NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 16.

Ügyvédbróker - A budapesti ügyvédek 30 százalékának van honlapja, 2013. május


Csupán csekély mértékben változott a saját vagy irodai honlappal rendelkező ügyvédek aránya az elmúlt évben; az előző évben mért adatok alapján mindössze egyötödük rendelkezett a személyesebb és teljesebb tájékoztatást biztosító oldallal.

Ez az érték az Ügyvédbróker.hu legfrissebb – 2013 áprilisi – kutatása szerint azóta sem változott jelentősen, bár területi megosztását tekintve éles különbség tapasztalható; a budapesti ügyvédek 27%-a, míg a fővároson kívül tevékenykedők csupán 14%-a rendelkezik saját honlappal. Tovább árnyalja a képet a működési forma szerinti megoszlás; míg az egyszemélyes ügyvédi irodák 30%-a, addig az egyéni ügyvédek csupán 11%-a van jelen „online”.

A friss kutatás az online ügyvédi jelenlét egyik kiemelt formáját, az ügyvédi honlapokat vizsgálta. Magyarországon a Magyar Ügyvédi Kamara nyilvántartása szerint 10 799 ügyvéd praktizál.

Jelentős különbség a Budapesten és fővároson kívül praktizálók között

„Saját holnappal a vizsgált ügyvédek csupán 20,5%-a rendelkezik; e szempontból a vidéki ügyvédekhez képest aktívabbak a budapestiek, hiszen a honlappal rendelkező fővárosi jogi képviselők aránya megközelíti a 30%-ot, míg utóbbiak aránya csupán 14%” – nyilatkozta a felmérés kapcsán Gera János, az Ügyvédbróker.hu munkatársa.

Tevékenységi forma szempontjából (egyéni ügyvéd, egyszemélyes ügyvédi iroda vagy társas ügyvédi iroda) az egyéni ügyvédek a legkevésbé aktívak; bár a több mint 10 ezer praktizálóból minden második ügyvéd egyéni ügyvédként dolgozik, csupán minden tizedik egyéni ügyvéd rendelkezik saját honlappal. E tekintetben az irodák jóval aktívabbak: weboldallal rendelkezik az egyszemélyes irodák közel harmada, a társas ügyvédi irodák esetében minden negyedik ügyvéd jelenik meg virtuális irodáján keresztül online is.

Kreatív megoldások helyett alapinformációk

A felmérés alapján megállapítható, hogy az ügyvédi honlapok tartalmukat tekintve az esetek többségében alapinformációk közlésére szorítkoznak: 90%-ukban bemutatkozó lelhető fel az oldalon, de csak 47%-uk esetében tekinthető meg a jogi képviselő önéletrajza is. Saját logóval a megvizsgált ügyvédek/irodák csupán 53%-a rendelkezik, a jogi képviselőt ábrázoló fénykép az esetek 58%-ában jelenik meg. Az online bizalomépítés eszközeit (fénykép, önéletrajz) tehát az ügyvédek fele tartja csak megosztásra érdemesnek.

Jelentős különbség mutatkozik a vidéki és fővárosi ügyvéd-honlapok többnyelvűségét illetően: míg előbbiek csupán 18%-a olvasható idegen nyelven, a budapestiek esetében több mint háromszoros ez az arány.

Az ügyvédek kis arányban élnek olyan lehetőségekkel, amelyek egyedi, személyes és kreatív jelleget kölcsönöznek honlapjuknak: szakmai publikációk a vizsgált oldalak mindössze 22%-ánál találhatók meg, jelentős különbséggel a fővárosi és vidéki honlapoknál. A budapestiek esetében ezek aránya 32%, míg utóbbiak esetében ennek töredéke, 5%.

Az ügyfeleket segítő és támogató ajánlatkérési lehetőség, hírlevél szolgáltatás és a jogi tippek elérhetőségének aránya a legalacsonyabb: 2-2, illetve 0%, e tekintetben nem tapasztalható lényeges különbség földrajzi megoszlást tekintve – derül ki a felmérésből.

Forrás: Ügyvédbróker.hu