A kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata.
Webáruház:
Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi vállalkozás: magyar nyelvű honlapon, termékek online módon történő megrendelését és kosaras értékesítését végző cégek köre.
A kutatás célcsoportjának kiválasztása:
- Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma 5-6 ezer
- Az eNET adatbázisában szereplő webáruházak száma 4100 db
- Működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600 db
- Rendszeresen (legalább havonta) frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma 1200 db
A kutatásban résztvevő cégek online árbevétele a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-át képviselte.
A kiemelt fontosságú szereplők elérésének céljából ezen cégek esetében telefonos, illetve személyes megkeresést is alkalmaztunk. Ennek eredményeként a vizsgált piac legnagyobb online árbevétellel rendelkező szereplői felülreprezentáltak a kutatásban.
Forrás: eNet (sajtóközlemény)