NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. augusztus 13.

Grando - A nők közel 50 százaléka váltana márkát, 2013. augusztus

A Grando online pláza legfrissebb felmérésében mindkét nem képviselőinek többsége úgy nyilatkozott, hogy nem cserélné le jól bevált márkáját csak azért, mert egy másik trendibb, divatosabb, szexibb.

A mondás, mely szerint "az asszony ingatag" a márkákhoz való viszony esetében is igaz, hiszen a hölgyek közel 50%-a válaszolta azt, hogy hajlandó lenne túllépni a megszokott márkáján, ha népszerűbbet talál - ez az arány a férfiak esetében alacsonyabb.

A divathóbort az alacsonyabb végzettségűeket, vékonyabb pénztárcájúakat és a vidékieket érinti meg a leginkább, havi 70 ezer forintos bevétel alatt is fontos, hogy milyen az imidzse annak a terméknek, amit hordanak, használnak. Ezzel szemben a havi 300 ezer forint felett keresőket gyakorlatilag nem lehet befolyásolni, bárhol is éljenek az országban: ők több mint 60%-ban ragaszkodnak a terméken látható logóhoz, még akkor is, ha már van annál divatosabb a piacon.

Az online pláza felméréséből az is kiderül, hogy általánosságban mennyire márkahűek a magyar vásárlók. Nos, meglehetősen.

"A válaszadók 26%-a márkahűnek vallotta magát, 10% pedig egyenesen márkafüggőnek - fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. - Igaz, több mint 20% úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát."

A Grando arra is kíváncsi volt, hogy vajon az ár, az akciók mennyire befolyásolják a magyar internetes vásárlókat. Érdekes, hogy - bár csak pár százalékkal -, de a nők az árérzékenyebbek. Leginkább a 70-100 ezer forint közötti keresetűek (nők, férfiak egyaránt) mondták azt, hogy lecserélnék márkájukat egy olcsóbbra, esetükben 5-ből 3-an nyilatkoztak így.

Ahogyan nő az összeg, amiből a vásárlók havonta gazdálkodhatnak, úgy csökken az akciók vonzereje. A 300 ezer felett keresőknél a megkérdezettek kevesebb, mint felét érdekelte az ár, őket inkább a márka előnyei nyűgözik le. Alakul a tudatos vásárlói magatartás is, hiszen a Grando használói elsöprő többséggel inkább azt a brandet választanák, amelyet tesztelhetnek előtte, netán nyereményjáték is kapcsolódik hozzá.

Forrás: Grando