NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. december 5.

AgroStratéga - Változóban a mezőgazdasági termelők információszerzési szokásai, 2012. november


A hazai gazdálkodók a nyomtatott agrárszaklapok mellett rendszeresen gyűjtenek szakmai információkat e-mailben kapott ingyenes hírlevelekb l és internetes agrárportálokról is. E három csatorna azonos arányban jelenik meg a rendszeresen, illetve gyakran használt információforrások között.

Ezeket az információforrásokat csak a személyes kapcsolat (ismerős, kolléga, szaktanácsadó) múlja felül gyakoriságban. A hivatásszer$en gazdálkodók 57%-a pedig már az internetes agrárfórumot is rendszeresen-gyakran használja a szakmai kérdések megválaszolása céljából. - derül ki az AgroStratéga legfrissebb kutatásából.

A mezőgazdasági termelést jövedelemszerzés céljából folytató gazdálkodók információszerzési szokásait vizsgáló felmérés 1.198 fő ágazati döntéshozó megkérdezésén alapul. A minta a mezőgazdaságilag hasznosított terület 90%-át m$velő mintegy 175 ezer gazdálkodó egységet reprezentálja.

„A mezőgazdasági termelők számos forrásból elégítik ki információigényüket. A bevezetőben említett csatornák mellett 63-65%-os arányban jelennek meg a nyomtatott tájékoztatók, a szakmai rendezvények és a szakkönyvek. Szakmai kérdésekben a gazdák kevesebb, mint fele tájékozódik rendszeresen-gyakran a postai úton kapott vagy internetről letölthető ingyenes kiadványokból, illetve televízióban látható, rádióban hallható agrárm$sorokból. – mutatta be az eredményeket Varanka Mariann, az AgroStratéga szakembere.

A gazdálkodók szakmai tartalom és hitelesség szempontjából is értékelték az általuk használt információforrásokat. A 4-fokozatú skálán 1 = egyáltalán nem megfelelő, 2 = inkább nem megfelelő, 3 = inkább megfelelő, 4 = teljes mértékben megfelelő. 0 pontot kaptak a „nem használom” válaszok, melyek nem kerültek bele az értékelésbe.

A gazdálkodók értékelése alapján szakmai tartalom és hitelesség szempontjából vezet a szakkönyv, majd az ismerős, kolléga, szaktanácsadó következik. Ezeket a nyomtatott szaklapok és a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók, továbbá az agrárportálok követik. Tartalom és hitelesség szempontjából a legkevésbé értékelik a rádiós agrárműsorokat és a postai úton érkezett hírlevelet, kiadványt. Fontos megjegyezni viszont, hogy még ezek is a pozitív tartományban vannak, tehát egyértelműen értékkel bíró információhordozók.

A válaszadók mintegy ötöde (19%) látogatja naponta az agroinform.hu portált. További 16%-uk a farmit.hu, 9%-uk pedig az agrotrend.hu portálra látogat el naponta. A felmérésben résztvevők többsége egyéb szempontból is aktívnak tekinthető a virtuális világban. Az e-mailt naponta használók aránya 69%, a világhálót pedig 83%-uk keresi fel minden nap.

A kérdőívet kitöltők 77%-a használ asztali, 53%-uk hordozható számítógépet. A gazdák negyede használ okostelefont, harmaduk GPS-t. A hivatásszerűen gazdálkodók 85%-a legalább egyszer vásárolt és 48%-uk legalább egyszer adott már el valamit az interneten. Tehát az agráriumban nem csak az online kommunikáció erősödik érezhetően, hanem az online kereskedelem is terjedőben van.





Forrás: AgroStratéga (sajtóközlemény)