NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. január 10.

Nielsen - Internet vagy tévé a vásárlás előtt jellemzően, 2013. január

  • Interneten tájékozódik a magyar fogyasztók legnagyobb része tartós fogyasztási cikkekkel kapcsolatban 
  • A nyomtatott sajtó a fő információforrások közé tartozik élelmiszerről és italról, valamint ruházati cikkről és cipőről  
  • Globális felmérés arról, hogy a fogyasztók főleg hol tájékozódnak tizenegy termékcsoportról - Internettől barátokig és rokonokig
 Az Internet, mint különböző termékekre vonatkozó információk forrása a legfontosabb szerepet általában tartós fogyasztási cikkekkel kapcsolatban. Magyarországon ugyanis legtöbben Interneten szereznek be ismereteket mobiltelefon készülékről, személyes használatú elektronikai készülékről, elektromos háztartási gépről, autóról, továbbá háztartási felszerelési cikkről. Többek között ezt állapítja meg egy tizenegy termékcsoportra kiterjedő globális felmérés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett, 2012. harmadik negyedévében.

Tévé a magyar fogyasztók tájékozódásának fő forrása egészség megőrzését szolgáló terméknél és gyógyszernél, kozmetikumnál és bőrápoló készítménynél, valamint a személyi higiénia termékeinél.

A vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök révén tájékozódnak legtöbben élelmiszerrel és itallal, ruházati cikkel és cipővel, továbbá ékszerrel és dísztárggyal kapcsolatban.

A világhálón található információk játsszák a legnagyobb szerepet a fogyasztók számára mobiltelefon készülékre vonatkozóan hazánkban is, ahogyan Európa huszonkilenc vizsgált országában is. Nálunk a megkérdezettek 41, földrészünkön pedig átlag 46 százaléka jelöli meg tájékozódása fő forrásának a webet.

Utána hazánkban a tévé következik 23, eladáshely 15, barátok vagy rokonok ajánlása13, reklámújság vagy szórólap 10, újság 9, magazin 5, valamint rádió 4 százalékos említéssel. (Egy megkérdezett több forrást is megjelölhetett). Személyes használatú elektronikai készülékről az információk fő forrása az Internet a magyar fogyasztók 39 százaléka számára, majd a tévé következik 18, a vásárlás helyszínén beszerezhető tájékoztatás 17, újság 14, barátok vagy rokonok 12 százalékkal, míg további 34 százalékon a többi médium osztozik.

Autónál a sorrend szintén Internet, tévé és a vásárlás helyszíne, sorrendben 36, 20 és 14 százalékos említéssel. Ez összesen 70 százalék. Utánuk következnek barátok és rokonok, újság, magazin, reklámújság vagy szórólap, valamint rádió.

A napi fogyasztási cikkek közül élelmiszerről és italról a magyar fogyasztók 29 százaléka tekinti fő információforrásnak a vásárlás helyszínén látható eladásösztönző eszközöket, 21-21 újságot, valamint barátokat és rokonokat. Tévénél az arány 20 százalék, reklámújságnál vagy szórólapnál 17, Internetnél 13, magazinnál 7, míg rádiónál 4 százalék.

A nyomtatott sajtó, konkrétan újság vagy magazin mint leggyakrabban említett fő információforrás a következő termékeknél került a leggyakrabban említett öt közé: Élelmiszer és ital (újság 21 százalék), kozmetikum és bőrápoló készítmény (magazin 16, újság 14), ruházati cikk és cipő mellett háztartási felszerelési cikk (újság 15-15) személyes használatú elektronikai készülék (újság 14), elektromos háztartási gép (újság 12), ékszer és dísztárgy (magazin 10), autó (újság és magazin 7-7).


Táblázat. Termékekre vonatkozó információk fő forrása a magyar fogyasztók számára. Az egyes médiumokat említő válaszadók százalékában.


Termék
Leggyakrabban
említett tényező
Második leggyakoribb
említés
Kozmetikum és bőrápoló szer
Tévé 22
Internet 21
Élelmiszer és ital
Vásárlás helyszíne 29
Újság, valamint barátok és rokonok 21-21
Személyi higiénia termékei
Tévé 21
Internet 20
Egészség megőrzését szolgáló termék, gyógyszer
Tévé 24
Internet 22
Háztartási felszerelési cikk
Internet 26
Tévé 24
Elektromos háztartási készülék
Internet 37
Tévé 22
Autó
Internet 36
Tévé 20
Ékszer, dísztárgy
Vásárlás helyszíne 20
Internet 19
Ruházati cikk, cipő
Vásárlás helyszíne 29
Internet 20
Személyes használatú elektronikai készülék
Internet 39
Tévé 18
Mobiltelefon készülék
Internet 41
Tévé 23


Forrás: Nielsen (sajtóközlemény)