NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 22.

Gemius - Az internetezők életkori sajátosságai Európa 17 országában, 2013. május


Míg a boszniai internet felhasználók közel fele 15 és 24 év közötti életkorú, addig Dániában az online használók negyede idősebb 55 évesnél - mutat rá a Gemius kutatása. 

A Gemius 2013. februárjában készült jelentésében részletesen elemezte az internethasználók szocio-demográfiai profiljait s kiemelten vizsgálta életkori sajátosságait Belorussziában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Dániában, Észtországban, Litvániában, Lettországban, Lengyelországban, Oroszországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában, Ukrajnában és Magyarországon. Az elemzés rámutatott, hogy Boszniában az internetet legnagyobb részben a fiatalok használják, majd minden második internethasználó 15-24 éves korú (a teljes penetrációs 40 százaléka). A horvát online közönség között is a fiatalok dominálnak (34% 14-24 év közötti életkorú), de a helyzet hasonló Belorussziában is (31% 15-24 év közöttiek), Szlovákiában (31% 12-24 éves), Bulgáriában és Litvániában (mindkét helyen 26%, 15-24 év közöttiek), Csehországban (24% 10-24 év közötti), és Ukrajnában (31% 14-24 év közöttiek).

Mateusz Gordon, a Gemius e-kereskedelmi szakértője úgy véli, hogy az online üzleti folyamatok megtervezése során alaposan meg kell vizsgálni az internet felhasználók korát, a piaci változások elővetítése céljából. "A fiatalok az internetre mint a szórakozás forrására tekintenek. Következésképpen ahol az online közösségben a fiatalok jelenléte a meghatározó, várhatóan növekszik a multimédiás termékek eladásának száma. Ezek közül különösen növekszik a játékok, zene vagy okostelefon applikációk forgalma, amelyeket a fiatalok könnyen elérnek az online áruházakban" - mondta Mateusz Gordon.

A felmérés adati szerint Oroszországban a közönség idősebb: az internethasználók 31 százaléka 25 és 34 év közötti korcsoportba tartozik. Ugyanez a korcsoport a legnagyobb Szerbiában is (27%), Magyarországon (26%), Lengyelországban (26%, Lettországban (24%) és Észtországban (23%). A legidősebb internet használókkal pedig Szlovéniában és Dániában találkozunk. A 35-44 év közöttiek a Szlovén internetes közönség között vannak a legnagyobb számban jelen (20%), míg 55 éves feletti felhasználók számos többségével Dániában (26%) találkozhatunk.

"Az adatok arra mutatnak, hogy minél régebbi egy országban az internetes piac, annál nagyobb az idősebbek aránya az internet felhasználók körében. Ennek oka, hogy az e-market szektor, amely egyre jelentősebbé válik, főként az idősebb vásárlói korosztályt célozza meg. E szegmensben bővül mind a termékek és szolgáltatások köre, és növekszik az online vásárlók száma is példaként említhető az idősebbek utaztatása, a nekik szánt rehabilitációs készülékek vagy gyógyszerek" - mondta Gordon.

A vizsgálat értelmében a legtöbb internet felhasználó Oroszországban (61 millió), Lengyelországban (19 millió), és Ukrajnában (16 millió) található. A sorban a következő Csehország (6 millió), Magyarország (5 millió), Dánia (4,3 millió), Belorusszia (4,8 millió), és Bulgária (4 millió), majd Szerbia és Szlovákia, (3- 3 millió ) és végül Horvátország és Litvánia ( 2-2 millió felhasználóval) 1 millió internet használó számát meghaladja Bosznia Hercegovina (1,6 millió), Szlovénia (1,4 milliót) és Lettország (1,3 milliót). Míg az észt online közönség pár százezer főt számlál (830 ezer). A fenti adatok a Gemius 17 országban folytatott nemzetközi kutatási projektből származnak (gemiusAudience), amelyben vizsgálják az internethasználók számát és demográfiai jellemzőit, és webhasználati szokásai.


Forrás: Gemius