NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. január 8.

KSH - Elektronikus kereskedelem 2011


Az internet mind gyakoribb használatával és a vállalkozások interneten való 
megjelenésével egyre elterjedtebbé válik a világháló használata a vásárlások során.  Az információközlés mellett növekszik azoknak a vállalatok aránya, amelyek lehetővé teszik az interneten keresztüli vásárlást. 

2011-ben a lakosság 22, az internetezők 31%-a vásárolt a felmérést megelőző 12 hónapban a világhálón. Az utolsó internetes vásárlás időpontja alapján a vásárlások 84%-a egy éven belül, 16%-a pedig egy évnél régebben történt. A 2011-es felmérést megelőző három hónapban realizálódott a vásárlások  csaknem fele (48%). 2011-ben a 25–34 éves korosztály 36%-a vásárolt 12 hónapon belül az interneten. A korcsoportok közül ezen korosztályé a legmagasabb arányszám, ugyanakkor a legdinamikusabb növekedés a 16–24 éves korosztály esetében volt.


2011-ben az árut vagy szolgáltatást interneten keresztül vásárlók csaknem 92%-a hazai kereskedőtől, 18%-uk az EU más tagállamaiból, 6%-uk unión kívüli országból vásárolt. Viszont a beszerzések 5%-ában nem volt egyértelmű az eladó földrajzi hovatartozása.  2010-ben a magyarországi vállalkozások a teljes nettó árbevételük közel ötödét  (10 835 milliárd forint) realizálták számítógépes hálózat igénybevételével, ami folyó áron 20%-os növekedést jelent az előző évihez képest.


A nemzetgazdaság egészében a weboldalon keresztül realizált nettó árbevétel aránya 4, az automatikus adatcserén keresztüli értékesítésé 15% volt 2010-ben. A webes megrendelésekből és az automatikus adatcserével realizált nettó árbevétel összforgalmon belüli aránya és értéke is emelkedett 2010-ben az előző évhez képest.

A weboldalon keresztül értékesítő vállalkozások aránya a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás (22%) területén a legmagasabb. A vállalkozások több mint háromszor akkora arányban szereznek be termékeket weboldalon  keresztül, mint amennyit értékesítenek.

Az információ, kommunikáció területén a vállalkozások 61%-a használta a webet beszerzésre. Kevésbé elterjedt az automatikus adatcserén keresztüli értékesítés, amit a feldolgozóiparban (6%) és a kereskedelem, gépjárműjavítás (5%) területén működő cégek alkalmaznak a legnagyobb arányban. A teljes nemzetgazdaságot tekintve pedig 3% ez az érték.

Ugyanakkor az automatikus adatcserével történő beszerzések jóval elterjedtebbek: az ilyen módon megvalósuló beszerzések aránya a kereskedelem, gépjárműjavítás (11%) és az információ, kommunikáció (10%) területén  a legnagyobb. 2010-ben az összes vállalkozás 5%-a élt ezzel a lehetőséggel. Az elektronikus úton beszerző vállalkozások – az összes vállalkozás 16%-a – közel fele még mindig beszerzéseinek kevesebb, mint 1%-át bonyolítja ezen az úton.







Forrás: KSH (kiadvány)