NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. április 9.

GfK - Ugrásszerű növekedés a táblagép piacon, 2013. március


A GfK Kereskedelem és Technológia területének adatainak fényében a táblagépek jelentik az elektronikai piac egyik "húzóágazatát".

A táblagépek piacát 2012-ben a robbanásszerű növekedés jellemezte. A 2012 első felében még csak visszafogott érdeklődéssel kísért piac 2012 második felében hirtelen dinamikát váltott és a hónapról-hónapra történő folyamatos növekedés eredményeképpen az év utolsó negyedévében már túl is szárnyalta a notebook-ok piacát.

Ezt az ugrásszerű növekedést jól tükrözik a számok is, a 2012. január-decemberi időszakban az eladott készülékek darabszáma a megelőző évhez képest 180 százalékkal nőtt, és meghaladta az évi 210 ezer darabot. Érték alapon a növekedés mérsékeltebb volt: az összes eladott tablet értéke 2012-ben 80 százalékkal nőtt az előző évihez képest.

A teljes eladási érték szerényebb dinamikájú növekedésének hátterében a piac alacsony árkategóriájú modellek felé való elmozdulása áll. Míg 2012 januárjában az értékesített készülékek átlagára 140 ezer forint körül alakult, addig ez az érték 2012 decemberében már csupán 55 ezer forint volt.

Az átlagárak drasztikus csökkenését az okozta, hogy míg a 2012. év elején a piacot két nagy márka prémiumtermékei uralták, addig az év második felében rengeteg új márka jelent meg, melyek többsége éppen a legalsó árkategóriát célozta meg.

A magyar táblagép piac olyannyira vonzónak bizonyult, hogy 2012 decemberében már több mint 40 gyártó képviseltette magát. A legnépszerűbb készülékek az alacsonyabb árkategóriákban találhatók: a 60 ezer forintig terjedő árszegmens a teljes piac több mint 70 százalékát jelentette 2012 decemberében darabszám alapon. Ha érték alapon vizsgáljuk ezt az ársávot, akkor egy visszafogottabb piacrészről beszélhetünk a nagyobb gyártók 100 ezer forintot jócskán meghaladó prémium modelljeinek köszönhetően.


Forrás: GfK (sajtóközlemény)