NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 15.

Cetelem - Európa a közösségi fogyasztás terjedésével éli túl a válságot, 2013. május

A válság óta folyamatosan romlik a fogyasztói közérzet, mely újabb mélypontját érte el a Cetelem legújabb nemzetközi felmérése szerint. A válaszadók a "Cetelem Körkép 2013" felmérésben szereplő 1-től 10-ig terjedő skálán átlagosan 3,6-re értékelték saját országuk mostani helyzetét. Európa a közösségi fogyasztás terjedésével éli túl a válságot a Cetelem elemzői szerint.

A Cetelem nemzetközi bankcsoport összegzése alapján Magyarország fogyasztói megítélése a sereghajtók között foglal helyet a maga 2,6-es osztályzatával, csak Portugália lakói (2,4-es mutatóval) és Spanyolország polgárai (2,5 osztályzattal) borúlátóbbak.

A felmérés szerint az előző évhez képest egyedül Nagy-Britanniában és Romániában látják kedvezőbbnek a helyzetet a fogyasztók.

Az elemzések és az előrejelzések az Európa 12 országában készített felmérés alapján 2012 végén készültek, a kutatásban részt vevő országok állampolgárainak reprezentatív mintáira alapozva, összesen több mint 6500 interjúalany válaszait használták fel, országonként legalább 500 fős minta igénybevételével.

A "Cetelem Körkép 2013" alapján a tartósan megváltozott körülmények gyökeresen új, alternatív fogyasztói megoldásokat hívnak életre. Előtérbe kerül a közösségi fogyasztás. A Cetelem ez alatt azt érti, hogy kisebb közösségek bizonyos fogyasztási cikkeket, például fűnyírót vagy szivattyút együtt vásárolnak meg. Ezt erősíti a mobileszközök forradalma és a közösségi média is.

A felmérést ismertető csütörtöki sajtótájékoztatón Síklaki István szociálpszichológus elmondta: a vásárlók fogyasztási döntései során egyre fontosabbakká váltak a közösségi hálózatokon gyűjtött információk. A fogyasztók a vásárlásaikat is egyre inkább az "okos eszközök", az internet és a közösségi hálózatok segítségével bonyolítják le, a magyarok különösen "rajonganak a közösségi médiáért".

A felmérés tapasztalatai alapján a drága, illetve új termék helyett egyre szívesebben vásárolnak a fogyasztók használt cikket, "csereberélnek" és újrahasznosítanak, ehhez kiváló keretet nyújtanak az internetes aukciós oldalak - ismertette az egyetemi docens.

Kifejtette: Magyarországon a vásárlók 83 százaléka gondolja úgy, hogy az elkövetkező években használt cikket vesz majd.

A kutatás szerint előtérbe került a biztonság, a megkérdezettek átlagosan 40 százaléka tervezi, hogy a következő egy évben növelni fogja megtakarításait. A magyarok is egyre inkább takarékoskodnak: másfélszer annyian (30 százalékuk) tervezi, hogy a jövedelme egy részét félreteszi.

Forrás: MTI