NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. április 10.

Corvinus - Net után mobilra mennek a cégek, 2012. április

A nagyvállalatok több mint negyede tervezi, hogy egy éven belül mobil eszközökre is alkalmassá teszi a honlapját.

Ez derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem Információs Erőforrás Menedzsment Kutatóközpontja és az IFUA Horváth & Partners felméréséből, amelyet a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége támogatott. Ez azt jelenti, hogy megduplázódik azon cégek száma, amelyek a mobilinternetre is gondot fordítanak, jelenleg ugyanis az ilyen szervezetek aránya nagyjából 25 százalék a válaszadók között. Utóbbiak több mint fele az 500 legnagyobb magyar vállalat közé tartozik.

"A cégek azt remélik, hogy a mindinkább elterjedő okostelefonok új rétegeket kapcsolnak be az internet világába" - kommentálja az eredményt Kádas Antal, az IFUA Horváth & Partners szakértője. Úgy tapasztalja, hogy általában egyre több cég használja tudatosan az internetet.

Ezt igazolja a kutatásnak az az eredménye is, hogy a nagy szervezetek több mint fele foglalkozik már keresőoptimalizálással - vagyis azzal, hogy megfelelő kulcsszavak esetén a honlapja a találatok elejére kerüljön -, s további 10 százalék kívánja megtenni ezt egy éven belül. 

Szintén a tudatos használat erősödését mutatja, hogy a jelenlegi 45 százalékon felül további 15 százalék kíván önkiszolgáló felületet biztosítani a honlapján az ügyfeleinek. "Ennek egyik legjellemzőbb példája a netbankolás, de ilyen az is, hogy a mérőóra-állást be lehet jelenteni az interneten keresztül" - mond példát Kádas Antal. Hozzáteszi, hogy egyelőre inkább a lakossággal kapcsolatban álló cégek nyújtanak ilyen szolgáltatást, de most már szaporodik a hasonló lehetőség az üzleti ügyfelekkel rendelkezők körében is.

A közösségi médiában vezet a Facebook használata (47 százalék), jelentősen lemaradva kullog mögötte a LinkedIn (17 százalék) és a Twitter (11 százalék). (Az iwiw-ről nincs adat.) Ám csak a cégek ötöde kommunikál naponta a közösségi médiában, s további tizede teszi meg ezt legalább hetente. Márpedig az ennél ritkább megszólalás ezen a csatornán hatástalan. 

"A cégek nagy része inkább csak kipipálja ezt a feladatot, olyasfajta megfontolásból, hogy ha a konkurencia fent van a Facebookon, akkor nekik is fent kell lenni. Arra már kevésbé törekszenek, hogy a jelenlét valós hozzáadott értéket adjon" - mutat rá az IFUA szakértője. S ahol mégis törődnek azzal, hogy valóban hasznos legyen a megjelenés, ott is inkább csak marketing célra alkalmazzák az oldalt. Így aztán csak elvétve történik meg, hogy egy cég valós szolgáltatást próbáljon nyújtani a Facebookon.

Forrás: IFUA (sajtóközlemény)