NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. február 4.

IAB - Tizedével nőtt az online és mobil hirdetési piac, 2013. február


A tavalyi negyedik negyedévben erősödött az előző három hónap tendenciája és az IAB Adex NORI mutató alapján a magyar online és mobil hirdetési piac erősödő dinamikával növekedett.

Noha az októbertől decemberig tartó időszakban a konjunktúra mutatók a recesszió mélyülését jelzik, az IAB NORI felmérésben szereplő társaságok online és mobil bevétele az egy évvel korábbit 10,1 százalékkal haladta meg.



Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

  • Adaptive Media
  • Axel Springer Magyarország
  • CEMP Sales House
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Expressz Magyarország
  • Generalmedia
  • Gmedia
  • Hírek Média
  • Híreső
  • HVG Online
  • HWSW
  • Infinety
  • Inform Media Online
  • Madhouse
  • MTM-SBS
  • Net Média
  • MTVA Online
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Média Group
  • Ringier Online
  • R-Time
  • Sanoma Media Budapest
  • Thinkdigital

Forrás: IAB Hungary