NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. június 10.

Bankmonitor - Az MKB a legkedveltebb internetbank Magyarországon, 2013. május

Készült egy internetbanki felmérést a Bankmonitor.hu felhasználói körében. 

Több mint fél ezer kitöltő válaszolt 7 kérdésre. Közel 50 százalék használna valamilyen pénzügyi tervező programot, és az okostelefonra telepíthető internetbanki alkalmazásra is nagy szükség lenne. Utóbbi a vizsgált 11 bankból mindössze háromnál van, komoly háztartási kalkulátorral pedig sehol nem találkozhatunk. Az internetbankokról a design, a kezelhetőség és az elérhető funkciók alapján kértek értékelést: legjobban az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen internetes felülete teljesített.

Május első két hetében közzé tettek egy kérdéssort a Bankmonitor.hu oldalon. A 7 kérdésben rákérdeztek a felhasználók által használt internetbankra, mobil applikációra és néhány más szolgáltatásra is. Május közepéig 660 válasz érkezett kifejezetten drasztikus eredményekkel.

Összesítve kiderült, hogy a legelégedettebbek az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen Bank internetes alkalmazásának használói. Ehhez 11 bank internetbankjának értékelését vették alapul. A kérdésekben a saját bank felületét design, kezelhetőség és funkciók szerint kellett értékelni egy ötös skálán. Ötös pontszámot az adott egy-egy tulajdonságra, aki nagyon jónak találta az internetbanki felületet abban a kategóriában.

Az MKB Bank és az OTP Bank mindhárom kategóriában dobogós lett, míg a Raiffeisen két kategóriában került fel a képzeletbeli pódiumra. Az egyedüli változatosságot az jelentette, hogy az elérhető funkciókban a CIB Bank lett a harmadik a két etalon mögött. A dobogós helyezettek mindenesetre valóban kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, hiszen az OTP Bank (meglepő, hiszen általában a kis bankok tudnak innovatívak lenni) és az MKB Bank az, aki ábrát vagy diagramot is használ a pénzügyek megjelenítésére (Az Erste Bank internetbankja a 2013. május 21-i képet tükrözi - azóta az internetbanki felület megújult a banknál).

Alkalmazások gyerekcipőben

Az első, alkalmazásokra vonatkozó kérdésben az okostelefonra letölthető alkalmazásokra kérdeztek rá. Meglepő módon sokan gondolják azt, hogy bankjuknál nem találnak letölthető alkalmazást, pedig van vagy éppen fordítva. A kommunikáció az első fontos lépés a fejlesztés után, hiszen annak hiánya félreértésre adhat okot. A megfelelő üzenet, hogy a bankomnak van-e internetbankja vagy sem, segít az elégedettségben. A kitöltők fele például egyáltalán nem tudja, hogy bankjának van-e letölthető alkalmazása.

E mellett természetesen kíváncsiak voltak a tényleges használatra is: kevesebb, mint a kitöltők húsz százaléka jelölte azt meg, hogy használja az applikációt és elégedett is azzal. 0-9 százalék jelezte azt, hogy ugyan használja, de nem elégedett vele. Az okostelefon alkalmazások mellett rákérdeztünk a háztartási kalkulátor / tervező programokra is. Egy ilyen szolgáltatás az internetbankon belül, összesítve, grafikonos ábrázolással megmutatja a kiadásaid és bevételeid összetételét egy adott időszakra és egyúttal segít saját pénzügyeid tervezésében, menedzselésében. Az eredmények meglepőek: a kitöltők akár háromnegyede is használna ilyen programot, ha lenne. Több mint egyharmad feltétlenül használná az internetbanki alkalmazást, míg további közel 30 százalék talán használná azt. E mellett további több mint 20 százalék jelölte azt meg, hogy nem gondolt még ilyenre.

Lassan tényleg csak az internet számít

Jelentősen változik, hogy mit használunk bankoláshoz. Az már rég nem téma, hogy egy banknak van-e internetes felülete és úgy tűnik, az is egyre kevésbé, hogy használjuk-e. Közel 80 százalék negyedévente vagy annál is ritkábban látogatja bankjának egy-egy fiókját. Ezzel szemben 50 százalék hetente többször is belép az internetbanki felületre. Az internetbankok térnyerése érthető: ez az a felület, ahol gyorsabban, egyszerűbben és olcsóbban végezhetjük banki ügyeinket. Ezért is van jelentősége a mobilinternetes alkalmazásoknak is. Az okostelefonok révén még rugalmasabban és gyorsabban indíthatunk például átutalást vagy kezelhetünk bankbetétet.





Forrás: Bankmonitor