NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. december 19.

Akciokatalogus.hu - A szupermarketek katalógusait böngészik a vásárlók karácsony előtt, 2012. december

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat - derült ki a www.akciokatalogus.hu karácsonyi kutatásából.

A karácsonyi bevásárlási szezonban a legtöbb látogató a szupermarketek prospektusait böngészi digitálisan, amit a bútor és lakberendezési üzletek kiadványai követnek - derül ki a www.akciokatalogus.hu kutatásából. A vásárlás-előkészítő oldal közel 500 ezer prospektus-megnyitást elemzett ki az év legforgalmasabb kereskedelmi időszakában.

André Mohr, a cég alapítója elmondta, hogy míg szeptemberben az elektronikai üzletek prospektusai érdekelték a legtöbb látogatót, októberben és novemberben is a szupermarketek kategória kiadványaira kattintottak a legtöbben. "Látható, hogy a karácsonyra készülve hogyan változnak a fogyasztói preferenciák. Szeptemberhez képest novemberre jelentős növekedést érzékeltünk a játékok és a lakberendezési üzletek megnyitásszámában. Az 5 legtöbb kattintást elérő termék között az elmúlt 3 hónap statisztikái alapján egyaránt megtalálhatóak társasjátékok és gyermekcipők, de például egy kedvező árú kandalló is kiemelkedő figyelmet kapott" - mondta el André Mohr.

Mertz Gábor, marketing szakértő, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója szerint az online térnyerés nagyon erős hatással van a fogyasztói szokásokra: "Napjaink nélkülözhetetlen részévé vált az internet, és a fogyasztók egyre nagyobb része nem tudja elképzelni úgy a vásárlást, hogy előtte ne tájékozódna a különböző kereskedelmi egységek kínálatáról. Egy olyan kiemelt kereskedelmi időszakban, mint a karácsony, a trend világosan látható, és a különböző mobil eszközök terjedésével csak erősödni fog a jövőben" - mondta el a szakértő.

A kávé mellett immár divattal, sporteszközökkel és lakberendezéssel foglalkozó Tchibo prospektusai esetében novemberben közel 100 százalékkal több kattintást regisztráltak, mint egy hónappal korábban.

Ezekben a hónapokban aktuális a gépjárművek téli felkészítése, ami meg is látszik a katalógusok olvasottságán, ugyanis a Norauto téli kiadványa a harmadik legnézettebb prospektus lett az oldalon. "Autózás szempontjából talán a téli időszakban a legszükségesebb a megfelelő felkészülés és a folyamatos karbantartás" - mondta el Pécsi Roberta, marketing vezető, Norauto Hungary Kft.

A karácsonyi időszak az év legfontosabb időszaka a gyermekjátékokkal foglalkozó Gulliver számára. "A karácsonyi ünnepek közeledtével ugrásszerűen nő a vásárlók száma, mely a széles játékkínálatot bemutató játékhálózat online katalógusainak megnyitási számában is megmutatkozik" - Mészáros Gábor, Marketing Koordinátor, Gulliver Kft.

Forrás: Akciokatalogus.hu (sajtóközlemény)