NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 22.

IDC - Rohamosan nő a táblagépek értékesítése a világpiacon, 2013. május

Közel másfészeresére nőtt a táblagépek globális értékesítése az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest - írja az International Data Corporation (IDC) számítástechnikai és informatikai piackutató vállalat rendszeres negyedéves piaci jelentésében.

Az idei első negyedévben 49,2 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 142,4 százalékkal többet a 2012 első negyedévi 20,3 milliónál, és többet, mint a tavalyi első félévben összesen.

Az Apple túlteljesítette az IDC idei első negyedévre vonatkozó korábbi előrejelzését: 19,5 millió táblagépet értékesített a várt 18,7 millió helyett. Piaci részesedése azonban a 2012 első negyedévi 58,1 százalékról 39,6 százalékra csökkent. 

Várakozások felett teljesített a rangsorban a második gyártó, a Samsung is kisebb méretű táblagépei piaci sikerének köszönhetően: az idei első negyedévben 8,8 millió táblagépet értékesített, 282,6 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 2,3 milliónál. Piaci részesedése ezalatt 17,9 százalékra nőtt 11,3 százalékról. 

A rangsorban a harmadik, az ASUS 2,7 millió táblagépet értékesített az idei első negyedévben, három és félszeresét a tavalyi első negyedévinek, és 5,5 százalékra növelte piaci részesedését 3,1 százalékról. 

Az Amazon.com 1,8 millió, az egy évvel korábbinál két és félszer annyi táblagép eladásával 3,7 százalékra növelte piaci részesedését a 2012 első negyedévi 3,6 százalékról. 

A Microsoft, amely 2012 első negyedévében a táblagéppiacon még nem volt jelen, az idei első negyedévében 0,9 milliót értékesített, és ezzel 1,8 százalékos piaci részesedésre tett szert.

Az operációs rendszerek tekintetében az Android uralja a táblagép piacot: az idén az első negyedévben 27,8 millió androidos táblagépet értékesítettek a 2012 első negyedévi 8,0 millióval szemben. A készülékek piaci részesedése 56,5 százalékra nőtt 39,4 százalékról. 

Az iOS operációs rendszeren futó gépek értékesítési száma 19,5 millióra emelkedett 11,8 millióról, piaci részesedésük azonban 39,6 százalékra csökkent 58,1 százalékról. 

A Windows operációs rendszeren futó táblagépek eladási száma az idei első negyedévben 1,6 millióra emelkedett a tavalyi első negyedévi 0,2 millióról. A rendszer piaci részesedése 3,3 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 1,0 százalékról.

Forrás: MTI