NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 2.

NMHH - A digitális tévéelőfizetések aránya 65 százalék, 2013. április


Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 64,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül márciusban 876 ezerről 891 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 916 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 88 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 30 százalékról 30,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, márciusban 34,2 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 35,3 százalékra csökkent.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,927 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,047 millióról 1,036 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,4 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,4 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,2 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,1 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 34,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 8,8 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,5 százalékon áll március végén.

Forrás: NMHH