NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 3.

Allegroup.hu - Így okostelefonoznak a magyar hölgyek, 2013. április


A hölgyek fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják - többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők az eszközhöz. 

Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás alapján egyértelmű: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.

Az nyilvánvaló, hogy a nők érdeklődése mérsékelt a csúcskategóriás telefonok iránt. Míg a férfiak 30 százaléka szinte az első adandó alkalommal rohant a boltba, hogy beszerezzen egy ilyen készüléket, addig a nők csupán 13,6 százaléka mondhatja el magáról, hogy már több mint két éve okostelefonozik.

Általában a hölgyeket éri az a vád, hogy - tisztelet a kivételnek - a tájékozódás nem az erősségük. Ennek talán az lehet az oka, hogy hiába van a mobiljukon, nem használják a GPS-t! Az útvonaltervező programok segítségét a férfiak 64 százaléka veszi igénybe, miközben a hölgyek esetében ez az arány 40 százalék.

A női ujjak egészen más menüpontokat keresnek a telefonjuk érintőképernyős kijelzőjén: a fényképezőgépet. A fotózás - legalábbis a Vatera válaszadói szerint - népszerű időtöltés, a felhasználók több mint 70 százaléka kattintgat a gépével. Ebben élenjárnak a nők, tízből nyolc hölgy fényképezik a telefonjával, tíz százalékot verve a férfiakra.

Az online piactér kérdőíves felméréséből kitűnik, hogy a szebbik nem képviselői kevésbé gondolkodnak "business" fejjel, ha a telefonról van szó. Üzleti alkalmazást tízből csak két hölgy tölt le, a férfi okostelefonosoknak viszont a fele! Egybecseng ezzel, hogy míg közel kétszer annyi férfi használja a kütyüjét munka közben (60%), mint nő. Bezzeg, ha vásárlásról van szó, mindjárt fordul az arány!

A hölgyek körében a sláger a divat. Az okostelefonnal vásárló nők fele ruhát választott, ami szembeállítva a férfiak 17 százalékával elég beszédes adat. Ugyanez vonatkozik az ékszerekre is: a férfiak mindössze 5 százaléka helyezett ékszert a virtuális kosarába. Ahelyett, hogy meglepetést vásárolnának párjaiknak, az urak inkább elektronikai cikkeket böngésznek - például a Vatera honlapján.

Forrás: Allegroup.hu