NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. április 3.

KutatóCentrum - Idén beköszönthet a tabletkorszak, 2013. március

2013 második negyedévének elejére 300 ezer tablettulajdonost prognosztizál a KutatóCentrum. 

Az eszközt jellemzően a 25-44 éves, magasabb státuszú korosztály használja, többségében férfiak - derül ki a KutatóCentrum 2012 harmadik negyedévében készült Tablet Reportjából. Az adatfelvétel idején a 18-54 éves internetezők 5 százaléka rendelkezett tablettel, 3 százalékuk pedig e-book-olvasóval, ami megközelítőleg 170 ezer táblagépet, illetve 100 ezer e-könyv-olvasót jelent. "Ha kutatás keretében vizsgált vásárlási terveket is figyelembe vesszük, akkor 2013 második negyedévére mind a tablet, mind az e-könyv-olvasók száma megduplázódhat a most mért adatokhoz képest" - ismertette a piac növekedési kilátásait Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.

Inkább kikapcsolódásra, de akár út közben is

A használat gyakoriságát tekintve a tablet azonban még nem annyira nélkülözhetetlen, mint a laptop: míg a notebookkal rendelkezők háromnegyede kapcsolja be minden nap készülékét, addig a táblagépek tulajdonosainak kevesebb mint fele (46%). A notebookhoz hasonlóan a tabletet is elsősorban otthonunkban használjuk, ám míg a laptopok esetében a hordozhatóságot inkább a lakáson belül élvezzük, a tabletek esetében már sokkal inkább (38%) utazás közben is. "A tableteket leginkább e-mailek, hírek olvasására, valamint információkeresésre használjuk, de nem ritka az elektronikus könyvek olvasása, a filmnézés, vagy a játék sem. Kevésbé jellemző viszont a film- vagy zeneletöltés, a dokumentumok szerkesztése, illetve a chatelés" - mondta Barcza Enikő. A szakember hozzátette, hogy az egyes funkciók használati gyakoriságát vizsgálva szintén látható, hogy a tablettulajdonosok túlnyomó többsége elsősorban tartalmat fogyaszt az eszközön, mint sem tartalmat generál. "Tartalomfogyasztási oldalról jól látszik, hogy a tablethasználatra vonatkozó időszak is egyre inkább elválik a hagyományos, PC-n jellemző webes tartalomfogyasztási szokásoktól. Saját tapasztalataink szerint míg egy asztali gépen leginkább napközben fogyasztanak tartalmat a netezők, úgy a tablet esetében ez jellemzően munkaidő után történik, mely egy nyugodtabb, hirdetések befogadására alkalmasabb környezetet biztosít" - osztotta meg tapasztalatait Dén Mátyás András, a Táblamagazin.hu-t üzemeltető Opinion Leaders Kft. ügyvezetője.

Prémium igények

Azok, akik nem rendelkeznek tábla PC-vel, leginkább az Apple és a Samsung táblagépeire vágynak. A jelenlegi tablettulajdonosok többsége ugyanakkor az alacsonyabb árkategóriába eső márkák eszközeivel rendelkezik. Ezt támasztják alá a több mint 10 éves múltra visszatekintő Depo.hu ár-összehasonlító oldal tapasztalatai is. "Tavaly folyamatosan nőtt az érdeklődés a tabletek iránt, a karácsonyi időszakban pedig nagyjából minden tizedik látogatónk ezt az eszközt kereste. A tábla PC-k között egyértelműen az olcsóbb modellek voltak a legnépszerűbbek, a lista élén egyébként hónapokon át egy már 20 ezer forintért megvásárolható modell szerepelt" - mondta Szabari László, a Depo.hu vezetője. A KutatóCentrum oldalán megrendelhető Tablet Report a konkrét márkapreferenciákat, illetve a piacon elterjedt eszköztípusok megoszlását is részletesen tartalmazza.


Forrás: KutatóCentrum (sajtóközlemény)