NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. január 3.

KSH - Az IKT-eszközök és használatuk a vállalati szektorban 2011


Az előző évhez hasonlóan, 2011-ben a hazai vállalkozások 92%-a használt számítógépet és 89%-a vette igénybe az internetet üzleti ügyei intézéséhez. A vállalkozás létszámának növekedésével emelkedik mind a számítógép-, mind az internet-használat aránya. A 250 fős és afeletti vállalkozások közel mindegyike rendelkezik számítógéppel és internettel. 

A vállalkozás méretét tekintve nem mutatkozik jelentős különbség az olyan alapvető nyílt forráskódú és harmadik féltől származó szoftverek esetében sem, mint a különböző internetes böngészők, illetve office szoftverek. Az előbbit a vállalkozások 71, az utóbbit 47%-a használja a működése során. A kevésbé általános felhasználású szoftvereknél a fővárosi vállalkozások dominanciája jellemző.


2011-ben az internet-hozzáférési pontok száma minden kapcsolattípus esetében növekedett az előző évhez képest. Még mindig meghatározó technológia az xDSL. Tovább folytatódott a mobilkapcsolatok számának dinamikus növekedése, így ez a második legnépszerűbb kapcsolattípus. Jelenleg az internethasználó vállalkozások 46%-a rendelkezik valamilyen mobilkapcsolattal, ugyanakkor még mindig az xDSL-kapcsolatot használják legmagasabb arányban: 2011-ben az internetkapcsolattal rendelkező vállalkozások 74%-a rendelkezett ezzel a kapcsolattípussal.




Az üzleti célú internethasználat fejlettségi szintjét is jelzi a honlappal rendelkező vállalkozások aránya, illetve a honlapokon elérhető szolgáltatások sokfélesége. 2011-ben a vállalkozások 60, az internetkapcsolattal rendelkezők 67%-ának volt saját honlapja.

Az utóbbi arány 4 százalékponttal nagyobb, mint 2010-ben. Az előző évhez hasonlóan a honlapon igénybe vehető szolgáltatások első helyén a termék- és szolgáltatásinformációk megszerzésének lehetősége állt, amit a vállalkozások 88%-ának honlapja nyújtott.

Online megrendelésre a vállalkozások honlapjának negyede adott lehetőséget 2011-ben, ami az elektronikus kereskedelem terjedésének hazai technikai korlátját jelenti. A termékek és szolgáltatások online megrendelhetősége a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás (62%) területén volt a legmagasabb.





Forrás: KSH (kiadvány)