A tavalyi negyedik negyedévben erősödött az előző három hónap tendenciája és az IAB Adex NORI mutató alapján a magyar online és mobil hirdetési piac erősödő dinamikával növekedett.
Noha az októbertől decemberig tartó időszakban a konjunktúra mutatók a recesszió mélyülését jelzik, az IAB NORI felmérésben szereplő társaságok online és mobil bevétele az egy évvel korábbit 10,1 százalékkal haladta meg.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
- Adaptive Media
- Axel Springer Magyarország
- CEMP Sales House
- Est Media Group
- EVO Media
- Expressz Magyarország
- Generalmedia
- Gmedia
- Hírek Média
- Híreső
- HVG Online
- HWSW
- Infinety
- Inform Media Online
- Madhouse
- MTM-SBS
- Net Média
- MTVA Online
- Optimusz Direkt Marketing
- Origo Média Group
- Ringier Online
- R-Time
- Sanoma Media Budapest
- Thinkdigital
Forrás: IAB Hungary