NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. november 20.

Vatera.hu - Több milliót költenek a gyűjtők hobbijukra, 2012. november

A magyar gyűjtők kollekciói tavaly csaknem 700 ezer tárgynál is többel bővültek. A legelszántabbak pedig akár 25 millió forintot is fizetnek gyűjteményük egy-egy különleges új darabjáért. 

A legnagyobb gyűjtők 25 és 34 év közötti, Pest megyei férfiak - derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. A legnagyobb online piactér most hírességek bevonásával keresi a legkülönlegesebb gyűjteményeket.

A gyűjtemény kategória licitálói legtöbbször egy-egy különleges pénz, vagy emlékérme miatt nyúlnak mélyen a zsebükbe; ezek a darabok nem ritkán több millió forintért kerülnek új gazdáikhoz: egy 1967-es Kodály Zoltán arcképével ellátott 1000 forintos plakettért például 1,8 millió forintot adott egy gyűjtő az online piactéren. A gyűjtemények kategória rekordját azonban nem ez a tárgy tartja: az eddig legdrágábban elkelt termék egy ásvány-kollekció volt, ezért kereken 25 millió forintot fizetett ki a licitgyőztes.

"A Vatera kezdetektől egyik legnépszerűbb kategóriája a gyűjteményeké. Nemcsak a licitálók, vásárlók számát tekintve, de a kategóriában megjelenő különböző termékek leütési ára szerint is" - mondta el Csupor Erik, a legnagyobb online piacteret üzemeltető allegroup.hu Kft. ügyvezető igazgatója. "Havi átlagban nagyjából 50 ezer sikeres aukciót bonyolítanak le felhasználóink ebben a kategóriában, így nem meglepő, hogy tavaly is mintegy 690 ezer termék cserélt gazdát. " - árulta el.

Bár a kategória történetében az eddigi legnagyobb összeget kifizető licitáló egy hölgy volt, azonban a férfiakra inkább jellemző a gyűjtőszenvedély - derül ki a Vatera statisztikáiból. Az urak hatszor annyian vásárolnak gyűjteményükbe az online piactéren, mint a hölgyek. A legszenvedélyesebb gyűjtők a 25 és 34 év közöttiek, e korosztály tagjai kétszer annyian gyűjtenek valamit az aukciós portál adatai alapján, mint az 55 év felettiek, akik a második legaktívabb korcsoport.

A legtöbb gyűjtő Budapest és Pest megye lakosai között található, őket a Bács-Kiskun megyeiek, majd a Komárom-esztergomiak követik. A legnépesebb tábor numizmatikával foglalkozó gyűjtőké: a kategória legnépszerűbb termékei a különleges, valahonnan külföldről származó pénzérmék, de olyan is akad, akinek gyufásdobozoktól, sőt, akinek régi közlekedési jegyektől, bérletektől dobog gyorsabban a szíve.

A gyűjtőszenvedélyt a licitálás izgalma is gyakran kíséri, ezt bizonyítja az is, hogy az aukciós portál kategóriái közül a gyűjtemény csoport termékei között jóval nagyobb arányban kelnek el virtuális árveréseken az egyes darabok, mint fix vagy villámáron. Nem is csoda: "Azért szeretünk gyűjteni, mert a szép, vagy éppen érdekes tárgyak birtoklása örömet okoz, megszerzésük pedig sikert jelent. A gyűjtésben ráadásul jelen van a megszerzés, a vadászat aktusa is." - kommentálta a felmérés eredményeit Kovács Krisztina pszichológus.

Forrás: Vatera.hu (sajtóközlemény)