NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. március 23.

Siemens: Az IP-alapú kommunikáció 43 százalékkal csökkenti a vállalatok költségeit

A vállalati munkatársak nagyobb mobilitása felgyorsítja az átállást a felhőalapú megoldásokra, az informatikai ismeretek hiánya azonban gátolja az egységes kommunikáció bevezetését.

A Siemens Enterprise Communications nyilvánosságra hozta a vállalati kommunikáció helyzetét elemző, "State of Enterprise Communications 2012" című tanulmányát, melynek eredményei szerint a tisztán IP-alapú infrastruktúra 43 százalékkal kevesebb költséget jelent a vállalatok számára a hagyományos PBX-rendszerekhez képest. A tanulmány egyrészt rávilágít, hogy a mobil munkaerő térhódítása a felhőalapú technológiák alkalmazásának bevezetésére ösztönzi a vállalatokat, másrészt viszont az alkalmazottak képzési, illetve létszámbeli problémái gyakran késleltetik az átállást az egységes kommunikációs (Unified Communications, UC) platformokra.

A globális tanulmány a vállalati kommunikációs gyakorlatokat - így a felhőalapú számítástechnika és mobil technológiák kommunikációs infrastruktúrákra gyakorolt hatásait - vizsgálta. Továbbá választ keresett arra, hogy a hagyományos PBX-rendszerek helyett alkalmazott IP-alapú kommunikáció használata milyen költségmegtakarításokat eredményez.

"Az üzleti kommunikációs technológiák és vállalati informatikai igények világszinten és hazánkban is átalakulnak. A közép- és nagyvállalatok túlnyomó része jelenleg a PBX-rendszerekről az IP-alapú rendszerekre tér át, ezzel párhuzamosan a helyszínen telepített infrastruktúrákról a felhőalapú megoldásokra helyeződik át a hangsúly. Az IP-alapú egységes kommunikáció a végfelhasználók termelékenységének javítása mellett azonnali költségmegtakarítást eredményez a vállalatok számára, és hazai térnyerése megkérdőjelezhetetlen. Az egységes kommunikációval kapcsolatban is folyamatosan nő az érdeklődés a vállalati szektorban, így az UC platformok elterjedésében Magyarországon a következő években várható áttörés - mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.

"Az Enterprise Group a Siemens Enterprise Communications Premier Distributoraként elkötelezett, hogy Magyarországon is megismertesse a vállalatokkal a Unified Communications és az IP telefónia által nyújtott üzleti előnyöket. Ennek érdekében ügyfeleinknek olyan rugalmas és nyílt vállalati kommunikációs megoldásokat biztosítunk, amelyek megfelelnek a speciális üzleti igényeknek, segítséget nyújtanak az informatikai rendszerek egyszerűsítésében, valamint támogatják a mobil munkaerő térnyerését és elősegítik az átállást" - tette hozzá Orbán Előd.

Az IP-alapú kommunikáció költséghatékony; a legtöbb vállalat vegyes IP-/PBX-alapú környezetet használ

A tanulmány leginkább figyelemre méltó megállapítása, hogy a tisztán IP-alapú kommunikáció éves szinten 43 százalékkal kevesebb költséget jelent a vállalatok számára a hagyományos PBX-infrastruktúrákhoz képest. Amikor egy vállalat tisztán IP-alapú rendszerre vált át, a hibrid környezetek lehetővé teszik a kockázatok csökkentését és a korábbi befektetések védelmét. A válaszadók 91százalékának válaszai szerint az IP-alapú kommunikáció és a korábbi PBX-rendszerek egyidejű használata a leggyakoribb.

A munkaerő mobilitása és területi szétszórtsága felgyorsítja a felhőalapú megoldások bevezetését
A vállalati munkaerő mobilitásának növekedésével a legtöbb vállalatnál a végpontok csupán 20 százalékát rendelik a központban található telefonokhoz. A tanulmány szerint a végpontok nagyobb része távoli vagy a telephelyeken található telefonokhoz (39%), valamint mobiltelefonokhoz (33%) tartozik. A telefonos ügyfélszolgálatok munkatársainak egyharmada pedig már otthonról dolgozik.

A vállalati kommunikáció fejlődésének köszönhető decentralizáció a felhőalapú megoldások bevezetésére ösztönzi a vállalatokat. A felmérésben résztvevők csupán 16 százaléka használ jelenleg felhőszolgáltatásokat, ennek ellenére a válaszadók 45 százalékának 2012-es kommunikációs tervében szerepelnek a felhőalapú megoldások, és háromnegyedük a privát felhőt részesíti előnyben a nyilvánossal szemben. A felmérés szerint a vállalatok elsősorban a webes együttműködést biztosító, UC- és videokonferenciás alkalmazások használatát tervezik a felhőalapú rendszerekben.


Az egységes kommunikáció prioritás, a készségbeli hiányosságok azonban problémát jelentenek

A válaszadók több mint 90 százaléka az IP-alapú webes együttműködést, az egységes kommunikációt és az IP-alapú videokonferenciát jelölte meg 2012-ben megfontolandó technológiáként, több mint felük pedig már használja is ezeket.

A vállalatok többségénél prioritásként tekintenek az egységes kommunikációra, a személyzeti kérdések azonban sokszor meghiúsítják az átállást. A válaszadók szerint az informatikai részlegek alkalmazottai gyakran nem rendelkeznek az újabb technológiák bevezetéséhez szükséges képességekkel, különösen a felhőalapú számítástechnika esetében. A válaszadók több mint fele úgy érzi, hogy az informatika túlságosan összetetté vált, és ha ehhez hiányos ismeretek és magas megtérülési ráta társul, az erősen gátolhatja a felhő- és UC megoldások bevezetését.

A válaszadók továbbá azt is értékelték, hogy alkalmazottaik mennyire állnak készen az egységes kommunikációra. Ennek megfelelően a három leggyakrabban említett terület, ahol a dolgozók kevésbé felkészültek: a privátfelhő-alapú kommunikáció, a nyilvánosfelhő-alapú kommunikáció, illetve a privát, WAN-alapú videokonferencia volt.



Forrás: Siemens (sajtóanyag)