NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. január 8.

ELTE - Magyar webáruházak használhatósági elemzésének tapasztalatai, 2012. december

Az ELTE Informatikai Karán – a Web-fejlesztés I. kurzusunk hallgatóinak bevonásával - több száz magyar webáruházat vizsgáltunk használhatósági szempontok alapján a 2011/2012-es időszakban. Az eredmények rámutattak olyan jelenségekre, amelyekre érdemes odafigyelnünk, ha magunk is webáruházak tervezésébe, fejlesztésébe kezdünk. 

Eredmények

Az elemzést véletlenszerűen kiválasztott magyar webáruházakkal három egymás utáni szemeszterben is elvégeztük. Mivel a trendeket tekintve az egyes kategóriákban szinte ugyanolyan eredményeket kaptunk mindhárom félévben, elég ha most a legutolsó vizsgálat eredményét tekintjük át.

Ezt a felmérést 2012. áprilisában készítettük, 182 magyar webáruház kiválasztásával. Az alábbiakban röviden (grafikonok segítségével) bemutatjuk az egyes kategóriákra jellemző összesített eredményeket.