NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. április 22.

Ma este Színház.hu - Egyre kevesebb az üres szék a fővárosi színházakban, 2013. április

A színházba, operába, koncertre vagy éppen kiállításra szóló jegyek tavaly már a harmadik helyet foglalták el a magyar vásárlók internetes kívánságlistáján.

A színházba, operába, koncertre vagy éppen kiállításra szóló jegyek tavaly már a harmadik helyet foglalták el a magyar vásárlók internetes "kívánságlistáján" - mondja Limbacher Tivadar, a last minute színházjegyek online értékesítésével idehaza egyedüliként foglalkozó Ma este Színház! alapítója. A dinamikusan növekvő weboldalon jelenleg havonta mintegy 12 ezer színházjegy kel el az utolsó pillanatban.

Az internet nem csak a médiafogyasztási, de a vásárlási szokásokat is megváltoztatja. Ezt bizonyítja, hogy a világtrendhez csatlakozva a magyarok a korábbi évekhez képest tavaly nagyobb arányban szerezték be a szükséges használati tárgyakat, vettek igénybe szolgáltatásokat vagy éppen kulturális eseményekre szóló jegyeket online: tíz magyar internetezőből heten vásárlásra is használták a világhálót. Az interneten vásárolt termékek sorában 2012-ben a hetedik helyen szerepeltek a színházba, operába, koncertre vagy éppen kiállításra szóló jegyek, de a megkérdezettek közül egyre többen tervezik a kulturális eseményekre szóló belépők online vásárlását.

Az internetes színházjegy-vásárlók száma már évek óta dinamikusan nő Magyarországon. "Jelenleg már havonta átlagosan 12 ezer jegyet vásárolnak a Ma este Színház! weboldalán a budapesti és a vidéki színházkedvelők, míg a kezdeti időszakban ez a szám alig pár ezerre volt tehető. Hónapról hónapra 25 százalékkal nő a vásárlások száma" - mondja Limbacher Tivadar, a Ma este Színház! alapítója.

Az interneten történő vásárlás előnyei között a fogyasztók általában a kényelmet, gyorsaságot és az online vásárlással járó kedvezményes árakat emelik ki. Ez utóbbi kifejezetten fontos, hiszen a kutatások azt bizonyítják, hogy még a tehetősebb rétegek is árérzékenyek. "Napjaink felgyorsult világában nem jellemző, hogy az emberek előre tudnának tervezni olyan kora este kezdődő programokkal, mint a színházi előadások, sőt sok esetben jegyirodákba sincsen idejük elmenni. Számukra optimális megoldás az online "last minute" jegyvásárlás, hiszen akár az előadás napján pillanatok alatt, kényelmesen megvehetik a jegyeiket a számítógép előtt vagy akár okos telefonról, ötven százalékkal olcsóbban" - magyarázza Limbacher Tivadar.

A még nagyobb kényelem és gyorsaság érdekében az online vásárlások terén egyre nagyobb szerepet kapnak az okos telefonok és a közösségi weboldalak, elsősorban a Facebook. "Tavaly az okos telefonról történő internetes vásárlás aránya is növekedett világszerte és Magyarországon is. A magyar online vásárlók 10 százaléka használta már telefonját erre a célra, amelynek legfőbb előnyét abban látják, hogy akár utazás közben is tudnak vásárolni. Ugyanez az arány tapasztalható az internetes színházjegyek esetében is" - fejti ki Limbacher Tivadar. A kutatások szerint a heti rendszerességgel internetezők 10 százaléka rendszeresen meg is osztja vásárlási tapasztalatait ismerőseivel a közösségi oldalakon, népszerűsítve ezáltal a szolgáltatást. "A Ma este Színház! Facebook oldalának ötvenhatezer fős rajongótábora kivételesen aktív, rengetegen osztják meg ajánlatainkat, beszélgetnek egymással az előadásokkal kapcsolatban, ajánlják ismerőseiknek a szolgáltatásunkat."

Forrás: Ma este Színház.hu