NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. április 17.

eNet - A működő webáruházak száma 3.600 Magyarországon, 2013. március

Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés 2013. március
A kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata.

Webáruház: 
Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi vállalkozás: magyar nyelvű honlapon, termékek online módon történő megrendelését és kosaras értékesítését végző cégek köre.

A kutatás célcsoportjának kiválasztása:
  •  Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma 5-6 ezer
  • Az eNET adatbázisában szereplő webáruházak száma 4100 db
  • Működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600 db
  • Rendszeresen (legalább havonta) frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma 1200 db
A felmérésben a megkérdezettek több mint 10%-a vett részt, amely arány online adatfelvételek esetében kiváló eredménynek számít.

A kutatásban résztvevő cégek online árbevétele a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-át képviselte.

A kiemelt fontosságú szereplők elérésének céljából ezen cégek esetében telefonos, illetve személyes megkeresést is alkalmaztunk. Ennek eredményeként a vizsgált piac legnagyobb online árbevétellel rendelkező szereplői felülreprezentáltak a kutatásban.













Forrás: eNet (sajtóközlemény)