NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. január 31.

Ma este Színház - Egyre több színházjegyet vásárolnak az utolsó pillanatban, 2013. január


Nem csak az internetes jegyvásárlás terjed dinamikusan a magyar színházkedvelő közönség körében, hanem a jegyek utolsó pillanatban való beszerzése is. 

Becslések szerint az online értékesített jegyek körülbelül 6 százalékát tavaly már az előadás napján vásárolták meg. A legtöbben aznap reggel és délelőtt, de vannak, akik csupán az előadás előtt pár órával döntenek - derül ki a "last minute" színházjegyek értékesítésével idehaza egyedüliként foglalkozó Ma este Színház! friss online felméréséből.

Tavaly csaknem 30 ezer színházjegyet vásároltak az utolsó pillanatban a Ma este Színház! weboldalán a budapesti és a vidéki színházkedvelők, ami azt jelenti, hogy az interneten eladott összes színházjegy már mintegy 6 százaléka last minute akcióban kelt el 2012-ben.

"Az internetes kereskedelem dinamikus növekedésének hatására a kulturális javak vásárlási szokásai is átalakulóban vannak: az internetes színházjegy-vásárlások száma kétszámjegyű növekedést mutat évek óta, a helyhez és időhöz nem kötött online értékesítés ráadásul annak a lehetőségét is megteremtette, hogy akár a reggeli kávézás közben megvegyük az esti jegyünket, ha váratlanul színházba menni támad kedvünk" - mondja Limbacher Tivadar, a Ma este Színház! egyik alapítója.

A last minute jegyvásárlásra fogékony nézők 8 százaléka például délután, illetve az előadás előtt pár órával vásárolja meg az aznap estére szóló színházjegyet - derül ki a felmérésből. A többség ugyanakkor - a minél jobb hely elérése érdekében - nem halasztja ilyen sokáig a döntést: a vásárlók 35 százaléka reggel, 29 százalék pedig a délelőtt folyamán vásárol, sőt 11 százalék már közvetlenül éjfél után dönt, amikor az új jegyek elérhetővé válnak a honlapon, amelyről e-mailben ajánlót is kapnak a regisztrált felhasználók.

"A Ma este Színház! elsősorban a fiatalabb korosztályok körében népszerű, akik eddig viszonylag keveset vagy egyáltalán nem jártak színházba, mivel egyrészt nem akarják vagy nem tudják hetekre-hónapokra előre megtervezni esti programjukat, ami a hagyományos színházjegyvásárlás előfeltétele, viszont szívesen döntenek spontán" - magyarázza Limbacher Tivadar.

Forrás: Ma este Színház (sajtóközlemény)