NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. december 7.

Cetelem - Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban, 2012. november

Bár az üzletek már novembertől készenlétben állnak, egyre később indulunk a karácsonyi ajándékokért. 
December utolsó heteiben vesszük meg részletre a kiszemelt termékeket és tartalékolunk az év eleji akciókra is. A digitális forradalom a karácsonyfa alatt is tetten érhető: az idei év egyik slágerajándéka minden bizonnyal a tablet lesz, bár a lapostévé továbbra is őrzi népszerűségét - derül ki a Cetelem előrejelzéséből.

Míg korábban már novembertől jártuk a boltokat ajándékokért, a tapasztalatok alapján a vásárlási roham évről évre később indul. Év végi "beszerzéseinket" inkább az ünnepek előtti 2-3 hétre időzítjük és ebben az időszakban a legnépszerűbb az áruhitel is, derül ki a Magyar Cetelem adataiból. Míg az értékesebb meglepetésekhez áruhitelt veszünk fel, a kisebb ajándékokat egyre gyakrabban hitelkártyával fizetjük ki.

Megfontoltabban vásárolunk, akciókra vadászunk

Bár későbbre tolódik és rövidebb ideig tart, a karácsonyi bevásárlás jelenti az áruhitelek igazi "szezonját". A Cetelem szerint idén várhatóan 3-4 százalékkal kevesebbet költünk karácsonyi ajándékra hitelből, mint tavaly, ugyanakkor az év végére időzített nagyobb vásárlások mellett egy-egy akció év közben is jelentősebb kiadásra, hitelfelvételre sarkallhat bennünket. Az áruhitelezés piacvezetője szerint a jellemzően népszerű sporteseményekhez kapcsolódó kedvezmények "kiegyensúlyozzák" az éves forgalmat: idén nyáron a foci EB-re és az olimpiára vett lapostévék miatt nőtt a felvett áruhitelek száma a nyári hónapokban.

A nehezebb gazdasági körülmények hatására tudatosabban vásárolunk, amit jól mutat, hogy egyre többen vadászunk az év eleji akciókra. Míg négy-öt éve az év első hónapjaiban üresen kongtak az üzletek, az utóbbi időszakban egyre népszerűbbek az újévi leárazások. "A karácsonyi dömpinget követő kiárusítások évről-évre erősödő forgalmat generálnak, idén januárban a Cetelemnél 20 százalékkal több áruhitelt vettek fel, mint tavaly év elején" - mondta el Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.

Digitális forradalom a fa alatt

Bár a karácsonyi időszakban a lapostévé még mindig az egyik slágerterméknek számít, a legújabb számítástechnikai cikkek és kütyük is egyre népszerűbbek. A digitális eszközök területén pedig további átrendeződés figyelhető meg: míg az év elején még főként laptopokat és noteszgépeket vettünk hitelre, a fa alá várhatóan már tabletek fognak kerülni.

Bármilyen termék is kerül a kosarunkba, fontos, hogy a részletfizetés választása előtt felelősen döntsünk. "Mielőtt hitelfelvételre kerülne sor, alaposan mérjük fel anyagi helyzetünket, mérlegeljük, hogy a havi részlet mennyire terheli meg a családi kasszát. Ne csak a termékről, az áruhitellel járó lényeges részletekről, feltételekről is alaposan tájékozódjunk" - hívta fel a figyelmet Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.

Forrás: Cetelem (sajtóközlemény)