NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. október 26.

Grayling - A hazai vállalatok 28%-ának nincs digitális stratégiája, 2012. október

A Grayling globális, a kommunikációs iparágat vizsgáló felmérése, a Grayling Pulse keretében ismét több mint 1100 kommunikációs szakembert kérdezett meg, hogy feltérképezze a kommunikációs iparág aktuális trendjeit. 

A negyedévente elvégezett kutatás során kommunikációs vezetőket és kommunikációs osztályokon dolgozókat kérnek fel egy online kérdőív kitöltésére.

A második Grayling Pulse felmérés főbb eredményei:
  • Az előző kutatásban mért eredményhez hasonlóan globálisan a válaszadók ötöde továbbra is növeli a PR-re fordított költségvetését. Kelet-Közép- és Délkelet-Európában ezúttal némileg többen, a megkérdezettek 23,5%-a (szemben a korábbi 19,4%-kal) növeli a PR költségvetését, 38,8% nem változtat azon.
  • Magyarországon a globális trendektől és a korábbi 25%-os aránytól eltérően mindössze a válaszadók 12,5%-a növeli költségvetését, 37,5% százalék nem változtat rajta.
  • A hazai válaszadók 35,3%-a elsősorban a közösségi médiára és digitális kommunikációra fordított összeget emeli, a sorban ezután következik a CSR-re és fenntarthatóságra (11,8%), valamint a vállalati kommunikációra (8,8%) fordítandó kiadások növelése.
  • A korábbi 47%-kal szemben a mostani felmérésben mindössze a válaszadók 41,9 %-a mondta, hogy globálisan növekedett a PR tevékenység láthatósága a vállalatok menedzsmentjében. Ez az érték Kelet-Közép- és Délkelet-Európában 40,2%, Magyarországon pedig 33,3%.
  • Globálisan a kommunikációval foglalkozók úgy látják, hogy a PR nagymértékben (49,1%) hozzájárul az üzletfejlesztéshez és a vállalati sikerekhez. Ez a szám Kelet-Közép-Európában szintén magas (39,4%), azonban csökkent a korábbi 45,9%-hoz képest. Magyarországon ugyanakkor mindössze a válaszadók 20%-a gondolja úgy, hogy a PR elősegíti vállalatuk sikereit.
  • A válaszadók globálisan (17,1%) és Magyarországon (14,7%) is elsősorban projektalapú megbízásaik számát tervezik növelni nagyobb mértékben az átalánydíjas megbízásokhoz képest (globálisan 8,8%, illetve Magyarországon 2,9%).
  • Míg világszerte a vállalatok több mint 22%-a, addig a magyar vállalatok közel 28%-a nem rendelkezik digitális stratégiával. Kelet-Közép-Európában, Délkelet-Európában és Eurázsiában ez az adat 29,6%.
  • A válaszadók szerint vállalatuk közösségi média stratégiájában a legfontosabb cél az ismertség növelése és a hírnevük fejlesztése.
  • A felmérés szerint globálisan mindössze a vállalatok 23%-ánál vesz részt az ügyvezető és a felső vezetés személyesen a közösségi média aktivitásokban. Ez az adat a Kelet-Közép-Európában, Délkelet-Európában és Eurázsiában 26,1%, míg Magyarországon 13,8%.
  • Kelet-Közép-Európában, Délkelet-Európában és Eurázsiában továbbra is megfigyelhető, hogy a válaszadók mintegy harmada növeli az integrált public affairs és kommunikációs megbízásait.
Ábrahám Gergely, a Grayling magyarországi vezérigazgatója a kutatás kapcsán elmondta:
"A felmérés eredményei ismét arra mutattak rá, hogy a PR kiadások összhangban vannak egy régió vagy ország gazdasági kilátásaival. A vállalatok még mindig inkább projekt alapon szerződnek, az integrált kommunikációs megközelítés, a kormányzati kapcsolatok és a public affairs továbbra is kiemelt szerepet játszanak. Bár Magyarországon csak minden tízedik vállalat tervez többet költeni kommunikációra, ezek közül minden harmadik cég a közösségi médiára fordítana többet. A globális és regionális trendekkel ellentétben Magyarországon csupán a vállalatok 20%-a látja úgy, hogy a kommunikáció is nagymértékben hozzájárulhat az üzletfejlesztéshez és üzleti sikerek eléréséhez."

Forrás: Grayling