NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. november 5.

Ipsos - Trendi netrandi, 2012. október

Jellemzőbb manapság az online társasági élet, mint a valós.

A Baby Boomereknek (46-64 évesek) csupán 15%-a, míg az X generáció (32-45 évesek) 19%-a állítja, hogy számára az internet a barátokkal való kapcsolattartás elsődleges terepe. Az Y generációhoz tartozó legfiatalabbak (31 év alattiak), a technikára leginkább nyitottak, negyedük (24%) állítja, hogy inkább on-, mint offline a személyközi kommunikációja.

A karnyújtásnyi közelség vagy a könnyebbség az ok? Biztosra vehető, hogy ennek az elemzésnek a tanulságát továbbgondolva, a jövőben is emelkedő tendenciát észlelhetünk majd az egymást követő generációk viszonylatában. Gondoljuk csak végig: a világháló közbeiktatásával akár a legkedvesebb és legközelebbi barátok tucatjával léphetünk kapcsolatba egyszerre. A személyes találkozáshoz viszont előzetes tervezés és szervezés szükséges.

Marketingesek, készüljetek! Az idő előrehaladtával a boomersek is fogékonyabbak lesznek a modern világra, az X és Y csapat is jobban erőre kap, ami pedig az utánuk következőket illeti, hát ők feltehetően köldökzsinórként lógnak majd a neten. Valószínűtlen, hogy az interneten töltött idő mennyisége a jövőben mérséklődne.

Forrás: Ipsos (sajtóközlemény)