NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. április 4.

Regus - Népszerű, de nem hatékony a kávéházi munkavégzés, 2013. március

Bár a legújabb trend szerint egyre többen használják a kávézókat arra, hogy onnan intézzék munkahelyi feladataikat, ez a helyszín alkalmatlan a tartós munkavégzésre.

Bár a legújabb trend szerint egyre többen használják a kávézókat arra, hogy onnan intézzék munkahelyi feladataikat, ez a helyszín alkalmatlan a tartós munkavégzésre - derül ki a Regus globális felméréséből. A magyar válaszadók szerint a dokumentumok adatainak védelme, a személyes tárgyak biztonsága és a zajos vendégek a "kávéház-irodák" legnagyobb hátrányai.

Az üzleti guruk új kedvence a "coffee shop working", vagyis az olyan távmunka, amelynek helyszíne egy kávéház. A rugalmas munkavégzésnek ez a fajtája valóban csábítónak tűnik, hiszen a kellemes környezet mellett ingyen wifi és finom latte macchiato várja a betérő üzletembereket. Vajon hosszú távon is kiválthatja az irodát egy kávéház? Ennek a kérdésnek járt utána a Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások vezető szolgáltatójának felmérése, amely 90 ország 26 ezer munkavállalójának részvételével készült.

A válaszok azt mutatják, hogy az idősebbek nehezebben tudnak egy ilyen típusú környezetben koncentrálni, mint a fiatalabbak. A baby boom generáció ('50-es, '60-as években születettek) tagjai nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a kávézók nem alkalmasak megbeszélésekre, mint az Y-generáció ('70-es, '80-as években születettek). A kíváncsi hallgatózók viszont minden korosztály szerint problémát jelentenek.

A magyar munkavállalók szerint a kávézókban történő munkavégzés három fő negatívuma a következő:
  • Dokumentumok és beszélgetések során elhangzó információk védelme (72%)
  • Személyes tárgyak állandó felügyelete (70%)
  • A koncentrációt zavaró zajos vendégek (67%)
A megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések - pl. nyomtató, szkenner - hiánya

A megkérdezettek 56 százaléka véli úgy, hogy nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszíneként

A baby boom generáció tagjainak 60 százaléka, míg az Y generáció tagjainak 48 százaléka tartja alkalmatlannak a kávézót az ügyfelekkel való találkozásra

"Néha jól jön, hogy útközben betérhetünk egy kávézóba, és elküldhetünk pár e-mailt vagy gyorsan megbeszélhetünk valamit a kollégánkkal. A felmérés azonban rávilágít, hogy a kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk alapján az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz. Gyakran keresnek meg bennünket olyan ügyfelek, akik már meggyőződtek róla, hogy ezek a divatos alternatívák számukra nem működőképesek" - jegyezte meg a felmérés kapcsán Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.

Forrás: Regus (sajtóközlemény)