NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. január 4.

Ipsos - Vásárlás előtti online információgyűjtés, 2012. december


Vásárlás előtt a válaszadók 69%-át befolyásolják az online ismertetők.

„Milyen játék jó egy négyéves gyerek számára? Szereted az autódat? Fontolgatom, hogy veszek egy olyan modellt. Milyen bőrápolót javasolsz?" Döntéshelyzetek előtt szokásunk megkérdezni a barátaink véleményét. 69%-unk pedig az online tájékoztatókat is végigböngészi, mielőtt vásárlásra adja a fejét, akár nagy értékű árucikkről, akár apróságról legyen szó.

Néhány országban még ennél is meghatározóbb jelentőségű a neten felkutatható tartalom: a csendes óceáni-térségben, Brazíliában, Oroszországban, Indiában, Kínában, a Közel-Keleten és Afrikában 80%-nyian informálódnak vásárlás előtt a világhálón. Európában ez az érték 56% - Magyarországon egy kicsivel kevesebb, 53% - de ez több mint a vásárlóközönség felét jelenti.


Forrás: Ipsos (sajtóközlemény)