to see.

Some highlights:

Virtually all moviegoers (94%) are online; this is true across all age groups.

86% of moviegoers across all demo segments go online via computer or mobile device at least once a day.

In a given week, the average moviegoer spends more time going online (19.8 hours) than they do watching TV (14.3 hours).

73% of moviegoers surveyed have profiles on social networking sites; 69% watch video content online.

93% report that they use internet search to find information about new movie releases.

A key finding of the study is the importance of peer group feedback (social networking, face to face interaction, texting) in the decision-making process. Teens and young adults are especially influenced by this consumer voice: 75% said they trust a friend’s opinion more than a movie critic, while 74% of respondents said they like to share thoughts and opinions about movies with others.
















Forrás: StradellaRoad