NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. április 4.

KSH - Internet-előfizetések száma 5,5 millió, 2013. március


Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, 2012 végén 417 szolgáltató működött, az internet-előfizetések száma megközelítette az 5,5 milliót, amely 26 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A piac egyre inkább koncentrálódik: 7 szolgáltató tudhatja magáénak az előfizetések több mint 90%-át. 2012 IV. negyedévében az összes internetes előfizetés 76%-a volt egyéni, míg 24%-a üzleti.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai- és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt közel 46%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 47%-kal növekedett. Az összes internetelőfizetés 58%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 8 százalékponttal lett nagyobb.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések 8%-kal gyarapodtak, míg az xDSL-előfizetések csoportja 2%-kal csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSL) internetre történő előfizetések száma egy év alatt 4%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de ez idő alatt 14%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége.

Az előfizetéses internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2012 IV. negyedévében meghaladta a 40 milliárd forintot, ami folyó áron közel 9%-kal volt több az egy évvel korábbinál, éves szinten ennél jelentősebb, 11%-os a növekedés. Az összes árbevétel 33%-át a mobilinternet-előfizetések generálták, ami közel 4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például ingyenes hónapok, csomagajánlatok) és a díjak mérséklődésének.


Forrás: KSH