NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. augusztus 14.

CEMP - Az üzleti döntéshozók felének van táblagépe, 2013. augusztus

Az üzleti döntéshozók számára az internet, főként az általános portálok és a gazdasági, üzleti weboldalak jelentik az elsődleges információforrást- állítja a CEMP kutatása.

Háromnegyedük rendelkezik okostelefonnal, felüknek van tabletje, és ezek az eszközök nagy fontossággal bírnak az azonnali tájékozódásukban.

A speciális célcsoportok, így az üzleti döntéshozók informálódási és médiahasználati szokásairól lényegesen kevesebbet tudunk, mint a teljes magyar lakosságéról. A CEMP Sales House a GfK-val és a TNS-sel végzett kutatásaiban arra kereste a választ, hogy ez a piaci kiadásokról döntő, személyes fogyasztásában pedig elit réteget jelentő célcsoport milyen médiumokat és eszközöket használ a tájékozódáshoz, milyen típusú információkra van szüksége és ezeket honnan és hogyan szerzi meg.

A GfK-val végzett kvantitatív kutatás eredményei szerint az üzleti döntéshozók számára az internet jelenti az elsődleges információforrást: 46%-uk elsősorban általános portál oldalakon, 43%-uk üzleti, gazdasági weboldalakon tájékozódik. Különösen a fél és 4 milliárd Ft közötti árbevételű cégek hoznak üzleti döntéseket gazdasági weboldalon található információk alapján.

Az üzleti döntéshozók háromnegyede rendelkezik okostelefonnal, felének van tabletje. A TNS által készített mélyinterjúk alapján világossá vált, hogy leggyakrabban és leghosszabb ideig, általában a munkahelyen reggel és délután természetesen ők is a monitor előtt ülnek, de amikor értekezleten vagy úton vannak, illetve késő este is a legfrissebb hírekről a mobil eszközeiken tájékozódnak.

A GfK kutatása alapján az üzleti döntéshozók körében az Index.hu a leglátogatottabb és annak olvasói a leghűségesebbek. 38%-uk számára a politikai, közéleti tájékozódás első számú forrása az Index.hu. Az üzleti döntéshozók szerint a vizsgált weboldalak közül ennek a felülete a leginkább felhasználóbarát és ez hozza a legfrissebb híreket. Ugyancsak kedvelik az Index.hu laza, szókimondó stílusát. A Portfolio.hu látogatása pedig az egyik leginkább nélkülözhetetlen a munkájukhoz, mert - ahogyan a mélyinterjúkban kiemelték - gyorsnak és pontosnak tartják, kiváló kapcsolatrendszerrel és elemzői gárdával.

Forrás: CEMP