NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. november 15.

Kupon Világ - Az online vásárlók egyharmada „mindenvevő”

A Kupon Világ a magyarországi Dotcommerce Day alkalmából közvélemény-kutatást végzett vásárlói közösségének körében azok internetes vásárlási tapasztalatairól. A Kupon Világ több mint 1 millió ügyféllel büszkélkedhet Magyarországon, Facebook rajongótábora pedig átlépte a 192 ezret.

A Kupon Világ vásárlói közössége szenvedélyes netpolgár, hiszen 94 százalékuk mindennap használja az internetet, míg 5 százalékuk hetente 2-3 alkalommal van jelen a világhálón. Mindössze a megkérdezettek 1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ennél ritkábban internetezik.

A piacvezető közösségi vásárló oldal által megkérdezettek közel egytizede tekinthető szenvedélyes vásárlónak, ők hetente legalább egyszer vásárolnak online. Rendszeres vásárlónak 10 megkérdezettből 3 minősül, míg minden harmadik megkérdezett 2-3 hónapnál ritkábban vásárol az interneten.

Az internetes vásárlók közel fele esetében 10 és 50 ezer forint közé tehető a legmagasabb összeg, amennyit egy online tranzakció során elköltött. Az online vásárlás okaként a vásárlók háromnegyede a kényelmet említette. Az olcsóbb árakat tíz megkérdezettből 6 emelte ki, míg az időtakarékosságot a válaszadók körülbelül fele tartja fontos szempontnak.

Az internetes vásárlók körében a szolgáltatások a legnépszerűbbek, míg a termékek közül könyvet, filmet, Cd-t vásárolnak leginkább. A megkérdezettek 36 százaléka "mindenvevő", azaz nincs olyan termék, amelyet ne vásárolna meg interneten. A válaszadók kétharmada "válogatós", ők elzárkóznának bizonyos termékek megrendelésétől. A legtöbben, 37 százaléka a megkérdezetteknek ruházati cikket soha nem rendelne online. Az étel- vagy italrendeléstől a megkérdezettek egynegyede, míg a műszaki cikkek megvásárlásától a megkérdezettek 16 százaléka idegenkedik.

Az internetes vásárláshoz kötődő sok negatív tapasztalatról mindössze a megkérdezettek 1 százaléka számolt be, míg a vásárlók 56 százalékának semmilyen negatív tapasztalat nincs az online vásárlással kapcsolatban. Az online vásárlási ajánlatról leggyakrabban az ajánlattevőtől érkező e-mailen keresztül szereznek tudomást, de jellemző források a honlapokon és közösségi oldalakon megjelenő hirdetések is.

A vásárlók legnagyobb része a barátai, ismerősei személyes ajánlásában bízik leginkább, amikor egy termékről szolgáltatásról tájékozódik. A megkérdezettek kétharmada bízik a szakértők, szakújságírók véleményében is, sőt majdnem ugyanennyien a blogokon, fórumokon tett hozzászólásokat is hitelesnek tartják. A gyártók, szolgáltatók hirdetései kevésbé hatékonyak, hiszen ezekben a fogyasztók alig több mint egynegyede bízik meg.

A megkérdezettek egynegyedével gyakran, míg kétharmadával előfordult már, hogy ajánlott ismerőseinek egy terméket vagy szolgáltatást, ha elégedett volt vele. Mindössze a megkérdezettek 2 százaléka nem élt soha a pozitív ajánlás lehetőségével. A megkérdezettek döntő többsége személyesen ajánlotta a terméket vagy szolgáltatást, ha elégedett volt vele. Az elégedetlenségünknek kevésbé adunk hangot, mint az elégedettségünknek Tíz megkérdezettből hét panaszkodott már, igaz csupán a vásárlók 7 százalékával fordult ez gyakran elő. Tíz megkérdezettből nyolc személyesen adott hangot kritikai észrevételének, míg a válaszadók negyede tekinthető "kritikus internetezőnek", ők vagy blogban, fórum hozzászólásban vagy a közösségi médiában kritizáltak terméket vagy szolgáltatást.


















Módszertan:
A kérdőívre a Kupon Világ vásárlói közösségének tagjai online kérdőíven válaszoltak. A kutatás mintanagysága 500 fő. A mintavétel 2012. október hónapban zajlott le.


Forrás: Kupon Világ (sajtóközlemény)