NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2012. december 3.

NMHH - Tévéelőfizetések száma 3,2 millió, 2012. november

A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.à.r.l., Antenna Hungária Zrt.), október végén 2,887 millió előfizetést tartottak nyilván.

Októberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 62,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül októberben 789 ezerről 801 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 917 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 75 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 27,4 százalékról 27,7 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése csökkent, októberben 34,4 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 37,9 százalékra csökkent.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,5 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,8 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 1,895 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,096 millióról 1,094 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,9 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a DIGI 17,6 százalékkal. míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,5 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 37 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23,6 százalék.

Forrás: NMHH (sajtóközlemény)