NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. április 25.

Tempus - Új utakon a netgeneráció oktatásában, 2012. május 10.

A konferencia célja, hogy Comenius, Leonardo és Grundtvig projekteken, konkrét példák bemutatásán keresztül segítsük a digitális világ elterjedésével, valamint a netgeneráció megjelenésével keletkezett szemléletbeli változás felismerését; az okok feltárását; valamint az új kihívások elé állított pedagógusok változó szerepének megértését és az ezzel együtt felmerülő kérdések és problémák helyes kezelését, megválaszolását.

A rendezvény vitaindító előadását Tari Annamária pszichológus tartja.

A műhelyek keretében változatos témájú Comenius, Leonardo és Grundtvig projektek is bemutatkoznak, gyakorlati válaszokkal szolgálhassunk a következő kérdésekre:
  • Veszélyforrás vagy aranybánya? Milyen hatással van az internet és a közösségi média gyors elterjedése a diákokra?
  • Hogyan építhetünk be a Z generáció, más néven a digitális nemzedék változó szokásaihoz illeszkedő, új módszereket a tanításba?
  • Hogyan segítheti a pedagógusok szakmai fejlődését egy nemzetközi együttműködésben való részvétel?
A műhelybeszélgetések főszereplői olyan tanárok, akik az LLP támogatásával részt vettek már szakmai tanulmányúton, mobilitási programban vagy intézmények közötti együttműködésben, és szívesen megosztják a tapasztalataikat, élményeiket.

A rendezvénnyel olyan teret szeretnénk adni a pedagógusoknak, ahol bátran lehet beszélgetni, megmutatni, tapasztalatot cserélni.

A program része a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjak átadása is, mellyel a legkiválóbb, legszínvonalasabb projektek munkáját ismerjük el a közoktatás, a szakképzés, illetve a felnőttoktatás területén.

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Budai Campus, XI. kerület, Villányi út 29-43. Díszterem

A rendezvényen való részvétel díjtalan, de előzetes regisztráció szükséges, melyet az oldal alján található on-line jelentkezési lapon tehet meg május 7-ig.

Program

09:30 - 10:00 Regisztráció

10.00-10.20 Megnyitó

10.20-11.00 Nívódíjak átadása a legjobb LLP projektek képviselőinek
(Comenius, Grundtvig és Leonardo projektek)

11.00-11.20 Kávészünet

11.20-12.00 Hogyan tanul a netgeneráció? Vitaindító előadás – Tari Annamária, pszichológus

12.00-13.00 Új utakon a netgeneráció oktatásában – kerekasztal-beszélgetés
Moderátor:
Dr Főző Attila László - Irodavezető, EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Digitális Pedagógiai Osztály, IKT Módszertani Iroda
Résztvevők:
Tóth-Mózer Szilvia - egyetemi tanársegéd, PhD hallgató, ELTE BTK PPKE iskolapedagógiai központ,
Farkas Róbert – e-learning fejlesztő, Prompt-G Számítástechnikai Oktatóközpont,
Pintér Róbert - főszerkesztő, egyszervolt.hu / 4Kids Kft.,
Gergelyi Katalin – középiskolai tanár, Boronkay György Műszaki Középiskola, Gimnázium, Kollégium,
Réti Mónika – kutató, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

13.00-13.40 Szendvicsebéd

13.40-16.00 Párhuzamos műhelyek (részletek hamarosan)

1. műhely: A tanulás új formái és helyszínei


1. Élménypedagógia svéd mintára - tanulás sok mozgással az osztálytermen kívül
Bacsa Judit, Odú Fejlesztő Központ, Szeged

2. Hogyan tegyük vonzóvá a természettudományos tantárgyakat?
Nagy Tibor, Varga Katalin Gimnázium, Szolnok

3. Hogyan tanulunk Európa más országainak tanulási formáiból?
Fülöp Zsolt / Kámánné Vajda Ildikó, Áldás Utcai Általános Iskola, Budapest

4. A múzeum mint az oktatás új helyszíne (IKT eszközök használata a múzeumban)
Czár Katalin, Semmelweis Orvostörténeti Múzeum, Budapest

5. Tanulva játszani, játszva tanulni – Enigma Game
Vidáné Vaszil Edit, Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola és Kollégium,
Nyíregyháza

2. műhely: A Z generáció oktatásának hatékony formái: a pedagógusok szerepe a kommunikációs szakadék áthidalásában

1. Az internet készségfejlesztő lehetőségei az órán
Illés Gabriella, Szent Piroska Görögkatolikus Általános Iskola, Nyíracsád

2. Hol van jobb helyen a tudás: a fejünkben vagy a világhálón?
Bácsi János, SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola, Szeged

3. Virtuális Éden: természetközeli élmények és tapasztalatok megosztása blogon és Wikipédián
Kárász Péterné, Szent József Katolikus Általános Iskola, Kiskunhalas

4. Hogyan tudjuk kihasználni a Facebook vonzerejét a tanításban?
Dr. Batár Levente, Az Evangélikus Egyház Aszódi Petőfi Gimnáziuma, Szakképző Iskolája és
Kollégiuma, Aszód

5. Szót érteni a netgenerációval – a tanári készségek fejlesztése
Farkas Róbert, Prompt-G Számítástechnikai Oktatóközpont, Gödöllő

3. műhely: IKT eszközök és a közösségi média szerepe a formális és informális oktatásban / a digitális kompetenciák fejlesztése

1. Film(elő)készítés a Facebookon
Nemes Tamásné Ildikó, Szepsi Iskola és Könyvtár, Szikszó

2. Szinte kézzelfogható - 3D használat az órákon
Halász József, Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégium, Dabas

3. Fiatalok és az internetes közösségi oldalak – ahogyan a diákok látják
Majoros József, Zsámbéki Premontrei Keresztelő Szent János Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú
Művészetoktatási Intézmény, Zsámbék

4. DeTales/ Európai Digitális Mesék – avagy a digitális történetmesélés módszere
Bán Dávid és Nagy Balázs, Anthropolis Egyesület, Budapest

5. Gondolattérképpel a biztonságos netezésért
Csaba Zsolt, Bornemisza Péter Gimnázium, Budapest