NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. augusztus 29.

Ipsos - A magyar internetezők 49 százaléka oszt meg képeket a közösségi oldalakon, 2013. augusztus

Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint a netezők 71%-a oszt meg tartalmakat közösségi oldalakon. Láthatóan termékeny talajra hullott az online médiafogyasztók esetében a közismert szülői intelem, amely szerint minden gyermeknek meg kell tanulnia, hogy megossza javait a többiekkel. 

Az elmúlt hónap során a közösségi terekre látogatók 71%-a osztotta meg információit ismerőseivel. A mások számára felkínált tartalom széles skálán mozog: a fotóktól (43%), a személyes véleménykifejtésen (39%) keresztül, egészen a jövőben tervezett tevékenységekig (9%).

A magyar netezők sem kevésbé aktívak: átlagosan 73%-uk oszt meg szívesen másokkal online tartalmakat közösségi oldalakon. Képeket, fotókat 49% tesz közzé, véleményét 39% hangoztatja szívesen, s a magyaroknál is az utolsó helyen áll, hogy távlati terveikről nyilatkozzanak (4%).

Ezeken túl a netezők szívesen tudósítanak mindennapi tevékenységeikről, továbbítanak híreket, linkeket, posztolnak és riposztolnak, és sok mindent ajánlanak szerteszét. Megállapítható, hogy a nők szívesebben tesznek fel fotókat, mint a férfiak, akik ellenben minden mást inkább, s hogy a 35 évnél fiatalabbak sokkal aktívabbak a közösségi oldalakon a tartalom-megosztás tekintetében.

Forrás: Ipsos