NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. június 14.

KSH - Az internet-előfizetések száma 5,6 millió, 2013. június

Az internetpiac 24 százalékkal bővült a 2012 azonos időszakához képest, és az internet-előfizetések száma 2013 március végén meghaladta az 5,6 milliót. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések közel 92%-át 7 szolgáltató biztosítja. 2013 I. negyedévében az összes internet-előfizetés 75%-a volt egyéni, míg 25%-a üzleti.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 41%-kal bővült, amihez erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, ami 43%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 59%-a a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 8 százalékponttal emelkedett.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések száma 7%-kal nőtt, míg az xDSL-előfizetések csoportja 3%-kal csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSL-) internet-előfizetések száma egy év alatt 3%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de az előző év azonos időszakához képest 15%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek száma.

Az előfizetéses internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2013 I. negyedévében megközelítette a 41 milliárd forintot, ami folyó áron közel 7%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például ingyenes hónapok; 3 termék egy csomagban, azaz internetet televízióval, illetve telefonnal együtt, olcsóbban kínálva) és az előfizetési díjak mérséklődésének. Az összes árbevétel 34%-a a mobilinternetes előfizetésekből képződött.




Forrás: KSH